Consumption: 8,20 l/100km 24.822 km and 2.036 l .. CCWA + Automloota+webasto. Ei sähkövastusta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF + lastutus
Collapse
X
-
Vieras
-
Itsellä Manuaali B8 A4 Avant 3.0TDIq (176kw) menee helposti alle kuuden litran maantiellä ja rengastuskin 245/35/19.
Rovanieme-Lahti väli ajotietokone 5,5L ja todellinen on 0.1 litraa enempi, tämä tankkaamalla todettu. Kesäkuussa ajettu ilta-yöaikaan. Ilmastointia jonninverran käytettiin. Suurinpiirtein 0,2l nostaa jos kylmästönti kokoajan päällä. Vauhtia se +5km/h päälle rajotusten ja ei mtn supertalousajoa, vaan iha normi ohituksia jne..
Työmatka ajossa 92km suuntaan 80/100 rajotusta, niin tänä aamuna 5,6l (ajotkone) ilman ilmastointia
Voimaa.com ei saanu ohjelmaa sisään suoraan väylästä ja muutenki oli heillä melkoista säätöä. Taidan kääntyä powerflashin puoleen, kun kaikki tuntuu kehuvanViimeksi muokannut vr6vr6; 18.7.2013, 10:56.
Comment
-
A5 3.0TDIq tiptronic normaali ajossa mennyt karvan alle 8l/100km tankilta mitaten (4tankillista nyt). Pidempää matka-ajoa ei ole päässyt koettamaan vielä. 7 pintaan varmasti pääsee vaivatta, mutta 6-alkavat kulutukset vaativat jo aika tasaista 80km/h pätkää malttiajolla. Mahtava moottori kierrosalue on kokonaan käytettävissä ja automaatti auttaa vielä. Nelosdiisuja omistaneena voi todeta ettei niissä ole muuta etua kustannukset huolloissa ja ostaessa.
Kun kerran tämä on lastutus threadi, niin mitä olen itse ehtinyt tietoja kaivamaan tekniikasta vaikuttaisi että A5 tipi ja varmaan A4:kin sama tekniikka (07'-09', 10' tulee jo sitten S-tronic) on tyypiltään ZF 6HP28, joka on speksattu 700Nm, mutta turbiini voi olla eri kaliberia. Varmistettavissa olevaa tietoa en löydä, mutta ZF itse tarjoaa 650Nm kestävää suurimpana vaihtoehtona kyseiseen askiin. S-tronicista on jotain juttua että speksattu 550Nm ja manuaali 800Nm (Kytkin onkin sitten toinen juttu), mutta nämä on jo aika epävarmaa tietoa. Löytyy kuitenkin netistä. Laatikon puolesta vaikuttaa aika varmalta tekniikalta viritellä.Viimeksi muokannut Poikarukka; 18.7.2013, 12:00.
Comment
-
Itse olen A4 B8 3.0 TDI CCWA manuaali, DPF ja vakiosoftalla mitannut nyt reilun puolivuotta todellista kulutusta ja ajotietokoneen kulutukset olen myös merkannut tilastoon. Tietokone näyttää hyvin samaa, joskus todellinen enemmän. Matka-ajossa ajotietokone näyttää käytännössä oikein. Ajotyyli reipas, mutta ei kuitenkaan jalkasuorana ajella. Ilmastointia käytetty aina eikä muutenkaan ole "säästelty" kuin sopivalla vaihteella ajamalla.
Talvella kulutus oli korkeampi tietysti. noin 8l/100km ja pidemmällä matkalla näyttää antaneen 7,19l/100km. Huolto-ohjelman mukaan vaihdettu ilmansuodatin pudotti kulutusta noin 0,5l/100km ja oli havaittavissa heti. Eli tukossahan se oli.
Pitkillä kesämatkoilla kulutus ollut parhaimmillaan 6,43l/100km.
Comment
-
Kyllä nämä vanhemmatkin kohtuu pienellä menee, kun ajaa kohtuu nätisti. 900km kesäreissussa laskettu kulutus 6,8l, ajotietokone näytti 6,2l.
Kulutus laskettu siten, että tankki täyteen ennen reissua ja uudestaan reissun jälkeen.
Auto siis A6 3.0tdi BMK tippi, ei DPF ja motestin ohjelma.
Normityömatka ajossa kulutus ollut vuoden aikana 7.7l. (ei sisällä kaupunkipyörittelyä ollenkaan)
Comment
-
2007 B7 3.0TDIQ Sedan manuaali. 534km tripissä ja polttoainemittarinviisari puolessa välissä.
Tankattu Kajaanissa täyteen, ajettu sieltä Rukalle ja loput Ruka-Kuusamo väliä.
Ei ruuhkia ja 80/100km rajotukset joista ajettu yli "harmaalle alueelle saakka".
Lisäys: Auto on softaamaton.Viimeksi muokannut dr_ink; 18.7.2013, 17:50.
Comment
-
Millaisia teholukemia porukalta löytyy? Ja millaisilla muutoksilla?
Kiinnostaisi tietää että kuinkapaljon uskaltaa ottaa ulos ennenkuin joutuu koneen sisältä veivejä yms vaihtamaan.
Onko näissä lastuissa vääntöä rajoitettu automaattilaatikoissa? Jostain vain sellainen mielikuva tullut että olisi hieman rajoitettu että kestää paremmin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestiosaava tekijä tekee sinne vaikka pareaabelin muotoisen vääntökäyrän...
Huhu kertoo että Harisen penkissä mitattu all-out väännöt 79x Nm 3.p tdi:stä kun on alettu kokeilemaan pakjonko oikeasti irtoaa.
Comment
-
Ihan pelkällä softalla. Hakemalla haettu asetukset millä saa maksiväännöt ulos.
Koneversiota ei huhu kertonut, veikkaan 232hp.
Kai se ajoon vielä meni niillä asetuksilla eli jokin toivo kestämisestä on olemassa.
Mutta tämä siis toisen käden huhupuheista kuultua.
edit_ ai niin noi edellisen viestin kirjoitusvirheet johtui puhelimella naputtelusta eikä netti antanut periksi korjata :D
Comment
-
No tää potilas vetää tämmösenään vasta noin 1950rpm eteenpäin, joka johtuu hienosti täyttyneestä DPF:stä. Mua ei niin kiinnosta, että tuleeko se teho jo 1500rpm vai vasta 2000rpm, mut tarkoitus olis tehdä jonkin järkevyyden rajoissa toimiva suht tehokas ja etenkin ylös vetävä paketti. Oletan siis, että jos vääntöjä rajaa tuolla edellämainitulla sektorilla, niin ongelmia ei niinkään kohdistu silloin vauhtikseen ja kytkimeen?
Kertokaahan, että mitenkä on samanlaiset autot kestäneet ja onko mahdollisesti ongelmia esiintynyt pidemmällä aikavälillä?
Comment
-
Tuolla edellisellä sivulla noita on, 600Nm saa lopussa olevan vauhtipyörän ainakin jyristelemään.
Jos on kunnossa ei ymmärtääkseni ole ongelma.
Mutta ehkä se 600Nm heittämäni 1700rpm alkaen on vähän raju... 600Nm 2200-3500rpm vois jo ollakin mahdollinen 232hp koneesta, vissiin vakio ahdistin jaksaa pukata aika hyvin.
Ja vaikkei jaksaiskaan ihan NOIN hyvin niin on se 500Nm vielä 4000rpm kohdalla 280 heppaa.
Mutta ehkä joku moisen manuaalilla omistava osaa sanoa tarkemmin. Se kuitenkin vaikuttaa onko vauhtis lahoamispisteessä jo valmiiksi.
Comment
-
No itselläni oli 95tkm ajettu B7 asb:llä ja siinä Karalan 272/550 listaohjelma. Jyrinät oli kohtuu miehekkäät. Esim motarilla, kun ajoi 120km/h kutosella ja siitä ohittaan, niin tulos oli kaameat jyrinät. Sama juttu jos koitti vitosella. Nelosella ei enää sitä siinä vauhdissa tehnyt, mutta ei kyllä enää mihinkään kiihtynytkään. Vaihdoin uuden vauhtipyörän kytkimineen, mutta apuja ei siitäkään sanottavammin ollut. Tuo ohjelma sittemmin vaihtui Findieselin custom versioon, jyrinät loppui siihen, vaikka väännöt on parhaillaan 620 Nm pinnassa. Mutta tuo voima tulee enemmänkin lineaarisesti, eikä kerralla kaikkea ryskäämällä alle 2000 rpm. Nyt muuten voi kiihdytellä nelosellakin motarivauhdeista...
Comment
-
Kiitos Miko!
Nyt oli semmoista infoa, jota vähän kaipailinkin. Kytkimen särkeminen ei kiinnosta, kun toistaiseksi toimii vielä oikein mallikkaasti. Ja kuten tuossa jo aiemmin mainitsin siitä väännön saannista alakierroksilla, niin se ei ole tässä niin oleellinen vaan lähinnä se, että vääntö olisi mahdollisimman tasainen yläkierroksille saakka.
Voitko jakaa vielä tietoa vaihtamastasi kytkin paketista ja kustannuksista?
Comment
-
Vauhtipyörähän on käsittääkseni sama tekele ottaa sen sitten tarvikkeena tai marmorilta. Mulla tuli osat tarvikeliikkeestä ja vauhtis kustansi 900e ja kytkinsetti 300e ja Laakkonen otti reilun 500e, kun käytti laatikon lattialla. Ja nämä hinnat on parin vuoden takaa. Mutta niin kuin tuossa ed. viestissä mainitsin, ei tuo vauhtis ollut juurikaan kärsinyt tuossa alle 100tkm: ssä. Kytkinlevykin oli saman paksuinen kun uusi. Eli turhat kustannuksen mun kohdalla, mutta jyrinän määrästä päättelin ainakin vauhtiksen olevan tiensä päässä, toisin oli.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jp@motorsport.com Näytä viestiJoo mulla kans toi BKN-moottori. Paljon autolla oli ajettu ennen ohjelmaa ja paljonko nyt? Paljonko tehoa ohjelman jälkeen?
Edit: Lisätään nyt vielä että DPF:ää tässä ei ole koskaan ollutkaan.Viimeksi muokannut Dieselman; 21.4.2014, 19:33.
Comment
-
Voisin kuvitella edellisten kommenttien perusteella, että näinkin reippaasti ajetut autot kestävät järkevän softantekijän ohjelman. Omalla ajettu 204tkm ja pelottavasti hakeutuu näpit tuonne puhelimen suuntaan ja ajanvaraukseen.
Keskustelua ei ehkä kuitenkaan ole syytä vielä lopettaa. Paljon on selvinnyt ja varmasti muidenkin mielipiteet sekä viat, ongelmat ja kokemukset ovat arvokkaita niille, jotka suunnittelevat samaa kun minä, joten keskustelu jatkukoon runsaana!
Comment
-
Ei suoraan 3.0tdi:n softaukseen, mutta mitä omat kokemukset on lastutuksesta/softauksista, niin eroja on.
Aiemmin olen tyytynyt Keski-Suomen "velhon" tuotoksiin tyytyväisenä. Nyt ensimmäinen, eikä todellakaan viimeinen kerta, Findieselin softauksessa auton käytettyäni, voin kertoa, että onhan vain eroja näillä lastuilla/softilla.
Teho, tuleeko se heti kerralla kaikki, vai onko sitä suht alhaalta ylös asti sopivasti, näillä on totisesti eroa!
2.0 tdi:kin heräsi ns henkiin Artun käsittelyn jälkeen. Eli voin lämpimästi suositella Findieselin palvelua.
Comment
-
Onkohan Artulla kiireitä? ;) Soittelin tuossa jo pari viikkoa takaperin hänelle asioiden tiimoilta... Arkana kysellyt täällä näitä asioita, koska tekisi mieli tehdä asiat kerralla kunnolla. Nyt ei taida olla enää enempää kysymyksiä, lisäksi matka kotipihasta findieselille noin 2km :)
Comment
Comment