Eipä se merkkarikaan välttämättä tiedä onko siellä joku softa sisällä. Että sinänsä jos lupasivat että teho ei muutu, niin pitää kutinsa, kun vertaa vakioon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Jos VCDS:llä seuraa niin mikä mahtaisi olla paras indikaatio onko ohjelmoitu? Ahtopaine, syöttömäärät?
Comment
-
-
Outoudet jatkuu 23Z2 kampanjan jälkeen. Heitin huollon jälkeen 900km lenkin, öljylaskurista hävisi kymmenkertaisesti 9000km eli 29800km -> 20800km. Ennen kampanjapäivitystä öljylaskuri seurannut lineaarisesti ajettua matkaa maantiepainotteisessa ajossani.
Mikäli EGR on ollut ohjelmallisesti deaktivoitu ja nyt kampanjalla aktivoitu, voiko johonkin olla kertynyt ryönää, mikä nyt lähtenyt liikkeelle heikentäen öljyn laatua?
Tai mikä muu syy?
Comment
-
Päästöpäivityksessä myös laatikon softa päivittyy.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...92#post1881192
Comment
-
Onko S-tronic laatikoiden päivityksistä erillistä ketjua? Koitin hakua, mutta en löytänyt (osannut?) Äkkiseltään?
Edit: Löysin jo sittenkin!Viimeksi muokannut TonySoprano; 13.10.2021, 11:28.
Comment
-
Kyssäriä noista Audin cp4 pumpuista. Olenko ymmärtänyt oikein että pumpun kyljestä löytyvä merkintä R tai L viittaa siis pyörimissuuntaan? Onko sillä käytännön merkitystä?Viimeksi muokannut vivalacode; 23.1.2022, 15:20.
Comment
-
Pohjustetaan kysymyksen alkuun ettei nuo ahdin vaihtoehdot ole itselle mitenkään tuttuja juttuja eli älkää ampuko heti alas.
Eli ajokkina A5 3litrainen tdi ja voimaa pitäisi nipistellä lisää ulos kun ei varttimaililla tänä vuonna päästy alle 12sekunnin.
Tämän hetkinen kokoonpano on se perus eli Fin-turbon tekemä hybrid, 3" downpipe, isompi cooleri, CP3R90 muutos sekä tarvittavat anturit. Tehot näillä penkitettiin 393/820.
Sitten siihen kysymykseen, eli seuraavaksi pakettia miettimään jolla päästäisiin tuonne 11s puolelle. Minkälaista ahdinta tuonne rupeisi talven aikana haalimaan että pääsisi tuollaiseen +450hv luokkaan? Missä vaiheessa tuo R90 loppuu kesken entä ccw:n vakio suuttimet? Pitääkö tässä alkaa metsästämään isompaa pumppua CP3R110? Ja tarkoitus on siis sinkkuna pitää ettei aleta edes suunnilleen compoundin rakentelua.Viimeksi muokannut vivalacode; 21.9.2022, 21:13.
Comment
-
Villit tarinat kertois että ccwa ruutat piisais siihen jopa 500 asti tolla cp3:lla. Välijäähyksi kantse aina valita niin iso kuin saa sopimaan, varsin tärkeä varsinkin kun aletaan menemään jo pikkuhiljaa boostin puolelle. Pikkuhiljaa se 3.5" dp ei olis yhtään liiottelua.Varmaan toi nykyinenkin 3" putkisto saattaa jonkun verran tuottaa pakopainetta. Ahtimeksi kannattaa jo oikeasti alkaa siihen "go bor or go home" tyyppisesti suhtautumaan. Erittäin toimivaksi havaittu on BW356v, kokoisekseen yllättävän hyvin syttyvä. Ei juuri häviää noille vakiokotelon hybrideille.
Comment
-
-
Tilasin omaan autoin englannista semmosen palikan missä tuli alustanumerolla? Lukittu softa vaihteistoon ja ainaki jotain parannusta tapahtu vaihteistossa :)
Comment
-
Itellä tosiaan vähä eriauto(3.0tdi, mut uudemmalla 8hp) mut etin hetken kans vaihteistoon softaa ja en mistään löytänyt niin tilasin sit täältä(https://jfautomotive.co.uk/product/gearbox-tuning/).
joka tapauksessa ainakin tuntuu et vaihdot muuttu huomattavasti fiksummiksi tai sit vaan kuvittelin sen :D
nopea toimitus ainaki oli sillä palikalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja p0ks Näytä viesti2006 3.0tdi automaatilla ASB moottorikoodilla 171kw mitä softia suosittelette, saako vaihteistoon softaa niin kuin bmw:ssä?
mitä vaihteisto kestää ja mitä yleensä otetaan pihalle?
Suosituksia Päijät-Hämeen alueella?
Comment
-
Jos haluaa 6hp tai 8hp vaihteistoon lisää väännön kestoa ja muita muutoksia, esim. vaihto tapahtumiin, kannattaa olla yhteydessä TDI Tuning Finland Jyväskylä.
Comment
-
Omien selvittelyjen mukaan eroina lähinnä DPF ja sen sijoittelu johtuen korimallista. Muuten moottorit hyvin identtisiä mukaanlukien syöttöpumppu, suuttimet jne. Esim. CAPA on sitten taas eri pumpulla.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...entiaali-rajat
Comment
-
Ajossa AUDI A6 C6 Avant (2009) 3.0 TDI Quattro (233Hp), jossa ei mitään suurempaa tehotarvetta ole arkiajossa tullut vastaan. Kori alkaa olla kukkia jo tyttären 10v vanhempaa A4:seen verrattuna helmoista enemmän, joten mitään massiivisia investointeja ei kärryyn ole tarkoitus tehdä. Lastutus tässä kuitenkin käynnyt mielessä ja siinä sitten olisinkin kysynyt Clubilaisten näkemyksiä. Tässäkin threadissä puhutaan lähinnä ECU:n puukottamisesta eri softaversioilla, mutta vähemmän ollut keskustelua näistä DYI-virityksistä.
Eli jos en ole hakemassa mitään maksimitehoja, vaan kevyttä lisäparannusta, niin miten nämä DIY paketit homman hoitaisi ja onko näistä käytännön kokemuksia? Alla muutama esimerkkituote, tarjontaa tuntuu jonkin verran piisaavan.
https://www.micro-chiptuning.com/en/...1kw-233hp.html
https://www.racechip.com/shop/audi/a...1kw-450nm.html
https://www.drakebox.com.au/performa...33-hp-102.html
Jne...
Sitten näistä ECU softista, osa tosissaan eriskoisohjelmointityökaluilla Flash-piiriin ohjelmointi, mutta ao. talo tarjoaa koodausta ihan OBD2 väylän avulla. Eli mikä tuo tilanne on, missä menee raja mitä koodia ECU:lle voidaan syöttää OBD2:sen kautta vai onko pelkkää parametrointia?
https://www.tc-performance.com/catal...8/30-tdi-233hp
Comment
Comment