On hiukkasuodatin. Ei tarvi ottaa pois. Tehot auto/ohjelma kohtaiset = manuaali vai automaatti ym, soittele tekiöille mitä sulle tarjoavat. Tuulee kuin eri auto pikkurahalla. Mulla ainakin meni A5 kuume ohi (siirtyi) ainakin joksikin aikaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
-
-
Miten näissä audin dpf issä pitäisikö tulla yhtään voimasavua? Itsellä kyllä tuuppaa ihan mustaa putkesta kun antaa jalkaa mutta toimii ihan ongelmitta kuitenkin. On lastutettu. Ajettu n. 110tkm. Onkos 233hp mallista mahdollista saada yli 300 kaakkia jos dpf poistaa?Viimeksi muokannut kiljubuu; 12.5.2011, 23:41.
Comment
-
oma kulkine 3.0tdi 2005 automaatti-- EMJ power ohjelmointi tehty justikään.. on kyllä entiseen verrattuna huippu hyvä... (oli 150kw kone) ..nyt ... no enemmän.. (lupaavat vähintään 195kw)gtx mitattuna kiihtyvyys 0-100 6,5s. Oli aiemmin samalla ohjelmalla mitattuna parhaalla vedolla 7,9s.. suosittelen kyllä ohjelmointia jos haluaa tehokkuutta.. 0-50 ei juuri eroa, mut 50- ylöspäin...hirvittävä ero.. kyllä lähtee...
Melkoinen DIESEL :)Viimeksi muokannut Anzzi; 29.5.2011, 11:15.
Comment
-
Omasta autosta poistettiin DPF, tai siis sisuskalut poistettiin säiliöstä. Karalalla laitettiin sitten uusi softa joka poisti vikakoodit. Ilman tuota softaa auto oli vikatilassa.
Loukku on samassa pöntössä katalysaattorin kanssa, eli periaatteessa on näkyvissä. Tyhjentäminen oli suhteellisin helppo operaatio.
Katsastus meni läpi ilman ongelmia tuon jälkeen.
Comment
-
Meikäläinen ajoi viime talven DPF-pönttö korvattuna suoralla putkella. Eli CAT + DPF-yhdistelmä pois kokonaan. Ainoastaan alkup. 1. CAT heti turbon jälkeen paikallaan. Paine-ero anturi oli kytkettynä piuhoihin, mutta paineputket oli liitetty yhteen -> paine-ero 0mbar.
Lämpötila-anturi oli kytketty korvausputkeen kiinni.
Softana Findieselin ohjelma, jossa voimaa n. 300hp/600Nm. Väännöt rajattu 2000-3000 välillä vauhtipyörän pohjaamisen takia.
Vikakoodeja ko. softa ei heittänyt, mutta ECU halusi edelleen ajoittain suorittaa polttoja. Näitä tapahtuu esim. ajettujen kilometrien, kulutuksen tai ajoajan perusteella.
Polttojen aikana pölläkkä pakoputkista on melkoinen, kun sekä pää- että jälkiruiskutukset tapahtuvat myöhäistettyyn aikaan. ECU haluaa että kuvitteellisen DPF-pöntön lämpötila on jossain 600 asteen tienoilla n. 10-15min ajan.
Periaatteessa tuon softaversion kanssa pystyi elämään, mutta keväällä testattiin versiota jossa poltot oli estetty tyystin.
Tästä kuitenkin aiheutui se, että ECU halusi polttoja tehdä mutta ei enää pystynyt -> DPF:n vikavalo mittaristoon.
Nyt ajellaan tällä hetkellä DPF-pönttö takaisin paikoillaan, mutta kuitenkin parannetuilla tehoilla. Muuten on pelannut hyvin, mutta kulutus nousi 0,5 litraa verrattuna korvausputkeen.
Toivoa asian selviämisestä ei kuitenkaan ole vielä menetetty =)
Comment
-
En tiedä millä systeemillä tuo minulta poistettiin, mutta mitään valoja ei ainakaan mittaristossa pala. Eikä vikakoodejakaan näkynyt kun nekin luettiin.
Comment
-
Ecusafen jälkeen ainakin oma mylly oli kokoajan jossain vikatilassa, josta TDIFreak tuossa ylempänä puhui.
Tämän huomasi siitä että EGR:n ohjaus ei toiminut millään tavoin.
Vikavaloja tai vikakoodeja ei ECU:uun ilmestynyt ja autokin toimi alkuperäisen tavoin, koska Ecusafe:lla muutetussa ohjelmassa oli vikatilan max. vääntörajoitus nostettu samalle tasolle mitä virallisessakin ohjelmassa eli 450Nm.
Alkup. vikatilan vääntörajoitus on varmaan jossain 200Nm tasolla, sen verran moposti kone vetää tuolloin.
Eli meikäläiselle ko. poisto ei kelvannut ja täten kuulun siis vaativampaan väestönosaan =).
Comment
-
Vieras
Miten toi Ecusafe toimii kun autoon tule vika joka vaatii väännön rajoitusta?
Kuulostaa koko laite täysin idioottimaiselta 20ke autoon. Ei se 500e oikeasta softasta voi olla liian kallis.
Comment
-
Pulla kertoi tuossa juuri yhden tärkeimmän syyn, minkä takia ko. sovelluksella tehdyn DPF-deletoinnin hylkäsin.
Eli suurin ongelma ainakin 3.0 TDI:n softassa DPF:n poistossa on ns. käyttöjärjestelmän polttohalun poisto. Eli ECU:n käyttis haluaa tiettyjen parametrien täytyttyä tehdä DPF:n polton.
Näitä mm. ajetut kilometrit, polttoaineen kulutus ja ajoaika. Vastaavasti jos DPF:n täyttöaste täyttyy yri raja-arvojen ennen em. triggereitä, poltto suoritetaan täyttöasteen perusteella.
Täyttöasteen disablointi onnistuu kyllä ymmärtääkseni helpohkosti, samoin vikavalot yms. liityen paine-eroon. Myös poltto voidaan ECU:lta estää. Mutta tämä ei poista ECU:n kiinteiden triggereiden halua suorittaa polttoja. Ja jos poltto ei onnistu muutaman yrityksen jälkeen -> vikavaloa tauluun.
Comment
-
Vieras
ASB kone on ainakin ilman pönttöä.
Edit: Paitsi että en tiedä, onko niihin saanut valinnaisena Saksassa pöntön?
Mutta mitä Suomiautoja olen nähnyt, niin ei ole pönttöä.
Comment
-
Suomessa alkupään 3.0 TDI -koneita on kaikkia saanut ilma DPF:ää.
Näitä siis BKN , BMK, ASB (204 / 225 / 233 hp , A4 + A6 ).
Näissä on mahdollisesti ollut DPF-preparation -optio, jolloin kaiketi ECU + muut komponentit (sähkösarja) valmiita DPF-pöntön laittoon.
Eli pönttö + paineanturi kiinni ja jotain softapuolelle kuntoon ja autosta tulee DPF-malli.
Saksassa ainoastaan harvakseltaan löytyy 2004-2005 mallisia em. konetyyppejä autoista , joissa ei ole DPF:ää.
Tämä siksi että DPF-autoilla saa ns. vihreän 4-luokan verotarran.
Ilman DPF:ää on saanut keltaisen 3-luokan verotarran autoonsa.
Comment
-
Itselläni BMK, vm. 05, käyttöönotto 11/04 ja ilman DPF:ää. Varustekoodeissa maininta DPF-valmiudesta:
7GN Emission standard, EU4, DPF preparation
Toisaalta löytynyt tieto:
April 29, 2005
A diesel particulate filter is already offered for the 3.0 TDI in the A4, A6 and A8 and for the 2.7 TDI in the A6. A DPF preparation has been fitted as standard on all vehicles with these V6 engines since last autumn, meaning that a latest-generation particulate filter can be retrofitted with ease.
Pitänee käydä kyselemässä PowerFlashilta minkälaista ohjelmaa tuommoiseen ilman filtteriä varustettuun mottiin saa.
Comment
Comment