Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AVF koneiseen A4:seen letkulämmitin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AVF koneiseen A4:seen letkulämmitin.

    Moi,
    Onko jollain kokemusta millainen homma on asentaa AVF moottorityypin A4:seen DEFA:n letkulämmitin sekä sisähaara...
    Kaikki vinkit ja niksit on tervetulleita!
    Ala- vai yläkautta käsiksi öljynlauhduttimille tuleviin putkiin??
    Missä läpivientejä sisähaaraa varten??
    Yms...

    Kiitos jo suuresti etukäteen mikäli vinkkejä tulee , viikonloppuna olisi tarkoitus täräyttää homma käyntiin.

    - Marko -

    #2
    Reiteistä jne en osaa sanoa, mutta letkulämmittimissä ehdottoman tärkeää taitaa olla sijoitus pystyputkeen. Vaakaputkessa vaarana on ilmatasku, jonka ansiosta lämmitin palaa. Ne kuulemma kestävät huonosti kuivana käyttöä.

    Comment


    • #3
      Sisähaaralle en löytänyt muuta järkevää reittiä kuin ilmastoinnin kumisuojuksen läpi + tiivistemassaa. Niin, ja oli Calixin lämmitin, jota olen yhden kerran käyttänyt 3 talven aikana, kun tuli tuo Eberi asennettua => voisi vaikka purkaa pois.

      Comment


      • #4
        Defan sivuilla on ohjeet toimen suorittamiseen.
        Öljynlaihduttimelle yläkautta, ota se ilmaputki pois tieltä niin saat reilusti lisää tilaa. Läpivienti Mikan ehdottamasta paikasta.

        Comment


        • #5
          ...no niin homma tärähti käyntiin!
          Elementin asennuksessa ei isompia ongelmia, paisuntasäiliön ja moottorin päällä olevan muovisuojuksen sekä pohjapanssarin joutu purkaan pois.
          Putkien mitoitukset piti olla just eikä melkein...:)

          Sisähaaran kanssa sai kans hieman tapella, raitisilmasuodatin ja sen kotelo pois ja sisäpuolelta jouduin purkaan hanskalokeron pois eikä asiaa helpottanut yhtään siellä oleva cd-vaihtaja sekä hanskalokeron perällä oleva kylmälokero.
          Sitten vaan ilmastoinnin letkujen juuresta työntään sisähaaran piuhaa kabiiniin, ei isompia ongelmia.

          Plugin laitoin kuskinpuolen sumarin säleikköön, ihan OK.

          Mutta sitten tuo perkeleen takaiskuventtiili, se on vielä asentamatta!
          Te kellä asiasta on kokemusta niin mahtaako ko. venttiiliä tarvita, sehän tulisi lämppärin kennolta lähtevään paluuputken väliin, todella veemäinen paikka laittaa... ???

          ...sitten kait viimeinen temppu olisi järjestelmän ilmaaminen!
          Olen searchilla etsinyt tietoa ja löytänytkin toinen toistaan hankalammalta kuulostavia keinoja, joten jos joku viitsisi selventää tyhmälle miten se helpoiten kotikonstein tapahtuu, OLISIN TODELLA KIITOLLINEN.

          - Marko -

          Comment


          • #6
            Omassa entisessä AFN-koneisessa Audissa en käyttänyt takaiskuventtiiliä, mutta joku voi varmasti kertoa kokemuksista AVF-pannussa.

            Ilmaus hoituu "automaattisesti". Täytä nestesäiliö täyteen ja käytä konetta ~2500-3000rpm. kierroksilla kunnes lämmöt ovat normaalit ja lisää nestettä tarvittaessa. Paisuntaäsäiliön korkki tulee olla käyttäessä auki.
            Viimeksi muokannut turbokiisseli; 27.12.2008, 21:39.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia, jotain tänsuuntaista aattelinkin...ei muutakun talliin, jää vielä toistaiseksi takaiskuventtiili laittamatta...

              - Marko -

              Comment


                #8
                Ei ainakaan omaani tullut takaiskuventtiili kiinni ja todella makeesti pelaa.

                Comment


                • #9
                  Nyt kun on päästy pakkasten makuun ja joutunut lämmitintä testamaan todenteolla niin täytyy todeta että ei ainakaan vielä ole ilmennyt mitään ongelmia siitä että jätti asentamatta sen takaiskuventtiilin...
                  18 astetta pakkasta, auto 2 tuntia johdossa, hehkutti hädintuskin 2 sekunttia ja lähti kun palmun alta käyntiin =)

                  - Marko -

                  Comment

                  Working...
                  X