Oletko haistellut, että onko sininen savu dieselin hajua vai moottoriöljyn hajua?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Vedot ja menohalut on koneessa tallella kyllä, ja tuo savun haju on sellaista pistävää käryä, ei oikein öljyn hajua eikä ehkä niin dieselinkään käryä... ja tosiaankin tätä on tapahtunut 2 kertaa vajaan 10000 km aikana... Jos kone itse puhdistaa katin ja nokiloukun myöhäistämällä ruiskutusta tms niin voisiko tämä liittyä siihen?? Tai huomaako tätä puhdistustapahtumaa muuten mitenkään normalissa käytössä??
Comment
-
Ei tee hiukkasloukun polttoa kylmällä koneella. Koneen pitää olla lämmin ennen kuin aloittaa. Yllensä kun on kiire jonnekin ja erehdyt käyttämään automaatilla sporttia luulee auto, että jes nyt tulee kyytiä ja pistää käryämään. Ja tottakai kun kiiressä pääset paikalle ei se ehdi sitä loppuun... yleensä sporttisempi ajo tai motari laukaisee polton päälle. Tyhjäkäynti kierrokset on koholla, flektit huutaa, haisee kytkin (haisee käry, pistävä haju) ja vaihtaa vaihteet vähän oudosti, niin siitä tietää. Uudemmissa ei niin selkeästi huomaa. Kerran tankilliseen ovat poltelleet minulla.Viimeksi muokannut Poikarukka; 9.4.2017, 10:50.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Poikarukka Näytä viestiEi tee hiukkasloukun polttoa kylmällä koneella. Koneen pitää olla lämmin ennen kuin aloittaa. Yllensä kun on kiire jonnekin ja erehdyt käyttämään automaatilla sporttia luulee auto, että jes nyt tulee kyytiä ja pistää käryämään. Ja tottakai kun kiiressä pääset paikalle ei se ehdi sitä loppuun... yleensä sporttisempi ajo tai motari laukaisee polton päälle. Tyhjäkäynti kierrokset on koholla, flektit huutaa, haisee kytkin (haisee käry, pistävä haju) ja vaihtaa vaihteet vähän oudosti, niin siitä tietää. Uudemmissa ei niin selkeästi huomaa. Kerran tankilliseen ovat poltelleet minulla.
Comment
-
Mielestäni yksi moottoriohjauksen ehdoista regeneroinnin aloittamiselle oli tietyn aikaa yli tietty jäähdytysveden lämpötila (esim. 70C yli 2 minuuttia oltava). En vain mistää nyt löydä tätä tietoa. On meinaan aika iso lämpöshokki nostaa 600 asteen tienoille suoraan startista pakopuolen lämmöt. Olisiko ollut, että olit aiemmin ajanut autolla ja lämmin startista?
Comment
-
Itse olin myös siinä uskossa että koneen pitää joku tietty lämpötila saavuttaa että alkaa nuohous. Ihmetys oli suuri kun ensimmäisen kerran auto tuon teki. Auto on aina ollut työpaikan pihalla vähintään 8h ja ulkolämpötila ollut -5 - +5 välillä. Lämpömittari myös pohjassa.
Varmaan auto vihjailee lähiaikoina kuolevasta DPF:stä..
Comment
-
Uskottava se on, jos niin sanot. Toinen kysymys toimiiko normaalisti. Voihan näitä olla toiminnaltaan erilaisia, kun kuitenkin monta mallia ja ikäluokkaa olemassa. Piuha kiinni ja katsoo polttaako vai ei, ja mitä arvoja pömpeli näyttää.
Comment
-
No joo, ei minullakaan viimeksi auto ollut totaalisen kylmä, lämpöisestä tallista, ja ajettu joku pari kilometriä johon päälle jokunen hetki tyhjäkäyntiä, mutta kumminkin lämmöt ei ollut normaaleissa lukemissa, olisiko lämpömittari vielä värähtänyt paljoakaan ylöspäin. Kierrosten nousua tyhjäkäynnillä en osannut jäädä kuuntelemaan että olisiko ollut erityisen korkealla... Upeat oli kuitenkin savut ja hajut ja sen jälkeen ei mitään erikoista, toimi kuin mitään ei olisi ollut...
Comment
-
Vaikka tuleva kysymys ei suoranaisesti otsikon alle passaakkaan, nii ajattelen silti täällä kysyä kun ei oikein parempiakaan ketjuja ole.
Minkälaisia tehoja koneesta BMK 224Hp/450Nm porukka on ottanut ja millä muutoksilla?
Faktahan on se että nälkä kasvaa syödessä. Vakiotehot riittävät varmasti käyttöautoon vallanmainiosti mutta myös tehoon tottuun valitettavan nopeasti. Omaan kulkineeseen tulikin melko nopeaa suora ränni ja bulkki ohjelma. Näillä luulisi käyttöauton liikahtavan tarpeeksi nopeasti täällä rajoitetussa Suomen liikenteessä ja kyllähän se hetken aikaa tuntuikin "riittävältä". Mutta kun ei, lisää on saatava... Kysymys kuuluukin mitä seuraavaksi? Finturbolta saisi billetti siivillä ym herkuilla olevaa ahdinta,isommat välijäähyttimet,custom softa (?) Kertokaa audi harrastajat joilla on kokemusta...
Eikä aleta puhumaan onko hommassa mitään järkeä,kestävyydestä jne.
Kiitos ja anteeksi.
Comment
-
Oma ajokki on vuoden 10/2010 Saksan leasing-auto jonka hain 12/2015, ml 178t km. Aika pian ajokki kääntyi Special Tuning Harisen pihaan Valkeakoskelle. Penkin tuloksena 295hp, 614Nm. CDYA moottori.
Audin DPF aukastiin, tyhjennettiin ja sitten hitsattiin kiinni. Kokemuksena vuoden jälkeen ei DPF:n suolistuksesta ole mitään virheitä jäänyt vikakoodeihin pysyviksi. Kaksi kertaa on välähtänyt DPF vikakoodi joka on itsestään seuraavalla käynnistyksellä poistunut, viimeisin kerta taitaa olla viime kesän lopulta.
Katsastuksessa ei huomaa mitään että on tyhjä pönttö.
Mittarilukema on tänään 302t km, joten Audi on tietä nähnyt 15kk aikana oikein hyvin :)
Comment
-
Mä en tehoista osaa sanoa mitään, mutta aj-techillä tehty customsofta.
N. 280-90hv 680nm. Penkkiä ei nelikkoon ollut.
Softa oli mallia kaikki.
Dpf ja egr delete.
Ahdin kerran antautunut. Bmk suuttimet ilmeisesti jaksais pidemmälle. Ahdin loppuu tuohon 290hv
370tkm ja suutinremppaa sais alkaa tekemään.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viestiOliks meillä kokemuksia 245hv b8.5 softista?
Katselin bensa-autoja mutta ei löytynyt järkevää, nyt näyttäisi ensiviikolla tulevan tollanen cduc koneella varustettu öljypoltin... mitä laitetaan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maneesiAhdin kerran antautunut. Bmk suuttimet ilmeisesti jaksais pidemmälle. Ahdin loppuu tuohon 290hv
http://www.fin-turbo.fi/turboahtimet...timet-tdi.html
Sivun lopusta löytyy 3.0TDi:n ahtimia.
Comment
-
Mitä kaikkea muuta koneeseen pitäisi vaihtaa, jos tämän turbon laittaisi:
http://www.fin-turbo.fi/media/wysiwy..._0tdi_capa.jpg
Comment
-
Nojuu perusjutut toki oltava kunnossa, että ilma jäähtyy ja polttoainetta on saatavilla. Jossain malleissa on näkynyt ongelmaa saada tarpeeksi soppaa ulos, toisissa heruu ihan kivasti. Pakokaasujen poiston avittaminenkaan ei pahitteeksi ole. 400 ylittämiseen sitten tarvii varmastikin pistää erilailla osia vaihtoon, eikä kyllä tule noilla pikkuahtimilla enään.
Comment
-
Kellään kokemusta QuantumTuning softista? http://www.quantumtuning.co.uk
300 hv ja 600 nm lupaavat ainakin sigun autoon?Viimeksi muokannut Strix Nebulosa; 11.5.2017, 13:38.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viestiDPF ei ahdista merkittävästi, poiston hyöty tehon kannalta on vain se että moottorin voi säätää savuttamaan täyskaasulla enemmän. 245hv mallissa on pienet suuttimet joten 320hv siitä ei kyllä saa mitenkään, 290 on sekin jo tiukkaa.
S-Tronic kestää kyllä vaikka 700Nm mutta jos laatikkoa ei ohjelmoida samalla kuin moottoria niin vaihdoista täydellä väännöllä tulee tökkiviä. Koska laatikon ohjelmoijia ei juuri löydy niin tämän voi myös välttää jos ottaa maltillisesti vääntöä, ehkä max 600Nm toimisi hyvin. Yläkierroksilla ei silti tehosta tarvitse tinkiä.
Itse siis jättäisin DPF:n paikalleen ja ottaisin kohtuulliset lukemat esim. 280hv/600Nm.
Comment
-
CCWA/CAPA on isommilla suuttimilla, tosin 320 on hieman optimistinen DPF paikallaan. Kolmosella alkavan lukeman tosin saanee. Väännön moottori tuottaa kyllä, mutta jotta S-Tronicin käytös on järkevää niin ohjelmoija kannattaa valita huolella, valtaosa tuskin osaa tuon laatikon vääntörajoituksen ohittaa oikealla tavalla. Suomessa tämä onnistuu Erikoismoottorilla esimerkiksi.
Comment
-
Itsellä on kokemusta useammasta eri softasta 3.0 dieselissä. Muutama tuonut kyllä voimaa vähän lisää mutta samalla tullut muuta ärsyttävää empimistä tai vastaavaa käytöstä. Yksi on ollut selkeästi ylitse muiden, Erikoismoottori Airaksinen softa. Sen toimivuuteen ei ajossa kiinnitä mitään huomiota koska kaikki toimii täydellisesti. Myös voimaa tulee erittäin kivasti. Mikä parasta niin samalla pääsee suosimaan aitoa suomalaista työtä.
Comment
-
Tässähän ihan punastuu. Kiitos kommenteista :)
Softaajia ja brändejä on nykyään todella moneen lähtöön ja kuluttajan on aika vaikea tehdä muita kuin fiilispohjaisia valintoja. Voimaa suunnilleen kaikki saavat ulos, mutta monesti muun toimivuuden kustannuksella käyttämällä oikoreittejä väännön ja polttoainemäärän suhdetta vääristämällä. Stronic on huijauskeinoin virittämiselle erityisen herkkä ja myös tippiläiset toimivat nätimmin, kun vaihteisto näkee todellisen väännön.
CCWA:sta 320hv ei ole mahdollista ilman rautamuutoksia. 650Nm on. CCWA-koneeseen on jostain ihmeen syystä laitettu heikompi korkeapainepumppu kuin aikalaiseen manuaaliaskien kanssa käytettyyn CAPA-moottoriin. CCWA:n pumppu on ihan limitillä jo 300 paikkeilla. Tuntuu olevan myös yksilöeroja jonkin verran. Liekö sitten polttoainesuodattimesta / siirtopumpusta / kuun asennosta johtuvia.
Sallalaisia, keminmaalaisia jne pystyn palvelemaan postitse, jos auto voi seisoa ilman ecua muutaman päivän.
Comment
Comment