Itsellänikin juuri tuo CP3 swap kiinnostaa, siitä tossa aikasemminki koitin kysellä. Projektikertomusta kehiin vaan!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Markola Näytä viestiJuuso84 tuollaisella setupilla ei tuollaisia lukemia irota koska ensimmäinen iso pullonkaula on korkeapainepuolen pumppu, sekä b8 että b8.5 pumppu on niin mopo että kakku loppuu kesken ja alkaa pisaroimaan josta tietenkin ONNEKSI seuraa vikatila. Siitä seuraava pullonkaula on turbo ja välijäähy yms... mitä tuohon mittalaitteeseen tulee nii sehän on aivan paska ajonaikainen mittaus johon vaikuttaa todella paljon vallitsevat olosuhteet eikä voida esim käyttää talvella.
Käytä autosi ihmeessä oikeilla rullilla mitattavana ja katso mitä tulee.
Itselläni on nyt turbo back 3/2,5" ränni sekä ohjelma ja juuri 300hp ja 680nm saatiin ulos ennekuin pumppu kyykkää... nyt lääkkeeksi laitellaan CP3 pummpua, GT2563vk (XL-31- Billett) hybridi, mappi ja maffi sekä isompi cooleri keulalle, tietysti softakin menee taas uusiksi. Tästä omasta projusta voisi laittaa lisääkin jos joku on kiinostunut. :)
Vakioahtimella ei kyllä tuohon päästä.
Tee autostasi projektiosioon oma juttu, niin ei speksit hautaudu tänne.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Markola Näytä viestialkupään A5:sissa ( 07 ) niin on mahdollisesti ollut noita malleja mitkä on jaksanut työntää riittävästi kakkua mutta yhdeltäkään virittäjältä en ole kuullut että heillä olisi esim 09-10vm A4 jaksanut vakio pumpulla yli 300hp:n.
Comment
-
Onko viisaammilla tietoa minne asti tuo cp3 jaksaa työntää?
Toisekseen jos turbopäivityksen tekee bmk koneeseen, saako orkkis bv-50 kairattua kuinka paljon isompaan vai onko joku muu ratkaisu järkevämpää.
Kun itsellä tuo tehokkaampi pumppu on, pullonkaulanahan on tällä hetkellä ahdin.
Comment
-
Iskevällä kuormituksella toki saa aina vieläkin helpommin romut rikottua mutta jos pitoa vaan on niin pienemmillä vaihteilla on rasitukset voimansiirrolle (vauhtipyörä on osa moottoria, ei voimansiirtoa) huomattavasti kovemmat. Moottori silloin pääsee vähemmällä jos ja kun välitykset on niin lyhyet ettei ahdin ehdi kerätä kaikkia ahtoja.
Comment
-
Palaten korkeapainepumppuasiaan: siinä missä CP3:n kapasiteetti riittää pitkälle, mutta edellyttää kuitenkin enemmän duunia pumpun asennuksen suhteen, niin esim. CAPA:sta löytyvän CP1H:n asennus olisi käsittääkseni suoraviivaisempi homma - pitääkö paikkaansa?
Toisaalta... vaikka edellä mainittu pitäisikin paikkaansa, niin onko järkeä päivittää CP4 -> CP1H? Pumppu riittää hieman pidemmälle, mutta häviääkö tuossa jotain?
(Ja oletuksena tietysti se, että pumpun päivityksen yhteydessä päivittää muutakin rautaa keulilta niin, että paremmasta pumpusta on jotain hyötyä)
Comment
-
DPF Pesu
Onko kellään tietoa tuollasesta dpf pesusta tekis mieli ohjelmoida tuo oma kulkuneuvo keväällä ja kyselin sitten egr ohjelmoinnista ja dpf poistamisesta mutta ohjelmoija ei suositellut dpf kokonaan poistamista tulevien katsastuksien ja jälleenmyynnin kannalta vaan ehdotti että se vain pestäisiin sillä saisi jo kuulemma pirteyttä ja polttoaine taloutta. onko kokemuksia?
Comment
Comment