Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI DPF + lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Terve. Oletettavasti ajokkisi on diesel? Näin ainakin uskoisin auton tehon perusteella.
    Viimeksi muokannut Killeri; 23.3.2021, 13:50. Perustelu: Aiheet yhdistetty, kiitos vinkistä!

    Comment


    • terve..kyllä,unohdin mainita,se on 3.0l v6 tdi..noita on ilmeisesti 3 eri versiota...ja mulla on se kesyin..

      Comment


        Jos nyt vedetään sellainen yleismaailmallinen niin 280hv/600Nm noista tulee ongelmitta.

        Comment


        • quantum oli aikaisemmin,se tuntu jotenki nykivän...mikä ohjelma toimii audissa parhaiten...ja mikä paja saa ton 280hp/600nw

          Comment


          • mulla on ollut karalan ohjelma vissiin vuodesta 2013? lähtien ja on omasta mielestä todella hyvä. ei jurista eikä vikise. 2krpm niin alkaa tapahtua, sen alla ei oikeastaan mitään. vissiin 260hv pitäs olla? en tiedä onko muuttaneet noita ohjelmia.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja artturi74 Näytä viesti
              quantum oli aikaisemmin,se tuntu jotenki nykivän...mikä ohjelma toimii audissa parhaiten...ja mikä paja saa ton 280hp/600nw
              Findiesel, Erikoismoottori ja TDI Tuning. Lähimpänä sinua on Erikoismoottorin jälleenmyyjä. Yleisesti kannattaa suosia sellaisia jotka on keskittynyt yhteen tai kahteen merkkiin enemmän, lienee selvvää miksi.

              Comment


              • karala näyttää lupaavan 270hp/600nm ja harinen 286hp/620nm...?

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                  Findiesel, Erikoismoottori ja TDI Tuning. Lähimpänä sinua on Erikoismoottorin jälleenmyyjä. Yleisesti kannattaa suosia sellaisia jotka on keskittynyt yhteen tai kahteen merkkiin enemmän, lienee selvvää miksi.
                  Nivalasta saa Findieseliä, Procater.fi

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja artturi74 Näytä viesti
                    karala näyttää lupaavan 270hp/600nm ja harinen 286hp/620nm...?
                    En tuijottelisi lukemia niin kovin tarkkaan vaan katsoisin kuka sen softan tekee. Nuo menee dynoheittojen piikkiin helposti. Markkinoilla on nykyään niin paljoa softan tarjoajaa että tärkeintä on valita oikeasti luotettava ja osaava yritys ( en siis noita kahta sen enempää moiti) ja myös sellainen joka osaa ongelman kohdatessa auttaa korjaamisessa. Datapankeista voi kuka vaan ostaa jossain tehtyjä softia ja lyödä oman nimen päälle ja alkaa myymään ohjelmia ( ne muuten maksaa alkaen 80€, siihen oma nimi päälle ja hinnaksi 250-350€ ja bisnes luistaa), sitten ihmetellään kun ei vehkeet toimi ja nykii, rykii ja paukkuu. Ja siinä vaiheessa ei se ohjelman myyjä osaa enää auttaa korjaamisessa vaan nostelee käsiään.

                    Tuossa yllä itse Findiesel ohjasikin että Nivalasta löytyy lähin myyjä, suosittelen siis sinne yhteydenottamista https://procater.fi/

                    Comment


                    • Kiitos hyvistä vinkeistä ja neuvoista...rupee pikku hiljaa olehen 3 kärki selvillä...tosiaan nämä aikaisemmat ohjelmat on käyty läpi edellisissä autoissa bsr,quantum ja aj-teach..

                      Comment


                        Jonkin verran foorumia kun selaa, niin löytyy ohjelmoinnista aika paljon asiaa yleiselläkin tasolla...Näitä juttuja kun lukee läpi niin alkaa selviämään minkä takia kannattaa suosia tällä foorumilla jo ehdotettuja ohjelmantekijöitä. Ne huipputehot ja väännöt on aika mitätön tekijä jos vertaa siihen, että laitteet toimii huolettomasti ja oikein...siitä kannattaa jo maksaakin.

                        Comment


                          https://www.instagram.com/p/CM5gl1WHwyc/

                          Tuliko pohjat? :)
                          Eikä muuten ole mikään suutinkartta- tai muu vääntöhuijausräpellys :)

                          Comment


                          • Nyt oli kovat lukemat.

                            Comment


                              https://youtu.be/miL_8vjD-H0

                              Briteissä on nyt päästy 600lle asti.

                              Comment


                                Onkohan tuo tippi vai shitti? Kauankohan lie laatikko ja voimansiirto kestää tuota yli tuhannen newtonin vääntöä. Kovat on kyllä olleet sylinteripaineet kun kannet alkaneet aiemmin nousta. Mukava olis kyllä nähdä käppyrää toiseltakin dynolta, esim. Darkside Developmentsin dynolla niin saisi vertailtua.

                                Comment


                                  Muistakseni silä on tippi.

                                  https://audi-sport.net/xf/threads/bo...thread.248899/ Tuolla on Bobbyn projektikertomus.

                                  Comment


                                  • Tuning center oulu firmalta sain asiallisen tarjouksen optimoinnista, penkitettynä.
                                    Onkos kukaan täältä oulun alueelta käyttänyt ko firman palveluita? Kiinnostaa siis ohjelmien laatu, sekä yleensäkin kavereiden ammattitaito?
                                    Oma pirssi siis 2012 a5 3.0 v6 tdi 180kw. S-tronic lodjulla.
                                    Olisko kokemuksia jakaa?
                                    Viimeksi muokannut TonySoprano; 21.7.2021, 14:25.

                                    Comment


                                      Tuo tuningcenteri kiinnostaa kanssa.
                                      Tarjousta tuli myös tuohon 176kW A6 C6:een.

                                      Tuikun pakeilla käyn ehkä kuitenkin, niin päästään ohessa päivittämään noi kanakoira-asiat ?

                                      Comment


                                      • Tuli hommattua tuommoinen 3.0 cdya koneella oleva A6. Onko kellään tietoa miten pitkälle 2009 CDYA koneen suuttimet ja commonrail pumppu riittävät, jos laittaisi jonkun vakion kuoriin tehdyn hybridi turbon.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Tipe72 Näytä viesti
                                          Tuo tuningcenteri kiinnostaa kanssa.
                                          Tarjousta tuli myös tuohon 176kW A6 C6:een.

                                          Tuikun pakeilla käyn ehkä kuitenkin, niin päästään ohessa päivittämään noi kanakoira-asiat ?
                                          Voin suositella oulun tuningcenteriä. Hyvin hoitui hommat siellä! 302hv 653nm @2550rpm
                                          auto pelittää hienosti ja mukavasti vetää. Vaikkei tuo exälle pärjääkään...

                                          Comment


                                            No mä käytän kaverin palveluita hyväksi. Eli Tuikun pakeille tässä ensi kuussa, kun löydetään yhteinen aika
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 8.9.2021, 21:14. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                              Laittakaahan kaverin kanssa logille yli 700Nm bruttovääntöä ja sitä todellisuudessa vastaava määrä ruiskutusta :)

                                              Tänään viimeksi törmäsin CDYA viritykseen, jossa kaikista mahdollisista syöttöruuveista väännetty ainetta lisää koneeseen. Kyllähän silläkin tavalla kulkua saa, mutta myös dpf-ongelmia ja vaihteiston käytöshäiriöitä.

                                              Comment


                                                Eiköhän tuo Kari osaa tehdä ihan järkeviäkin ohjelmia, laitteiden rajojen mukaan ;)
                                                Viimeksi muokannut Killeri; 9.9.2021, 20:09. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                Comment


                                                  Eikös toi Tuikku ole mersu"guruna" ansiotunut?

                                                  Comment


                                                    +BMW
                                                    Taitaa se hallita nuo premiumdieselit kautta linjan.

                                                    Comment


                                                      Joitakin ongelma tapauksia tuolla veljes foorumillakin tullut vastaan.

                                                      Comment


                                                      • Mielenkiintoista keskustelua, piti oikein rekisteröityä. Kerron esimerkin, kun mentiin toisin päin eli ohjelmoinnista vakioksi…

                                                        Ostin viime maaliskuussa matka-ajoon vanhan -12 150kw Audin, ohjelmoidun D5 Volvon jälkeen ajattelin, että on ihan mukava konetyyppi painaa menemään, liikkuu ja kohtuu kulutus.

                                                        No, auto kävi viime perjantaina merkkihuollossa ja soittivat lupaa kampanjalle 23Z2, joku ”päästöjen vähennys”. Sanoin, että ”antaa mennä vaan, kunhan ei tehoon vaikuta”. ”Juu, ei ole valitettu”.

                                                        Autoa sitten hakemaan, kuulostaa jo tyhjäkäynnillä erilaiselta. Kotiin köröttely, ei muuta. Seuraavana päivänä kauppaan perheen kanssa ja normi kaupunkisjossa jo huonompaa suorittamista. Sitten oli pakko jo mennä kokeilemaan ja auto on täysi lussu. Ennen kun vähän antoi varvasta, lähti mukavasti kipittämään 2000rpm alkaen ja piti saman vaihteen. Nyt tökkii vaan isompaa sisään eikä mene mihinkään edes kaasu pohjassa. S:lle kun laittoi, meni pari pykälää alas ja oli heti kuin rähinää kehissä. Nyt ei ristus mitään, yksi pykälä alas.

                                                        Eilen heitin 450km siivun, vaihteiston käyttäytyminen hermostunutta, rekkavauhdissa 85-90kmh vaihtelee 7-6-7 pienessäkin mäessä. Ohituksiin joutuu varautumaan aivan eri lailla, voimaa on todella paljon vähemmän.

                                                        Kylläpä harmittaa, että en merkkiliikkeestä ostetun auton tiennyt olevan viritetty ja siitä syystä uskalsin luvan ohjelman päivitykseen antaa. Luulisi toki asentajan ymmärtävän, että ei aja päälle, jos siellä asennus näkyy. Onneksi reunaehtona pidin, että ”teho ei saa muuttua”.

                                                        Joka tapauksessa ajamisen ilo tuolla on melko lailla nollissa, pakko sinne on entinen teho saada takaisin. Harmittaa myös, että ei mitään hajua, kenen ohjelma siellä on ollut sisällä ja millä optioilla. Mistähän sen saisi selville?

                                                        Comment


                                                          Luulen että on ollut pakollinen päivitys jos liittyy päästöhuijauksiin jos jatkossakin haluat että menee katsastuksesta läpi.
                                                          Laaja keskustelua asiasta tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...A4#post1927089

                                                          Comment


                                                            Eipä tuota enää pysty sanomaan missä se on joskus ohjelmoitu. Edellisen omistajan jos saat selville tai löytyy jotain papereita esim huoltokirjan kaverina niin voi lukea. Kyllähän tuolta varmaan mikä vaan asiansa osaava paja lisätehoja kaivaa, esim tässäkin ketjussa esiintynyt erikoismoottori porkkis

                                                            Comment


                                                              Tuo on ollut juuri tuo Killerin mainitsema pakollinen päästöpäivitys joten ei voi mitään että tehot kadonnu. Ei muuta kuin erikoismoottorin jälleenmyyjälle www.timputer.fi koodia niin saat tehot takaisin ja samalla laatikon toimimaan.

                                                              https://erikoismoottori.fi/#myyntipisteet

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X