Onko porkkiksella (tai muilla koodivelhoilla) minkälaisia kokemuksia ensimmäisen polven 3.0 TDi:stä Fin-turbon BV50 hybridillä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Vieras
-
Millaisella kaavalla näitä tehoja/vääntöjä voisi laskea? Alla vakio CLAA:n omaa dataa:
G004 G016 G025 G038 G045 G046 G118
Engine speed Engine torque Charge air pressure: actual value Main injection: duration of activation Limitation: torque Limitation: smoke Mean injection quantity
/min Nm hPa µs Nm Nm mg/stroke
3250 524.3 2359 692.0 529.6 598.9 59.73
Tehtaan speksit siis 150 kW ja 450 Nm.
Nyt kuitenkin tuo oma data näyttää 3250 rpm, 524 Nm, 1.359 bar ahtoa, 60 mg syöttö.
Comment
-
Ruiskutusmäärä vs. vääntö riippuu moottorin hyötysuhteesta johon vaikuttaa mm. kierrosluku, ruiskutuksen pituus jne. Mutta kyllä tuo 60mg 6-syl moottorissa noilla kierroksilla noin 500Nm tuottaa.
Tehtaan ilmoitus on alakanttiin kuten useimmissa uudemmissa Audeissa, etenkin väännön osalta.
Comment
-
Onko kellään kokemuksia tuosta firmasta, itsellä A5 CAPA kokeella ja manuaali?
http://www.chiptuning.fi
Comment
-
Vieras
Lähempää löytyy Findiesel Kuopiosta ja ohjelma on 100% suomalainen ja toimiva.
Ja toisena TDI Tuning.
Comment
-
Nyt on auto käyny rullilla. Lähtökohta oli: 71mm downpipe joka poistaa katin(auto lähteny tehtaalta ilman DPF:ää),loppu vaimentimet poistettu ja Nanitechin ohjelma.
Tarkoitus oli ajaa ensin nykyisellä kokoonpanolla ja laittaa uus ohjelma sisään joka on mallia kaikki + egr:än poisto. Tosin homma ei menny kuin Strömsössä kun penkki vihelsi pelin poikki ekalla vedolla(penkki sis antautu, ei auto). Moottoriteho oli muistaakseni 293,2hp tai jotain sinne päin, vääntöä ei saatu. Uudella softalla ei siis pystyttä vielä katsomaan mitä se puskee mutta heti kun penkki on kunnossa nii käyn mittaamassa.
Moottori on tosiaan BMK ja syötöt on uudella softalla aivan savutuksen rajamailla. Jos tehoa tuosta vielä haluaa lisää niin turbon vaihto olisi edessä mutta se jääköön ainakin toistaiseksi kaupan hyllylle.
Comment
-
Kuinka nuo moottorikoodit menikään, eikö se ollut, että alkupään 3 kirjainta kertoi suurin piirtei rautakonffiksen, ja viimein softa/sähköpuolen?
Meittiny, että mitä lastulla on mahdollista saada tuosta CDUD:stä pihalle, joku näistä perus softapajoista taisi luvata "vain" 290 kaakkia. Kun jossain rauhdoissa oli yli 300 tarjolla. Lähinnä se ihmetyttää kun tässä pitäisi paperien mukaan olla melkein 600 nyyttonia tehtaalta, että mikä tässä sitte ahdistaa tuota yli kolmensadan saantia.
Ja toinen, että onko suomessa tai lähimaastoassa (John) seppää joka sais jotain tehtyä tuolle s-tronic-softallekkin?
Comment
-
Enpä nyt tiedä onko noissa oikein mitään selvää logiikkaa aina, mutta viimeinen kirjain monesti vaihtuu tehoversion tai korin mukaan mihin on asennettu.
CDUC/CDUD (180kW) moottoreissa on pienet suuttimet. Pienemmät kuin esim. 176kW CAPA/CCWA tai 150kW CLAA. Ruiskutusaika rajoittaa tehoa vaikka ahdin riittäisikin hieman yli 300hv. Maksimiväännöllä ei ole huipputehon kanssa mitään tekemistä.
S-Tronicille en tiedä onko näissä uudemmissa dieseleissä vielä kukaan mitään tehnyt.
Comment
-
Nytkö muistelen nii lukemat oli 291hp moottorista ja renkailta 251hp. Kyllähän toi omaanki korvaan kuulostaa liian "paljolta". Näkee kuitenki minkälainen ero bulkki softalla(mikä oli kuulema hyvä) ja sitten muokatulla.
Tuohon dynon kalibrointiin en ota kantaa. Jos samalta paikkakunnalta löytyisi toinen neliveto penkki nii voisi ihan mielenkiinnosta käydä. Ammattikorkeakoululla kyllä on mutta eivät taida tehdä mittauksia ulkopuolisille.
Eikö löydy BMK kohtalotovereita jotka olisivat käyneet rullilla?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja anttj Näytä viestiEipä ne ongelmat jääneet vatkaukseen jarruttaessa.. Nyt auto kävi penkissä, laitettiin marteliuksen dp, poistettiin ohjelmalla imusarjan läpät ja softattiin. Ennen softausta tehoa löytyi 240,6hp ja 515nm pientä savutusta. Softa muokattiin niin että pitäisi tulla kaikki mitä saadaan ulos. Eka veto tavoite 300, ulos saatiin 275 / 595nm. Painetta 1,75bar ja savutti niin että häävi kun hallissa näki eteensä vaikka imuri imi täysillä. Automaatti myös luisti ja tehohävikki kasvoi 64hp -> 87,7hp. Toiseen vetoon nostettiin hieman painetta ja vähennettiin vääntöä alhaalla. 272hp / 565nm hävikki 80,2hp. Laatikko luisti aina vaan joten lopetettiin leikki siltä erää. Aina vaan savutti voimakkaasti. koneeseen päätyvästä ahtopaineesta tiedetään että vähintään 1,5bar työnti koko vedon ajan.
Heräsikin kaksi kysymystä.
Mistä voi johtua tuo savutus, koska painetta oli? Voivatko läpät olla koneessa hieman epätasossa vaikka 100% auki? koneena CCWA.
Automaattiin vaihdettiin öljyt, vanhat öljyt mustat alta 150tkm ajetut, mutta ihan hyvän oloiset. Kadulla vaikea sanoa eroa. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, tippi laatikkoa ei taida voida mitenkään korjata vaan uutta etsimään?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja anttj Näytä viestiTähän ongelmaan löytyi vastaus, Pakosarjassa oleva pakokaasun lämpötila-anturi.
...
Koodattiin arvoa hieman ja alkoi laulamaan, 1,9 bar ja 322hp 655nm. Ja koneena CCWA.
Comment
-
Nyt tarvittaisiin apuja. Tarkemmin sanottuna vertailulogia jostain Fin-turbon BV50 hybridillä olevasta 3.0 tdi:stä. WOT joko 3. tai 4. vaihteella. Groupit 003 ja 011 riittää.
Myös tieto vastaavilla ahtimilla olevian vehkeiden penkkituloksista kiinnostaa.
Tuosta omasta ei nyt saada tehoa irti, jostain tuntemattomasta syystä. Tällä tarkoitan siis sitä, että tehot jäävät todellakin samoihin lukemiin kuin vakioahtimella. Ahdin herää myöhään, eikä oikein syty sittenkään. Polttoaineen saannissa ei ole ongelmaa, ja säätäjän mielestä pa-puoli riittäisi vaikka kuinka pitkälle. Ja vaikka ahtojakin saa nostettua, ei tehoa tule kuin n. 260-270 hv. Vakioahtimella tehot jäivät myös tähän luokkaan.
Ensisijainen epäilys on tällä hetkellä tukkoinen putki. Ilmansaannissa toistaiseksi ei uskota olevan ongelmaa, kun ahdin ei kuitenkaan sakkaa.
Comment
-
-
Voiko A6 -09 tyhjentää dpf:n ilman että tulee leimalla ongelmia? Vaikuttaako se mitään paljonko vakiraudasta saadaan ohjelmalla pihalle? Kone on CDYA Tipillä
Comment
-
Riippuu onko vapaaehtoinen vai onko trafi mukana kuvioissa. Homma ilmeisen avoin vielä:
https://www.thesun.co.uk/motors/4069...ic-fears-grow/
Comment
-
Vieras
-
Löytyykö tampereelta jotain guruja auttamaan hiukan vian etsinnässä.
Audi A5 -07 3.0tdi lastutettiin ja lukemat pitäisi olla 311hv/n.650nm(en muista tarkkaan luvattua vääntöä). Ohjelma on Stage 2. Ohjelma on jonkun hollantilaisen firman(kuulemma monet käyttävät kyseisen firman softia vaikkei sitä mainitsekkaan) johon lähetetään ensin autosta imetty softa ja sieltä tulee paluupostina uusi viritetty tiedosto johon muutokset on tehty. Sen tarkemmin ei softaamisen jälkeen katseltu tietokoneella mitään arvoja.
Ohjelmoinnissa poistettiin EGR käytöstä ja se myös tulpattiin imusarjan päästä. DPF jätettiin ohjelmaan ja on vielä fyysisestikkin paikoillaan. Tarkoitus myöhemmin poistaa.
Tuon lastuttamisen jälkeen alkoi seuraavanlaiset ongelmat:
Kakkos vaihteella maksimi kaasulla n. 3000kierroksen jälkeen auto menee limp modeen ja alkaa hehkun vilkutus. Välillä myös kolmosella esim. moottoritielle kiihdytettäessä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen tuota ei tule vaikka kuinka polkee, mutta auto silti tuntuu persepenkillä ettei lähellekkään noita luvattuja tehoja ei ole. Normaali ajossa auto toimii moitteetta.
Perjantaina olisi tarkoitus mennä tammerdieseliin lukemaan vikakoodit ja katsomaan mistä niiden mukaan tuo limp modeen meneminen johtuu.
Lueskelin internetin syövereistä, että noihin stage 2 ohjelmointeihin pitäisi ainakin tuo dpf poistaa. Voisikohan tuo limp modeen meneminen johtua siitä?
Onko a5:ssä DPF suoraan turbossa kiinni vai auton pohjassa?
Mielellään voitaisiin korvausta vastaan tutkia tuota ongelmaa jonkun paremmin tietävän kanssa.
Kiitokset jo valmiiksi.Viimeksi muokannut zuspe; 9.8.2017, 14:03.
Comment
-
Vieras
Liikaa pyyntiä reilipaineessa tulee ekana mieleen tai ahdot ei toteudu.
En dieselin kohdalla tiedä stageista mitään, lienee ko.ketjuvirittämön omia juttuja.
Eikö autoa koeajettu ohjelmoinnin jälkeen?
Tuohan olisi selvinnyt heti ettei toimi ja olisit voinut pyytää vakiointia tai korjausta ohjelmaan.
Comment
Comment