Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI DPF + lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos on huolissaan siitä katin poistamisesta, niin eikös tuonkin DPF:n poisto ole pykälien mukaan kielletty?

    Onkos nuo brittien korvausputket ihan asiallisia, onko kellään kokemusta? Pitäis itekin heittää varmaan softauksen yhteydessä DPF pois kun yli 220tkm jo ajettu, tuskin siellä enää hirveästi tyhjää tilaa on.

    Ja toinen kysymys että minulta löytyy DPF:stä numerot 8K0131703A ja 8K0178EA, niin eikös tuo ole se lyhyempi malli? Olin näkevinäni sen laipan aika lähellä tuota pönttöä eli irroitus ei pitäisi olla kovin paha rasti?

    Comment


    • Oliskos porukalla ideoita miks ei nouse väännöt a6 c7 3.0tdi, alunperin 180kw ja 580nm, ja väännöt ei nouse ohjelmalla vaikka pyynti 650nm väännöt jää 585nm nurkille ja rajoja nostettu kunnolla ylös (testattu 1000nm rajoilla) ahtopaine ja ainemäärä nousee niinkun pyydetään

      Comment


        Kuka softaa yrittää tehdä? Kuulostaa siltä ettei tekijä ole ihan perillä miten ohjelma tehdään.

        Comment


        • Siis tuossa nyt vaan pääpiirteittäin, edellis päivänä vastaavaan mutta 150kw versioon tehny softan täysin toimivana, lähinnä nyt sitä tiedustelen et jos olis ideoita mistä lähtee hakeen ettei saavuta tavoite vääntöä, jotain piilo rajoja jossai tai yms eroja noissa 150kw ja 180kw malleista?

          Comment


            Eikö 180kw mallissa ole vakiona 500nm vääntöä?

            Comment


            • Ainakin netistä löytämillä tiedoilla alkupään 180kw mallit lähteny tehtaalta 580nm väännöillä, siis A6 ja A7 mallit ilmeisesti sen jälkeen kai sit jostain syystä pudotettu vääntö 500nm, eikä noissakaan ole kun pienen hetken tuo järeämpi vääntö, melko rajusti leikattu tuo vääntö pois ylhäältä

              Comment


                Mistäs tuon tietää onko 500 vai 580? Itellä -12 mallin 4g 180kw tupaöljyvehe.

                Comment


                • Läppäri kiinni ja katsoo tai sit selvität millon auto lähteny tehtaalta, muistelen että 04/2012 ennen valmistetuissa tuo 580nm

                  Comment


                    Liittyskö tuo ero siihen, onko automaattiaski turbiinilla vai kaksoiskytkimellä? Käsittääkseni 4G A6/A7 ihan alkupään malleissa oli hetken aikaa turbiiniautomaatti tarjolla 180kW versiossa, korvautui sitten Stronicilla.

                    Comment


                    • Itsellä ainakin s tronic ja tosiaan alunperin 580nm vääntö, mutta nyt kaipaisin ideoita että miks ei tuo vääntö nouse, eli mitä eroja on jotka voi asiaan on 150 ja 180 kW versioilla

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                        Kuka softaa yrittää tehdä? Kuulostaa siltä ettei tekijä ole ihan perillä miten ohjelma tehdään.
                        Toistan itseäni. Kuka softaa tekee? Kuulostaa vain noin yleisesti oudolle ettei softan tekijä osaa tuota tehdä. Vai onko tekijä joku "kotivirittäjä"?
                        Edit: Aloitetaan siitä että 150 ja 180 on mekaanisesti erilaisia.Näin ollen muutoksia vaativat asiat voivat olla softassa eri paikassa.
                        Viimeksi muokannut pulla; 6.12.2017, 19:54.

                        Comment


                        • En nyt halua alkaa mustamaalaamaan ketään mutta ihan firma mikä tekee ja tehny paljon softauksia ja säätöjä, mutta tuohon ei löytyny selitystä/keinoa että miks ei vääntö noussu, eli että mikä siellä sitä rajottaa?

                          Comment


                          • Ne jotka tietää niin tuskin alkaa täällä neuvomaan ja ne jotka ei tiedä niin arvailee jotain josta tuskin on apua.

                            Ja jos ainemäärä kerran nousee niin minusta suurta ongelmaa ei ole. Tietysti 'nätimpihän' se on jos laskennallinen Nm on suht oikein ja loota voi toimia jossain kohtaa paremmin. Vai onko ihan dynotettu matalat lukemat?

                            Comment


                            • S-tronic vaihtaa kyllä aika tökkäisemällä kun täysi vääntö on käytössä jos lisävääntö on tehty vääntömallinnusta tai suutinkalibraatiota huijaamalla.

                              Comment


                              • Mitenkäs tippilootan kanssa? Mulla on CCWA+tiptronic -yhdistelmässä ”lastu” ja muuten toimii kyllä erittäin mallikkaasti, mutta varsin usein täyskaasukiihdytyksessä 2->3 vaihto lopettaa vedon kuin seinään vaihdon ajaksi ja vaihdon jälkeen mennään taas niin perhanasti. En tiedä onko tuo vaihdelaatikon ongelma tai ominaisuus vai jotain ohjelmoinnin mukanaan tuomaa. Mieluusti kuulisin kommentteja, että onko muilla (ollut) vastaavaa.

                                Kartta on täälläkin useasti kehutun tahon tekemä.

                                Comment


                                  Audi SSP486 kertoo että A6 C7 CLAB ja CLAA 150kW ovat nelivetoisena 450Nm ja CDUC 180kW on 500Nm.

                                  Comment


                                  • Tarkoitus oli ohjelmoida auto ja poistattaa samalla DPF. Ketä suosittelette PK-seudulla?
                                    Saikos näihin vaihdelaatikon ohjelmointeja ja onko näistä minkälaisia kokemuksia?

                                    Autona A6 3.0TDI 233hp -08.

                                    Comment


                                      Ajelehan Mäntsälään Terhon pajalle (Mr.Crossfire).
                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 4.1.2018, 19:51.

                                      Comment


                                      • Laitoin Terholle yv.tä.

                                        Comment


                                          Viestiteltiin Artun kanssa aiheen tiimoilta, mutta voin tähänkin nyt sen mainita että Erikoismoottorin eli porkkiksen ohjelmia asennetaan ja tuollaisen pre-fl 4f 3.0tdi ohjelmointi tällä erää 550e, dpf off + 150e ja mekaaniset työt siihen päälle jos tarvii. Kaikenlaiset muutkin onnit ja offit onnistuu samalla eli egr, läppämoottorit jne. Jos kiinnostaa niin parhaiten saa kiinni sähköpostista terho@terhonpaja.fi

                                          Tammi-helmikuun taitteessa yleensä hiljaisinta näitten hommien tiimoilta, joten silloin saa aikoja joustavasti. Isoin Härdelli alkaa sitten maalis-huhtikuun nurkilla kun kevätaurinko alkaa paistaa. :)

                                          Comment


                                          • PK-seutulaisten kannattaa kysäistä vertailuksi myös myynti@jt-carfix.fi.

                                            Hinnoissa ja tuotteessa ei varmastikaan ole isoja eroja ja Audien virityksestä on jo usean vuoden kokemus.

                                            Comment


                                              Omaa 4-äffää ajelin pari vuotta ensin alkuun tuolla Fin-Dieselin softalla, eikä siitä mitään pahaa sanottavaa jäänyt. Sittemmin vaihdoin Erikoismoottorin softaan viran puolesta ja ei ainakaan huonommaksi muuttunut kulku. :) Hyviä tuotteita ovat kumpikin, ei ole mitään syytä olla tykkäämättä vaikka omaan rahapussiin eniten vaikuttaakin Erikoismoottorin myynnit.

                                              Comment


                                              • Auto olisi a8 d3 3.0tdi. Kumpi laatikko noista löytyy. 6HP26 vai 6HP19?

                                                Comment


                                                • Ainakin mulla on sellainen ZF katalooki jossa sanotaan 6HP19.

                                                  Comment


                                                  • Sitä vähän aavistelinkin kun on sama kone kuin a6 4F.

                                                    Comment


                                                      Mikäs on CDUC 180kw resepti voimaan? Ohjelmointi eka mutta mitä sen jälkeen jos haluaa lisää?

                                                      Comment


                                                      • Varmaan ihan sama resepti kun kaikkiin muihinkin autoihin?

                                                        Suuttimet, turbo, välijäähdytin, laatikko.
                                                        Kannattaa varmaan ostaa biturbo heti kättelyssä jos meinaa kunnolla viritellä.

                                                        Comment


                                                          Eikai sentään suuttimia tarvi vaihdella ellei ole loppu tai muuta vikaa. Toki jos mielii pitkästi yli 300kw mennä voi ehkä isompaa miettiä. Hengityslaitetta päivitykseen ja välijäähy nyt kannattaa aina päivittää niin isoon kuin saa sopimaan. Manuaaliaskia tuskin tarvii päivittää vielä ja uudet tipit kestää ihan hyvin lisääntynyttä tehoa. Dsg sitten vähän voi rajoittaa jo isompia hullutteluita.Isompi ja haastavampi päivitys voi olla railipumpun päivitys. Eikös nois ollut jo ihan cp4/65

                                                          Comment


                                                            Eikös 180kW versiossa ole pienemmät suuttimet kun 176kW versioissa? Hyvinkin ne voi olla vaihtolistalla jos enempi virittää. Jos mulla on tästä väärää tietoa ni korjatkaa toki.

                                                            Comment


                                                              Lähetään nyt siitä että ulosmittaa ensin suuttimet ennen kuin alkaa niitä vaihtamaan. Suuttimien vaihto ei aina näissä ole ihan just niin pulttaa kii ja kovaa ajoa. Varsinkaan eri generaation välillä. Nimim kokemusta on. Suuttimet kun on loppu niin siinä kohti joutuu varmaan muutenkin siirtymään kohtalaisen paljon erilaiseen hengityslaitteseen mitä vakiokuoriin saa. Pumppuja on kyllä ulosmitattu ja yllättävän alhaisilla teholukemilla jo?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X