DPFn poisto myös pudottanee pakovastusta ja samalla pakolämpötilaa turbiinilla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Tarkassa dynossa mittasin taannoin saman auton dpf paikallaan ja dpf irti, ero alle 1hv. DPF:n vastus on huipputehonkin kohdalla vain parisataa mbar joka ei tavanomaisen äänenvaimentimen painehäviöstä poikkea. Tavanomainen henkilauton turbodiesel ei muutenkaan ole kovinkaan herkkä pakopaineelle johtuen siitä että nokissa ei ole huuhtelua. Käytännössä ainoa haitta on siis männän tekemä pieni lisätyö pakotahdin aikana.
DPF:n poiston kanssa oleellisin softamuutos on poistaa softasta jälkiruiskutukset ja vikatilat. Syötön lisäys sen yhteydessä on pikkujuttu jonka voi tehdä jos tuntuu siltä että haluaa savuttaa ja työntää nokea putkesta täyskaasulla. Omasta mielestäni se on kylläkin lähinnä noloa.
Comment
-
Vieras
Aja nelosella niin yläpuolella on vertailukohta suoraan.
Parempi olisi logittaa VCDS:llä syöttö tai ahtopaine, tulisi faktaa.
Comment
-
Nyt on audi ostettu ja tehoa tietenkin otetaan lisää irti koneesta.
kone on tyypiltään kai CLAA eli 150kW versio.
Mistäs sen saisi selville että mikä laatikko autossa oikeasti on ja mitä se sietää vääntöä?
A7S on ilmeisesti laatikko, mutta lisävarustetarrassa löytyy 'tiptronic' lisävarustekoodi.
Tarkoittaako tuo sitä käsivalintavaihtoehtoa? Tuskin autossa tippilaatikkoa on mutta tuo vähän hämää.
Laatikkoa en halua rikkoa...
Comment
-
A5 coupella.
Vboxilla mitattuja vetoja (laskettu excelistä: aika 120km/h - aika 80km/h).
Vakio:
Veto 1. 4,26 s
Veto 2. 4,21 s
Lastulla:
Veto 1. 3,75 s
Veto 2. 3,76 s
Samassa paikassa ajettu. Kohtuullisen samoissa oloissa (tästä voi sitten vääntää vaikka kuinka paljon).
Täytyy todeta Vbox vetoja enemmänkin tutkailleen, ettei paljoa muutoksia synny ellei olosuhteet todella paljon muutu. Erot syntyy lähdöissä. Täys kaasulla mitattu pidemmästä vedosta. katsottu logista vain nuo pätkät. Siis tavallaan keskeltä vetoa (ei viivettä kaasussa). Auto on automaatti ja käytetty sporttia. 0,5 sekunnin ero suhteellisti paljon, mutta onnea vain mitata se sekunttikellolla.Viimeksi muokannut Poikarukka; 4.10.2017, 20:03.
Comment
-
Comment
-
Kukahan tuolla Karalalla nykyään vastailee puhelimeen?
Soitin sinne ja kysyin ohjelmaa autooni. Siellä sitten puhelimeen vastannut henkilö alkaa selaamaan tietokoneella (heidän omilta nettisivuiltaan) tietoja tehonnostosta. Ei löydy sieltä, katsoin itse ja siksi soitinkin.
No, asiakaspalvelija sanoo soittavansa takaisin. 10min päästä soitto tulikin ja ohjelmoinnin jälkeen sanottiin autossa olevan 400-540Nm.
Minäpä siihen että 400Nm? Autossa kun on tehtaan jäljiltä 450Nm, että meinaatteko alentaa tehoja...?
Päädyttiin sitten siihen että menen paikalle (jos menen) ja auto käytetään rullilla mennen tullen, tietääpähän sitten ainakin lähtö ja lopputilanteet.
Mutta että Turbotecillä on asiakaspalvelun (tieto-)taso tällaista?
Comment
-
Erikoismoottori vaikuttaa kyllä asialliselta, soittelin tdituningille ja tuntuu hänkin olevan asian tasalla.
CLAA moottoriin saa kuulemma vakioahtimella noin 280hv maksimissaan ja A7S laatikko kestää noin 700Nm vääntöä. Kytkinpakat vaihtamalla saa 1000Nm keston.
Siihen tietty pitää vaihtaa jo kaikenlaista osaa mutta potentiaalia on hyvin moottorissa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiJyväskylässä kerta on niin en edes miettis muuta ku tdituningin softaa. :)
Comment
-
Kiitos vinkeistä!
Tdituningille menee auto ensi viikolla.
Täysin tuntematon tuo lafka on ollut tähän mennessä, ennen pelasin bemareiden kanssa ja niitä ohjelmoi eri firmat, siis erikoistumisen kannalta.
Vaikutelma Karalasta jäi kyllä todella heikoksi, aivan eri tasolla meni Tdituning.
Tdituning saa kuulemma parin viikon päästä oman dynon valmiiksi, pääsee sitten mittaamaan myös rullilla tehot eikä pelkällä persdynolla. Parashan olisi ottaa dynoajot ennen ja jälkeen lastutuksen mutta tässä tapauksessa se ei vielä onnistu.
Comment
-
Noniin, nyt on käyty ja pointsit Tdituningille.
On asiantuntemusta ja palveluhalua.
Olen erittäin tyytyväinen palveluun.
http://tdituning.fi
TDI TUNING FINLAND
Hannu Miettinen
044-9991517
Comment
-
Täällä tehonälkä kasvanut ja tarkotus olisi saada autosta 350-400 hevosta. Auto a5 manuaali (ccwa) 3.0tdi.
Millasia lukuja vakio kytkin/vauhtipyörä noissa kestää? Mikäli tulee tarve paremmalle kytkimelle/vauhtipyörälle niin mitä tohon kandeis laittaa?
Comment
-
Paremmasta kytkimestä en tiedä onko parempaa tarjolla kuin Sachs Performance -sarja. mutta tuohon tehoon kytkimen osat täytyy vaihtaa. Ruotsissa on firma joka tekee kovan vauhtipyörän kaksoismassan tilalle. 400hv väännölle pitää olla kyllä järeä kytkinkin, tuo Sachs ehkä sen kestäisi?
Kannattaa kysyä softaajilta, ne tietää aika hyvin. Kerro sitten tännekin.
Lisäksi tarvitsee kai vaihtaa suuttimet, turbo, välijäähdytin ja maf, DPF:n ottaisin ite kyllä pois myös.
Comment
-
Suuttimet ja maffi pitäisi vielä riittää. Tarkoituksena olisi reilipumpun tuoton parannus, turbo, suora putki turbolta perään, cooleri ja uusi softaus.
Comment
-
Vauhtipyörä noissa on alkanut jyristä kovasti yli 800nm väännöillä turhan matalilla kierroksilla ja isoilla vaihteilla. Joutuu ehkä inan rajamaan isommille vaihteille. Onhan se melkoista kitumista alle 1000nm väännöillä, mutta jos pärjää vähemmällä niin ei suotta kannata alkaa vauhtipyörää vaihtamaan. Eikä kyllä kytkinlevyjäkään. Liekö vielä perus 300+kw vireilla kukaan edes saanut luistamaan?
Comment
-
Voisi hyvin rajata väännöt 750 nyyttöniin jos se vaan sen kestää. Lukenu vaan että alkaisi melkeen 600 jälkeen olee valmista. Tietty jossain vaiheessa voi alkaa antautua mutta jos nyt ei tarvis sitä 5000€ laittaa kerralla koneeseen ja kytkin/vauhtipyörään.
Comment
-
Vieras
Linkki ei toimi, mutta ei se mittauksessa näy onko kattia vai ei. Pakokaasu haisee todella pahalle mutta sehän haittaa vain takana tulevia.
Comment
-
Comment