Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI DPF + lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuosta oli keskustelua hetki sitten, 6HP19:stä on paljon eri versioita eri valmistajille ja kun vakiovääntökin on 450Nm niin eiköhän siellä varmuutta ole...
    Saattoi olla jopa tämä ketju missä tuosta oli.

    Comment


    • Muutaman asian voisi tässä sanoa ääneen Harisen eduksi kyseisen auton tapauksessa ja ilman DPF:ää.

      -BSR:llä oli hiukan enemmän maksimivääntöä mutta lyhyt vääntöalue, liukkaalla ajo nykivää
      -BSR:llä oli enemmän ahtoja (tarpeettomasti?)
      -Harisen ohjelmalla väännöt riittää loppuun asti ja tehoa paljon enemmän, käytös yhtä sivistynyttä kuin vakiossa
      -Harisen ohjelma vaikuttaisi rasittavan voimansiirtoa ja ahdinta paljon vähemmän

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja TuomasTee Näytä viesti
        Muutaman asian voisi tässä sanoa ääneen Harisen eduksi kyseisen auton tapauksessa ja ilman DPF:ää.

        -BSR:llä oli hiukan enemmän maksimivääntöä mutta lyhyt vääntöalue, liukkaalla ajo nykivää
        -BSR:llä oli enemmän ahtoja (tarpeettomasti?)
        -Harisen ohjelmalla väännöt riittää loppuun asti ja tehoa paljon enemmän, käytös yhtä sivistynyttä kuin vakiossa
        -Harisen ohjelma vaikuttaisi rasittavan voimansiirtoa ja ahdinta paljon vähemmän
        Kummosia lukemia sieltä sitten tuli ?

        Comment


        • 292/542. En tiedä vaikuttaako lukemiin se, että nykyinen ahdin on tyypiltään K04 eikä BV50?! Ahdin vaihdettiin äskettäin myyjäliikkeen toimesta uuteen.

          Comment


          • Eiköhän se ihan sama ahdin ole kuin alkuperäinen kuitenkin, eri merkintä vaikka sattuisi valmistusajankohdan takia olemaan päällä tms.

            Comment


            • Joo sain selville että kyseessä on ihan sama ahdin.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja TuomasTee Näytä viesti
                292/542. En tiedä vaikuttaako lukemiin se, että nykyinen ahdin on tyypiltään K04 eikä BV50?! Ahdin vaihdettiin äskettäin myyjäliikkeen toimesta uuteen.
                Aika maltilliset väännöt tehoihin nähden. Kuinka pitkälle riittää tehollisia kierroksia ?

                Comment


                • Niin on. Tehollisia reilu 4600, vääntöä 4000:ssa 510 ja 4500:ssa 450.

                  Comment


                  • Varmaan tosi ikävä peli polkea menemään ;)

                    Comment


                    • Onko kenelläkään kokemuksia noista OptimoiAutosi (url) lastutuksista?
                      Esim. A4 3.0 TDI B7 (233/450) löytyy seuraavat lastu-ohjelmat:
                      • Taso 1: 265hp/525Nm
                      • Taso 2: 280hp/565Nm
                      • Taso 3: 304Hp/580Nm

                      Tuo taso 2 näyttää olevan aika sama mitä noilla muillakin on saatu, mutta tuo taso 3 näyttää hieman suurempia tehoja (vaikka vääntö onkin vähän 'vaatimaton').

                      Onkohan niissä DPF poistettu? (Entä onkohan muita muutoksia?)
                      Viimeksi muokannut Artware; 18.4.2013, 14:38.

                      Comment


                      • Onko kaikissa B7 3.0tdi laitteissa DPF? Vai onko ollut ilman kuten A6 4f:ssäkin?

                        Comment


                          2007 vuodesta eteenpäinhän se on pakollinen. Eli siis sitä vanhempia voi olla ilman.

                          Comment


                          • Itselläni on -07, jossa sitä ei ole koskaan ollutkaan.

                            Comment


                            • Olisko VCDS:n omistavilla mahdollista auttaa "merkki kollegaa".
                              Paras olis jos joku varmasti vakion omistaja pystyis ton tsekkaamaan ja sitten joku kenellä Karalan/Harisen tai jonkun muun kun Artun tekemä softa.

                              01-ENGINE
                              Meas.Blocks - 08
                              Group 001 ja toisesta ikkunasta IQ arvoja (maksimi vaikka 3.vaihteella kiihdyttäessä)

                              Tai jos pk-seudulla joku haluaa ilmaisen vikakoodien luvun/koodauksen niin voin tulla koneen ja kaapelin kanssa käymään.

                              Comment


                                Carpower

                                Löytyykö täältä kenelläkään kokemuksia Carpower:in ohjelmoinnista? Tuota omaa kotteroa olisi tarkoitus vireistää tässä kohta puolin ja nousi tuommoinen vaihtoehtona esille. Hinta vaikuttaisi asialliselle ja ohjelmoiti autokohtainen. Vai pitäiskö viedä suoraan Artulle...

                                Comment


                                • Vie Artulle vaan, ei varmasti kaduta jälkeenpäin.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja HolyDiver Näytä viesti
                                    Vie Artulle vaan, ei varmasti kaduta jälkeenpäin.
                                    Itse omani tänään hain Artun hoivista ja hyvältä vaikutti. Tehojen nousu jopa ylitti odotukset. Ja mitä kerkesin kotimatkalla testata niin hyvin kulki. Tosin pöntön suolistus jäi ensiviikolle.

                                    Comment


                                    • Re: 3.0TDI DPF+lastutus

                                      Kysytääs täältä, onko kellään kokemusta 3.0 tdistä jossa paremmin virtaava catback? Olis tiedossa Rs6:sen vakioputki jonka sais halvalla. Kasvaako tuommoisella röörillä sisämelu paljoa? Hyötyä lastutukseen? Oma mosa bmk ilman dpf:ää.

                                      Comment


                                      • Oma projekti on vihdoin edennyt. Ensiksi poistettiin dpf ja rakennettiin kokonaan uusi putkisto Marteliuksen toimesta. Sen jälkeen käytiin säädöissä FinDieselillä ja viikon päästä mennään penkkiin. Hyvältä kuulostaa ja vielä paremmin kulkee. Suosittelen!

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Mats Näytä viesti
                                          Kysytääs täältä, onko kellään kokemusta 3.0 tdistä jossa paremmin virtaava catback? Olis tiedossa Rs6:sen vakioputki jonka sais halvalla. Kasvaako tuommoisella röörillä sisämelu paljoa? Hyötyä lastutukseen? Oma mosa bmk ilman dpf:ää.
                                          Ei pitäisi mökän juurikaan kasvaa, itselläni on takimmaiset pöntöt kokonaan pois ja tilalla hieman suoraa putkea ja juurikin RS6-tyyppiset isot ovaalit.

                                          DPF sieppaa käytännössä kaiken äänen..

                                          Hieman konetieohituksissa murisee, mutta ei häiritse;)

                                          Voisi jopa kuvata äänellä: "bensa-kuutonen"?

                                          Comment


                                            Oma projekti on vihdoin edennyt. Ensiksi poistettiin dpf ja rakennettiin kokonaan uusi putkisto Marteliuksen toimesta. Sen jälkeen käytiin säädöissä FinDieselillä ja viikon päästä mennään penkkiin. Hyvältä kuulostaa ja vielä paremmin kulkee. Suosittelen!
                                            Heitäppä videopätkää murinoista joskus tänne.
                                            Tehtiinkö putkisto supersprintin vai mistä osista?

                                            Comment


                                            • Ite käytin tänään b8 lastutuksessa ja dpf:n poistossa Oulussa PowerFlashilla. Todella hyvää ja nopeaa palvelua sain. Eron huomaa vakioon ja kannatti käyttää mitä tänään kerkesin ajella. Äänet ei juurikaan muuttuneet vakio putkistolla mutta olisi tarkoitus hommata vielä catbackki niin jospa ne kutosen äänetkin tulisi pihalle =D

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja RHead Näytä viesti
                                                Heitäppä videopätkää murinoista joskus tänne.
                                                Tehtiinkö putkisto supersprintin vai mistä osista?
                                                Laitan videota heti, kun saan jotain kuvatuksi. Pitää kokeilla miten kännykän kamera tallentaa ääntä. Otan ainakin dynovedosta videon ja laitan nettiin. Putki on varmaankin Marteliuksen omatuotantoa. Lähtee turbolta 3" ja jakautuu lopussa 2,5". Suoraa putkea ilman katteja tai vaimentimia. Äänet on todella härskit, kun antaa kenkää. Pintakaasulla matka-ajossa meteliä ei onneksi ole ollenkaan.

                                                Comment


                                                • Jeren auto aiheutti jopa lievää omistamisen halua :). Äänet on kyllä kohdallaan.

                                                  Comment


                                                  • Siis hetkonen. DPF poistettu, katit suolistettu ja suorat rännit ilman vaimentimia taakse asti ja pelaa arkikäytössä ja matka-ajossa?

                                                    Youtubessa on ainakin yksi paikallaan poljentapätkä A5 3,0tdi Supersprint putkistolla ilman yhtään vaimentavaa (ahtimen lisäksi). Rouheat on soundit mutta äkkiseltään tulee mieleen miten se matka-ajossa pelaa.

                                                    Edit:

                                                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=WN0Zc2CaYYU[/ame]

                                                    Tuossa tuo Superin pätkä. Liekkö Marteliuksen customin kanssa sukulaisuutta sävelissä? :)

                                                    Comment


                                                      Jeren autossa on kyllä todellakin äänet kohdillaan!
                                                      Sen verran ajoin kun huollossa oli, että sai koneen lämpöiseksi ja todella muikeat äänet ihan nurkka-ajossa.
                                                      Matka-ajo minuakin hieman kiinnostaa, onko kovaa kaikua sisällä?

                                                      Ja onhan se muutenkin hieno.

                                                      Comment


                                                      • Kiitti kaima! :) Huomiseks on varattu aika penkkiin. Tuning World oli lopettanut toimintansa jo 2011, joten käyn ST Motorsissa Espoossa. Liian matalaa autoa eivät voi penkittää, joten pitää toivoa parasta.

                                                        Comment


                                                        • Kyllä täälläkin mielenkiinnolla ootellaan noita penkkituloksia, ja vesikielellä niitä pörinöitä :)

                                                          Comment


                                                            Ai Tuning World on sippi. No toivottavasti ST saa mitattua auton, jos ei niin Sporttiauto Naantalissa lienee seuraavaksi lähin paikka.

                                                            Comment


                                                            • Mitenkä LTR-racing? Siinä lahen motarilla porcheliikkeen vieressä ja niillä Q-penkki.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X