Sepäs onkin hassua, että auto koeajettiin ja se toimi koeajolla hyvin. Mielestäni vedotkin olivat paremmat, kuin nyt tai sitten vaan perse on tottunut. Ensimmäisen kerran auto meni vikatilaan n. 100km ajon jälkeen rampista kiihdytyksessä.
Luettiin tänään vikakoodit autocomilla joka nyt ei välttämättä kaikkea löytänyt, mutta sen perusteella moottorissa oli ainoastaan P1577 AUDI - Engine Mounting Control Solenoid Bank 1 Open Circuit koodi joka ei nyt vissiin limp modeen vedä autoa. Mistä muuten tuota vikaa kannattaa alkaa etsimään. Kyseessä oli oikean puolen kannake.
Noh kuitenkin, testattiin autocomilla ajossa ahto ja syöttöarvot, niissä pyynnöt ja toteutuneet kohtas hyvin.
Autocomin joltain kanavalta löytyi kyllä ilmoitus, että vääntörajoitus 400nm.
Kaverikaan ei tarkalleen tiennyt mitä se vois tarkoittaa. Hänen perstuntumalla vääntöä kuitenkin oli enemmän, kun 400nm. Ja tuon autocomin suomennoskin saattoi olla mitä sattuu.
MUTTA, tänään auto ei ole mennyt kertaakaan limp modeen vaikka on yritetty.
Eilen huomasin konetta tutkiessa, että joku ammattimies oli unohtanut laittaa pultit laippaan jolla ilmanputsarilta tuleva imuputki kiinnittyy turboon. Sen sai yhdellä sormella nyppästyä turbosta irti. Laitoin uudet pultit ja rukoilin, että ongelmat olis ohi. Sen jälkeen kuitenkin kolmosella kiihdyttäessä motarille vauhti tyssäs. Pysähdyin ostaan röökiä ja käynnistin auton uudestaan ja sama taas ylämäkeen kiihdyttäessä.
Tosiaan tänään, vaikka on yritetty niin ei olla autoa saatu vikatilaan. Olisko siis tuo kiristämätön liitos ollut syypää? Mutta miks kuitenkin pari kertaa auto vielä sekos eilen pulttien laittamisen jälkeen?
Tarvii koittaa taas aamulla, millä tuulella audi huomenna on.
Edelleen kuitenkin tuntuu, että vedot ei ole ensimmäisen koeajon tasoa eikä ainakaan tuota 311hv. Tosin ihan sitä ei taida saada edes poistamatta dpf:ää. Voisko auto olla jossain osittaisessa vikatilassa?
Olis hieno päästä tutkiin hommaa jonkun tietävän kanssa jolla on vagcom. Ei tarvis arvailla.
Luettiin tänään vikakoodit autocomilla joka nyt ei välttämättä kaikkea löytänyt, mutta sen perusteella moottorissa oli ainoastaan P1577 AUDI - Engine Mounting Control Solenoid Bank 1 Open Circuit koodi joka ei nyt vissiin limp modeen vedä autoa. Mistä muuten tuota vikaa kannattaa alkaa etsimään. Kyseessä oli oikean puolen kannake.
Noh kuitenkin, testattiin autocomilla ajossa ahto ja syöttöarvot, niissä pyynnöt ja toteutuneet kohtas hyvin.
Autocomin joltain kanavalta löytyi kyllä ilmoitus, että vääntörajoitus 400nm.
Kaverikaan ei tarkalleen tiennyt mitä se vois tarkoittaa. Hänen perstuntumalla vääntöä kuitenkin oli enemmän, kun 400nm. Ja tuon autocomin suomennoskin saattoi olla mitä sattuu.
MUTTA, tänään auto ei ole mennyt kertaakaan limp modeen vaikka on yritetty.
Eilen huomasin konetta tutkiessa, että joku ammattimies oli unohtanut laittaa pultit laippaan jolla ilmanputsarilta tuleva imuputki kiinnittyy turboon. Sen sai yhdellä sormella nyppästyä turbosta irti. Laitoin uudet pultit ja rukoilin, että ongelmat olis ohi. Sen jälkeen kuitenkin kolmosella kiihdyttäessä motarille vauhti tyssäs. Pysähdyin ostaan röökiä ja käynnistin auton uudestaan ja sama taas ylämäkeen kiihdyttäessä.
Tosiaan tänään, vaikka on yritetty niin ei olla autoa saatu vikatilaan. Olisko siis tuo kiristämätön liitos ollut syypää? Mutta miks kuitenkin pari kertaa auto vielä sekos eilen pulttien laittamisen jälkeen?
Tarvii koittaa taas aamulla, millä tuulella audi huomenna on.
Edelleen kuitenkin tuntuu, että vedot ei ole ensimmäisen koeajon tasoa eikä ainakaan tuota 311hv. Tosin ihan sitä ei taida saada edes poistamatta dpf:ää. Voisko auto olla jossain osittaisessa vikatilassa?
Olis hieno päästä tutkiin hommaa jonkun tietävän kanssa jolla on vagcom. Ei tarvis arvailla.
Comment