Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI DPF + lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itsellänikin juuri tuo CP3 swap kiinnostaa, siitä tossa aikasemminki koitin kysellä. Projektikertomusta kehiin vaan!

    Comment


    • CP3 asennus CCWA.

      Joo elikkäs pumppu, kannakkeet, kotelot, hihnapyörät ja custom adapteri polttoaineputkelle.

      Comment


      • Pakopuoli

        Tuossa muutamat kuvat rännistä. On todella hyvän soundinen... voisi jopa luulla S4:ksi.


        Viimeksi muokannut Markola; 17.9.2018, 20:03.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja Markola Näytä viesti
          Juuso84 tuollaisella setupilla ei tuollaisia lukemia irota koska ensimmäinen iso pullonkaula on korkeapainepuolen pumppu, sekä b8 että b8.5 pumppu on niin mopo että kakku loppuu kesken ja alkaa pisaroimaan josta tietenkin ONNEKSI seuraa vikatila. Siitä seuraava pullonkaula on turbo ja välijäähy yms... mitä tuohon mittalaitteeseen tulee nii sehän on aivan paska ajonaikainen mittaus johon vaikuttaa todella paljon vallitsevat olosuhteet eikä voida esim käyttää talvella.

          Käytä autosi ihmeessä oikeilla rullilla mitattavana ja katso mitä tulee.

          Itselläni on nyt turbo back 3/2,5" ränni sekä ohjelma ja juuri 300hp ja 680nm saatiin ulos ennekuin pumppu kyykkää... nyt lääkkeeksi laitellaan CP3 pummpua, GT2563vk (XL-31- Billett) hybridi, mappi ja maffi sekä isompi cooleri keulalle, tietysti softakin menee taas uusiksi. Tästä omasta projusta voisi laittaa lisääkin jos joku on kiinostunut. :)
          Ei voitane yleistää, etteikö pumppu riitä b8 korissa. Todistettavasti on CCWA koneesta otettu oikeilla oheisosilla karvan päälle 350hv. Vakio cr pumpulla. Niitä taisi olla pari eri versiota.
          Vakioahtimella ei kyllä tuohon päästä.

          Tee autostasi projektiosioon oma juttu, niin ei speksit hautaudu tänne.

          Comment


          • Onko tuo cp3 vanhemmissa versioissa?

            Comment


            • alkupään A5:sissa ( 07 ) niin on mahdollisesti ollut noita malleja mitkä on jaksanut työntää riittävästi kakkua mutta yhdeltäkään virittäjältä en ole kuullut että heillä olisi esim 09-10vm A4 jaksanut vakio pumpulla yli 300hp:n.

              Comment


                Alkupään B8:ssa on CP1H-pumppua, joka on siis sama kuin ASB-koneessa. Ei riitä niin pitkälle kuin CP3, mutta n. 350 hp pitäisi onnistua.

                Comment


                • Onko niin, että siinä missä CP3-päivitys edellyttää enemmän toimia, niin CP1H olisi raudan asennuksen osalta helpompi?

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Markola Näytä viesti
                    alkupään A5:sissa ( 07 ) niin on mahdollisesti ollut noita malleja mitkä on jaksanut työntää riittävästi kakkua mutta yhdeltäkään virittäjältä en ole kuullut että heillä olisi esim 09-10vm A4 jaksanut vakio pumpulla yli 300hp:n.
                    No juuri näin. Eli ei yleistetä ettei missään b8 korissa pumpun tuotto riittäisi yli 300hv ja että heti pitää olla laittamassa cp3:sta.

                    Comment


                    • BMK pumpun malli?

                      Comment


                      • BMK:ssa on CP3.

                        Softasta näkee pumpun tuottoarvon niin sen perusteella myös Touaregin BKS:ssä voisi olla CP3, mutta Q7:n BUG:ssa taas CP1H.

                        Comment


                          Myös BKN:sa cp3r90

                          Comment


                          • Onko viisaammilla tietoa minne asti tuo cp3 jaksaa työntää?
                            Toisekseen jos turbopäivityksen tekee bmk koneeseen, saako orkkis bv-50 kairattua kuinka paljon isompaan vai onko joku muu ratkaisu järkevämpää.

                            Kun itsellä tuo tehokkaampi pumppu on, pullonkaulanahan on tällä hetkellä ahdin.

                            Comment


                              Ei sitä bv50:stä niin isoksi saa kairattuakaan, että cp3 loppuisi kesken. Darksidella on Garrett/BW hybridiä vähän isompaan nälkään, mutta hintaakin on.

                              Comment


                              • Joo katsoin...
                                Kovin oli kallista, toki vaihtoehtojakin.

                                Comment


                                • Cp3 pumpulla otettu ~400hp ongelmitta ulkomailla ainakin. Sitte alkaaki jo loppua suuttimet.

                                  Comment


                                    Cp3r90lla n. 480-500 tehoyksikköä irtoaa. Sit alkaa jo taas kaipaa suuttimia tosissaan ja miksei isompaa pumppuaki. :)

                                    Comment


                                      Sitä tässä miettinyt, että miten manuaalivaihteista ohjelmoitaessa toteutetaan tehon/väännön rajoitus 1- ja 2-vaihteilla? Mistä ecu tietää mikä vaihde on silmässä?

                                      Comment


                                        Helpoin tapa on nopeus suhteessa kierrosluku.

                                        Comment


                                        • Asiasta sen enempään yhtään tietämättä, arvaisin että nopeustiedosta ja moottorin kierrosluvusta voidaan päätellä millä vaihteella mennään.
                                          e: ja myöhässä :)

                                          Comment


                                            Vähän ohi varsinaisen aiheen, mutta miksi pitäisi rajoittaa pienimmillä vaihteilla? Niillä herääminen on muutenkin laiskempaa suhteessa kierrosluvun nousuun, ja voimansiirron värinäongelmat tulee esiin nimenomaan isoilla vaihteilla.

                                            Comment


                                            • Vääntömomentti voimansiirron komponenteilla on pikkuvaihteilla välityssuhteiden eron verran suurempi kuin isommilla eli kyllä ne silloin enemmän rasittuu. Se mikä kuormittuu isolla vaihteella herkemmin on moottori ja vauhtipyörä.

                                              Comment


                                                No toki, mutta luulisi että kytkinpommeilla ne perät ja vetarit yleensä hajotetaan manuaalissa :) Tietysti jos vaikka jarrua vasten ajetaan, niin kohdistuuhan sinne suuria voimia pienillä vaihteilla.

                                                Comment


                                                • Iskevällä kuormituksella toki saa aina vieläkin helpommin romut rikottua mutta jos pitoa vaan on niin pienemmillä vaihteilla on rasitukset voimansiirrolle (vauhtipyörä on osa moottoria, ei voimansiirtoa) huomattavasti kovemmat. Moottori silloin pääsee vähemmällä jos ja kun välitykset on niin lyhyet ettei ahdin ehdi kerätä kaikkia ahtoja.

                                                  Comment


                                                  • Palaten korkeapainepumppuasiaan: siinä missä CP3:n kapasiteetti riittää pitkälle, mutta edellyttää kuitenkin enemmän duunia pumpun asennuksen suhteen, niin esim. CAPA:sta löytyvän CP1H:n asennus olisi käsittääkseni suoraviivaisempi homma - pitääkö paikkaansa?

                                                    Toisaalta... vaikka edellä mainittu pitäisikin paikkaansa, niin onko järkeä päivittää CP4 -> CP1H? Pumppu riittää hieman pidemmälle, mutta häviääkö tuossa jotain?

                                                    (Ja oletuksena tietysti se, että pumpun päivityksen yhteydessä päivittää muutakin rautaa keulilta niin, että paremmasta pumpusta on jotain hyötyä)

                                                    Comment


                                                    • Softaus

                                                      Toi 3.0 tdi v6 kaipais vähä lisäpotkua. Missä paikoissa kyseisen koneen ootte käyttäny ohjelmalla? pirkanmaa kantahäme itellä alueena. Mitä näistä saa/pitää/kannattaa ottaa pois käytöstä egr yms? Suositelkaas hyviä softaajia kiitos.

                                                      Comment


                                                        Harisella käytin B8:sin. Ei valittamista.

                                                        Comment


                                                          Tampereelta saa Erikoismoottorin softaa. Vahva suositus.

                                                          Comment


                                                          • Jatketaan erikoismoottori.fi suosittelua. Asennus Tampereella sujui vikkelästi ja tyytyväinen saa olla moottorin luonteeseen.
                                                            Katso timputer.fi, niin löydät yhteystiedot.

                                                            Comment


                                                            • DPF Pesu

                                                              Onko kellään tietoa tuollasesta dpf pesusta tekis mieli ohjelmoida tuo oma kulkuneuvo keväällä ja kyselin sitten egr ohjelmoinnista ja dpf poistamisesta mutta ohjelmoija ei suositellut dpf kokonaan poistamista tulevien katsastuksien ja jälleenmyynnin kannalta vaan ehdotti että se vain pestäisiin sillä saisi jo kuulemma pirteyttä ja polttoaine taloutta. onko kokemuksia?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X