Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI DPF + lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko kuinka normaalia että softattu auto vetää paremmin alhaalta kun MAF:fin töpseli on nyppästy irti. Etenkin alakieroksilla lähtee paremmin ilman MAF:fia.

    Autona siis 3.0tdi BKN ja Findieselin softa, luulin ensin että maffi vain rikki ja ostin uuden (Denson 180e) ja vähän samat ongelmat vieläkin. VCDS näyttää täyskaasukiihytyksessä 1180mg parhaimmillaan maffin arvoksi.

    Hyvin tuo tuntuu pelaavan ilman maffiakin kyllä, tosin vikavalo palaa. Onko tästä jotain haittaa/vaaroja auton kannalta jos ajelee töpseli irti?

    Comment


    • Kylläpä kulkee mukavasti oma kärry. En montaa päivää sitä vakiona ehtinyt ajella, mutta perse kertoo, että potkua on oikein mukavasti vakioon verrattuna :)

      Vielä kun rullille pääsee, niin saa tietoon todelliset lukemat.

      Comment


        VCDS näyttää täyskaasukiihytyksessä 1180mg parhaimmillaan maffin arvoksi.
        Aika alhaiset on. Samalla maffilla taitaa taisi ainakin uutena piikata +1350mg.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
          Aika alhaiset on. Samalla maffilla taitaa taisi ainakin uutena piikata +1350mg.
          Eli täytyykö tuo nyt vaihtaa uuteen vai ottaako suosiolla marmoritiskiltä hitachin tekeleen?

          VilleP milläs vaihteella sait piikkaamaan 1350mg?

          Comment


            Omassakin Denson maffi, ja piikkaa tuon +1350 mg@~2300 rpm, kolmosvaihteella muistaakseni logitin. Oon ymmärtänyt, ettei maf ole näissä kulkupuolen kannalta kovin oleellinen, vaan savurajaa säädetään lambdalla?

            Omassa aikaisemmin meno laiskistui, kun maffin töpselin nappasi irti, mutta siinä oli muutenkin softa vähän kuralla (kts. viesti #419), niin ei kannattane vertailla.

            Comment


              Oisko kolmosella tai nelosella millä piikkas tonne. Semmonen mielikuva että ei enää tänä päivänä tule ihan noin mojovia massoja, liekkö maffi väsähti näin äkkiä vai mikä, mutta en ole kulkupuolessa huomannut eroa. En nyt äkkiseltään lähtis vielä vaihtamaan, jos antoi samat alkuperäiselläkin. Hieman heikohko alavääntö vaivaa tuota minunkin laitetta, tai ainakin näin luulen. Toki tässä parin vuoden aikana parantunut maffin, turbon ja jakopään uusinnan seurauksena.

              Comment


              • Moro olis kiva testaa eri lastu illan puhutaan 300 a risat ? Mennään jonnekin suoralle kokeilee löytyykö todella näistä eroja
                ite olen valmis lähtee radalle vertaamaan? Löytyykö muita

                Comment


                • BMK softattu tänään seinäjoella.
                  Loukku tyhjättiin sekä läpät deletoitu ja vielä egr disabloitiin.
                  Penkkitulosta en nelivetopenkin puutteesta johtuen saanut, mutta ruiskutusmäärän perusteella n. 280/680.

                  Eihän tuo laiska ole ollut ennenkään, mutta persedyno kertoi että muutosta tuli:)

                  Comment


                  • Profiilin kulkinetta ( A6 4F Avant 3.0tdi Q tiptronic 176kw) olisi tarkoitus optimoida.. Onko porukka tyhjännyt dpf:t ja disabloinu egr:t? Sitten vertailua OptimoiAutosi softa Taso2 298hp/604nm vai PowerFlashin softa 286hp/620nm ? Suosituksia / kokemuksia kaivattaisiin.. Katsastuskin lähiaikana tulossa, onko dpf:n tyhjäys ongelma sitä ajatellen?

                    Comment


                    • No tuossa ylhäällä on paljonkin juttua asiasta kun jaksaa lukea vaan. Kyllä, porukat ovat tyhjänneet dpf:iä ja disabloineet egr:än, itse mukaan lukien. Juuri katsastin auton, ei ongelmia päästöjen kanssa, enemmänkin kehuja koneen kunnosta. Etsi laadukas softaaja, joka ei vaan disabloi hälyjä ym. disabloitujen asioiden tiimoilta, sotkee softan vielä täysin. Nuo tehot ovat kaikki lähellä toisiaan, erot tulee muualta laadussa. Egr:än disablointi vaikuttaa koneen lämpeämiseen jonkin verran, tarvitset ainakin viimasuojan keulalle.

                      Comment


                      • Ensimmäinen tankki ajettuna.
                        Nintendon mukaan 7.8l sadalle.
                        Todellinen 7.9l
                        Kaupunki/maantie 30/70

                        Laskua litra sadalle loukun tyhjäyksen jälkeen...

                        Comment


                          Tommosta Motestilla, BMK ilman dpf:ää. Mikä hyydyttää kesken kaiken? Ihmeellinen hyppiminen alkoi vedon lopussa.
                          Attached Files

                          Comment


                            Ahtopaineet?
                            Reilipaine?

                            Comment


                            • Pakokaasun lämmöt.

                              Comment


                                Mitä syitä pakokaasun lämpöjen nousemiseen voi olla, ja mikä niihin auttaa? Omassakin ilmeisesti samaa ominaisuutta, kun loppupää jää vähän vajaaksi. Railipaineet ja ahdot kyllä pysyy pyydetyissä.

                                Comment


                                  Liian myöhäinen ruiskitusennakko?

                                  Comment


                                  • Liian myöhäinen ennakko, liian pitkä ruiskutusaika, liian matala lambda.

                                    Comment


                                      Softan tekijä taisikin arvella, ettei joku suuttimista pysy oikein mukana.

                                      Comment


                                        Korjausarvot?

                                        Comment


                                          Ei tuolla carpotilla saa neljän ruuhkassa yksinään mitään logitettua.. Sen verran pysty sivusilmällä kurkistelemaan, että ahdot pysyy 1,5-1,6bar vaihtorajalle asti.
                                          Kanavalta 22, josta ilmeisesti näkee reilipaineen, tuntui arvot menevän varsin mallikkaasti käsi kädessä nousten n.1600bar
                                          kanavalla 43 nousi pakokaasujen lämpö nelos-vaihteella max.660 asteeseen.
                                          Täytyy koittaa saada jonkinlaista logia aikaiseksi, että tulis jotain tolkkua näihin sepustuksiin. Parasta kun joku heimoveli lähtisi vcds:llä logittamaan.
                                          Edit. niin ja group 01 syöttöjä 70mg/h 4000rpm asti.
                                          Viimeksi muokannut PK; 10.2.2016, 11:24.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                            Korjausarvot?
                                            Kaikki on enemmän ja vähemmän plussan puolella.
                                            '072
                                            2 ms 8 ms 2 ms

                                            '073
                                            0 ms 4 ms 0 ms

                                            '074
                                            0 ms 20 ms 0 ms

                                            '075
                                            20 ms 34 ms 12 ms

                                            '076
                                            32 ms 34 ms 16 ms

                                            '077
                                            20 ms 22 ms 8 ms
                                            Oli siellä näköjään tällainenkin
                                            008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
                                            P2196 - 002 - Signal too High (Rich)
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100010
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 1
                                            Reset counter: 255
                                            Mileage: 224492 km
                                            Time Indication: 0
                                            Date: 2064.00.00
                                            Time: 00:00:00

                                            Freeze Frame:
                                            RPM: 1827 /min
                                            Torque: 0.0 Nm
                                            Speed: 65.0 km/h
                                            Duty Cycle: 1.0 %
                                            Duty Cycle: 116.5 %
                                            (no units): 0.0
                                            (no units): 16.0
                                            Pakolämmöistäkin otin login, groupit 35 ja 43, käyrä liitteenä. EGT1 on siis ennen turboa ja EGT2 turbon jälkeen, jos oikein ymmärsin? EGT1 piikkaa noin välillä 3970-4410 rpm 899 asteeseen, onko tuo joku maksimiarvo?
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Lambda lienee vaihtovalmis. Olen nyt lambdan vaihtamalla saanut toistakymmentä autoa kuntoon. Aina yrittää kaivaa jotain syytä rikkaalla olemiseen, sitä löytämättä. Anturin vaihdolla ei enää vikakoodi toistu.

                                              Comment


                                                Voiko väsynyt lambda aiheuttaa kiiselissä voimanpuutetta tai yms? Vaikka koodia ei antaisikaan.

                                                Comment


                                                  Ihan mielenkiinnosta pulla, oliko autoissa vikakoodin lisäksi mitään oireita, jotka johtuivat lambdasta?

                                                  Itse olen ymmärtänyt ettei laajakaista-anturi "väsy", samaan tapaan huomaamatta kuin kapeakaistat, mutta on sitä väärässä oltu ennenkin :)

                                                  Comment


                                                  • 899 on raja diagnostiikassa eli EGT menee varmaan jonkin verran sen yli oikeasti. Miten lie aseteltu rajoitinkartta joka alkaa leikata syöttöä EGT:n perusteella. Se ramppi pitäisi tehdä sopivaksi ettei tule huomattavaa aaltoilua vetoihin.

                                                    Comment


                                                      Minkälaisia oireita tulisi väsyneestä lambdasta? Paljonko on normaali pakolämpö ajaessa?

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                                        Ihan mielenkiinnosta pulla, oliko autoissa vikakoodin lisäksi mitään oireita, jotka johtuivat lambdasta?

                                                        Itse olen ymmärtänyt ettei laajakaista-anturi "väsy", samaan tapaan huomaamatta kuin kapeakaistat, mutta on sitä väärässä oltu ennenkin :)
                                                        Minun kohdalla on dpf:t alkaneet täyttyä ja tietysti merkkivalo on palanut. Pari kolme autoa ensin tutkin ja hutkinut isolla kädellä, ei löytynyt syytä miksi olisi rikkaalla. Nyt katson pari paikkaa ja jos ei niistä vikaa löydy niin uusi anturi. Ei ole yksikään tullut takaisin.

                                                        Comment


                                                          Haastavaa saada vetoja tallennettua, mutta tuossa on yksi missä lappu lattiassa n.2500rpm jälkeen. Pakolämmöistä ei saanut kierroslukua näkymään käppyrään.


                                                          ;Block 1;;;;;Block 10;;;;
                                                          ;Time;Rotation Speed;Injection Quantity;Pressure;Temperature;Time;Air Mass per Stroke;Absolute Pressure;Absolute Pressure;Duty Cycle
                                                          [s]; [RPM]; [mg/h] ;[bar]; [°C]; [s]; [mg/H];[mbar]; [mbar];[%]
                                                          ;0.15; 2330; 10.2; 575.1; 80.1; 0.27; 617; 1020; 1244; 17
                                                          ;0.53; 2350; 12.9; 596.4; 80.1; 0.70; 617; 1020; 1255; 28
                                                          ;0.88; 2430; 29.1; 958.5; 80.1; 1.16; 746; 1020; 1387; 45
                                                          ;1.31; 2410; 52.4; 1306.4 ;80.1; 1.49; 987; 1020; 1785; 68
                                                          ;1.73; 2520; 70.0; 1377.4 ;80.1; 1.91; 1345; 1020; 2428; 86
                                                          ;3.17; 2640; 70.0; 1405.8 ;80.1; 3.34; 1292; 1020; 2581; 101
                                                          ;3.55; 2960; 70.0; 1455.5 ;80.1; 3.71; 1269; 1020; 2581; 101
                                                          ;3.89; 3040; 70.0; 1462.6 ;80.1; 4.13; 1181; 1020; 2499; 101
                                                          ;4.31; 3150; 69.7; 1469.7 ;80.1; 4.49; 1204; 1020; 2489; 101
                                                          ;4.72; 3230; 68.4; 1483.9 ;80.1; 4.91; 1193; 1020; 2489; 101
                                                          ;5.11; 3310; 68.1; 1505.2 ;80.1; 5.29; 1169; 1020; 2499; 101
                                                          ;5.48; 3400; 68.9; 1483.9 ;80.1; 5.71; 1152; 1020; 2509; 101
                                                          ;5.89; 3500; 69.2; 1519.4 ;80.1; 6.08; 1140; 1020; 2519; 101
                                                          ;6.32; 3590; 68.9; 1533.6 ;80.1; 6.51; 1122; 1020; 2530 ;101
                                                          ;6.72; 3670; 68.9; 1540.7 ;80.1; 6.94; 1110; 1020; 2530 ;101
                                                          ;7.12; 3750; 69.2; 1562.0 ;80.1; 7.30; 1099; 1020; 2540; 101
                                                          ;7.49; 3840; 69.2; 1583.3 ;80.1; 7.73; 1081; 1020; 2530; 101
                                                          ;7.91; 3900; 69.2; 1590.4 ;80.1; 8.11; 1058; 1020; 2530; 101
                                                          ;8.33; 3990; 69.2; 1597.5 ;80.1; 8.54; 1046; 1020; 2530; 101
                                                          ;8.73; 4070; 68.9; 1597.5 ;80.1; 8.94; 1016; 1020; 2509; 101
                                                          ;9.12; 4130; 65.9; 1625.9 ;80.1; 9.30; 987; 1020; 2479; 70
                                                          ;9.49; 4170; 0.0; 1455.5 ;80.1; 9.73; 687; 1020; 1938; 1
                                                          ;9.91; 4200; 0.0; 823.6; 80.1; 10.11; 558; 1020; 1428; 1
                                                          ;10.3 4130; 0.0; 823.6; 80.1; 10.51; 564; 1020; 1357; 1
                                                          ;10.73; 4010; 0.0; 823.6; 80.1; 10.93; 546; 1020; 1336; 1
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Ilmahan sieltä loppuu, 4000rpm kohdalla lambda on enää 1,02. Sillä tulee jo selkeästi savua ja pakolämmöt nousee. Tuossa 3500rpm jälkeen sukeltaa alle lambda 1,1 jota pitäisin järkevänä alarajana. Senhän jälkeen alkaa ongelmatkin dynovedossa.
                                                            Muutenkin koko vedossa ilmamassat on aika matalat mutta niin on ahdotkin, kyllä softattu 3.0 tdi pitäisi selvästi enemmän ahtaa kuin 1,5 bar.

                                                            Logissa näkyy vain toteutunut ahto, ei pyyntö. Loggaa blokin 10 sijasta blokki 11 niin näkyy pyydetty ahto ja n75 duty. Tässä logissa tuo duty cycle on ilmeisesti "pedal position" eikä n75.

                                                            Eli joko softa pyytää liian vähän ahtoja syöttöihin nähden tai sitten pyydetty ahto ei toteudu.

                                                            Comment


                                                            • A6:ssa on vakiona 2,5 bar MAP-anturi että ei sinne paljon enemmän voi laittaa. Ja vakio BV50-ahdinkin asettaa rajansa.

                                                              Omassa ASB:ssä oli lokin mukaan 4000 rpm MAF 1145 mg/H ja ahtoja 2472 mbar, eli 100mg enemmän ilmaa vähän pienemmillä ahdoilla. Noin 3000 rpm:ssä on melko tarkkaan samat arvot kuin tässä PK:n autossa eli tukkoon menee PK:lla. Oiskohan liikaa ahtopyyntiä ja siivet menee liian ahtaalle?

                                                              Mulla nousi nelosella EGT 900 asteeseen juuri tuossa 4000:ssa, mutta ei vielä rajoita syöttöjä, jota siinä kohtaa 78 mg.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X