Jos kyseessä profiilin -08 aavitonen niin ei luulisi dpf:n tyhjäyksestä/poistosta aiheutuvan probleemia, onhan noita hiukkasloukuttomia samanmoisia liikenteessä vaikka kuinka. Voihan tuo mainitsemasi ohjelmoija epäillä omia kykyjään sen dpf:n poistossa ohjelmallisesti, missä kävit kysymässä ohjelmointia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Sopinee ehkä tähän topikkiin kysymys. Eli auto kävi dpf poistossa ja softalla, mutta vääntöä tais tulla tuolle manuaalille liikaa. 4-6 vaihteilla jos laittaa hanaa niin jyrisee ja ilmeisesti lukemieni perusteella se on vauhtipyörä mikä sen aiheuttaa.
Nyt kysymys siis kuuluukin, että mistä ilmiöstä tämä jyrinä johtuu? Ja toisin sanoen meneekö mulla jotakin paskaksi jos se välillä vähän jyrähtelee? Vai vienkö auton suosiolla takaisin että ottaa vähän voimaa poies?
Comment
-
Kaksoismassavauhtipyörän jouset pohjaa, ja vääntövärähtely pääsee välittymään kampiakselilta voimansiirtoon. Ei se pienestä jyristelystä vielä itseensä ota.
https://www.nimark.fi/imgbank/tcd_ne...BR_VERB_FI.PDF
Sivulla 21 maalaillaan aiheeseen liittyviä uhkakuvia.
Comment
-
Oma ex 3.0 TDI B7 alkoi myös jyristellä isoilla pykälillä saman operaation jälkeen. Jonkun 30-40 tkm taisin sillä ehtiä ajella ennen myyntiä ja ei se siitä ainakaan sillä aikavälillä juurikaan kummemmaksi muuttunut. Toki pitää järki olla päässä niiden kiihdytyksien kanssa, että ei uhalla sitä riko. Mutta onhan se vauhtikselle lopun alkua silti.
Comment
-
Vieras
Jos DPF pestään ihan oikealla pesurilla joka on siihen tarkoitettu, saa sillä kyllä ns. uuden elämän sille.
Nyt ei siis puhuta painepesurilla kotona pesemisestä vaan linkin takaa löytyvistä ammattikoneista
https://www.google.com/search?q=dpf+...ILgknf8sRjX9M:
Pari pönttöä olen pesettänyt toistaiseksi ja olen kohtuu vakuuttunut että näillä päästään lähelle luvattua 90% puhdistumista. Ainakin firma jota käytän antaa raportin paine-eroista ennen ja jälkeen pesun mikä nyt kertoo ainakin jotain puhdistumisesta.
Toistaiseksi nuo autot eivät ole tulleet takaisin. Toinen on vielä taksi, jolla riittää huonoa ajoa dpf:n polttojen kannalta.
Comment
-
Sen verran tosiaan tarkennan että kun puhuin DPF pesusta niin tarkoitin juurikin kaikkia vaahtoja ja painepesureita mitä usein kuulee korjaamojen käyttävän.
Tommoisilla kunnon pesu/poltto/painelaitteilla saattaa saada merkittävästi lisää elinikää, mutta 90% kuulostaa utopistiselta silti omaan kokemukseen. Työkonepuolella noita DPF:fiä on ihan valmistajienkin toimesta putsattu Pesu/lämpö/paine koneilla, mutta silti melkein jokaisella DPF mallilla/valmistajalla mitä käytössä on ollut, kolmas putsauskerta alkaa olemaan turha. Huoltoväli kolmanen putsauksen jälkeen rupeaa olemaan enää luokkaa 20% alkuperäisestä, eli 80prosenttia tukossa huoltamisen jälkeenkin.
Comment
-
Audi A5 3,0TDi - ECU ohjelmoinnin todennus?
Sellaista vaan aloin miettimään, että voikohan VCDS:n avulla mitenkään todentaa, että onko auto käynyt tehonlisäyksessä jossain historiansa vaiheessa? Voiko sitä mitenkään todentaa esim. ilmamäärän mitta-arvoista? Tai kenties jostain muusta? Sen verran katsoin että auto pyytää täydellä kuormituksella max. 1200mg/s ja todellinen arvo nousee hieman sen yläpuolelle.
Sitten on se toinen g/s -arvo, josta varmaan paremmin voisi sen nähdä, jos olisi joku vertailuarvo?
Torque limiter -arvo nousee 600Nm pintaan. Auto on siis 3,0TDi 239hp versio. Jotenkin perstuntumalta tuntuu tehokkaammalta? Ehkä?
Comment
-
-
Tällaista näyttää tämän auton logitus (Audi A5, CAPA 176kW) täydellä vedolla 3 ja 4 vaihteella:
- Average injection quantity: 66mg/stroke
- Air mass, actual value: 249,99 g/s
- Actual air mass: 1316 mg/stroke (specified 1200mg/stroke)
- Actual charge pressure: 2549 hpa
Eli taitaa olla vakio? Mutta jos noista jotain ymmärrän niin ilmeisesti kunnossa oleva vakio? Ei varmaan kannata uuteen MAF:iin tuhlata rahoja ennen uudelleenohjalmointia?Viimeksi muokannut JKK74; 22.3.2019, 22:38.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viesti4f CDYA aut. egr, dpf ja imusarjan läpät pois. 331/693 Viitasen (lisäätehoa.fi) ohjelmalla.
Comment
-
Juu tarkennetaan 4L Q7 3,0TDI Aisinin laatikko. Tehtaan jäljiltä aikamoinen aivopieru laatikon toiminta. Etenkin häiritsee kova halu vaihtaa pienempää 1-3 vaihteiden välillä vaikka voisi hyvin käyttää moottorin vääntöä hyväksi mutta nyt tuntuu vaihtavan orjallisesti pelkän rpm perusteella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiKenen softa se oli? Lisää tehoa myy eri valmistajien softia niin kenen tämä oli? Missä dynossa mitattu? Äkkisältään kuulostaa aika korkealta lukemalta tehojen osalta.
Mittaus suoritettu:
https://www.insoric.com/en/service/i..._realpower.php
Comment
-
3.0 tdi olisi hakusessa täälläkin ja vaihtoehtoja optimoinnille on mietitty jo etukäteen. Tänä päivänä diesel ei ole kuitenkaan kovin kovassa huudossa, mutta yksi keino osallistua ilmastotalkoisiin olisi Nesteen My diesel. Neste itse mainostaa tuotteen käyvän sellaisenaan kaikkiin diesel-autoihin. Käyttäjäkokemukset ovat pääasiassa positiivisia ja seur. asioita lupaillaan mainoslauseissa:- Korkea setaaniluku
- Erinomaiset kylmäominaisuudet
- Puhtaampi palaminen jättää moottoriin vähemmän karstaa
- Auttaa pidentämään moottorin käyttöikää
Sellainen kysymys tuli mieleen, että kuinka tarkkoja ohjelmoidut dieselit ovat polttoaineen laadun suhteen? Toisin sanoen, jos ohjelmointi on tehty MY dieseliä tankissa, niin voiko huoletta tankata "normi" dieseliä ja päinvastoin?
Jakeluverkko varmasti laajenee tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä pumppuja on rajallisesti eikä itse tuotettakaan voi valmistaa määräänsä enempää.
Comment
-
Neste itse on julkaissut aiheesta ainakin tiedotteen, jonka mukaan MY:lle optimoimalla voidaan saavuttaa joitain hyötyjä. Kannattaa tosin suhtautua asiaan sopivalla kriittisyydellä, lähteestä johtuen...
https://www.neste.com/fi/moottorin-s...t%C3%B6j%C3%A4
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viestiViitasen tekemä ohjelma, kuten yllä kirjoitin.
Mittaus suoritettu:
https://www.insoric.com/en/service/i..._realpower.php
Comment
-
320/700 näistä yleensä otetaan. Aika todenmukaisia mittaustuloksia tuolla systeemillä on saatu, mutta vaatisi optimaaliset olosuhteet eli taisaisen tien jne. Ovat mitanneet ennen softaamista ja tulokset olleet linjassa tehtaan ilmoittamiin. Neljän vedon keskiarvosta laskettiin tuo tulos.
Comment
-
Vaikka autossa nyt kulkua onkin, ja varsinkin laatikko s-asennossa on hyvinkin rivakkaa kyytiä tarjolla, niin pieni huoli hiipi takaraivoon.
Auto siis softattu ja dpf tyhjennetty 1,5 viikkoa sitten.
Onko ihan normaalia käytöstä softan ollessa mallia "kaikki irti" ja dpf, egr ja läpät on poistettu, kun esim risteyksestä kiihdyttäessä pöllähtää hento savupilvi niillä paikkeilla kun turbo alkaa ahtaa. Savu ei ole mustaa vaan ennemmin harmaata. Täyskiihdytyksissä en savutusta ole huomannut, eikä "voimasavua" peileissä näy. Kotitielle käännyttäessä kun pölläyttää, niin autokatokseen pysäköinnin jälkeen auton ympärillä haisee pakokaasu.
Comment
-
Comment
-
Kiitos vastauksista. Entinen 2.0tdi ei pöläytellyt kuin kärry perässä mustaa, niin alkoi mietityttää että onko normaalia, varsinkin kun savupilvi on sellainen siniharmaa.
Eihän tuo kovin sivistynyttä käytöstä ole jättää pilviä jälkeensä, mutta hyväksytään se tässä vallitsevassa tilanteessa :)
Dpf on kyllä tallessa hyllyssä ja softapaja tuossa parin kilometrin päässä, että jos oikein alkaa ajan kanssa harmittamaan...
Comment
-
3.0 TDI CLAA tehojen lisäys
Päivää,
Tuli hankittua 2014 mallinen vajaa tehoinen Suomi kulkine, jolla ajeltu 78tkm. Nyt nakuttaisi saada tuohon lisää voimaa ja hommaa tutkittuani tuohon saa ohjelmalla 204hv/400Nm --> n.270hv/600Nm ja sen jäkeen alkaa ahdin ahdistaa.
Miten on arvon yleisö pitäisikö samantien miettiä turbon vaihtamista 189kW mallin turboon, jolloin päästään tuonne +300hv ja 650Nm.
Tuleeko tuossa jotain muuta ongelmaa tai vaihtotarvetta. Käsittääkseni kone on muuten sama erot turbossa ja ecussa Bosch EDC17CP44 ja 189kW koneessa EDC17CP54.
Eli ehdotuksia ottaisimme vastaan tässä kohdassa.
Comment
Comment