Miten olisi järkevintä kytkeä hehkuihin pakko-ohjaus? Ongelmana kun on että jos on -20 pakkasta ja auto piuhassa 10min. niin ei enää hehkuta, vaikka kone on käytännössä kylmä. Sit saa sahata biiliä käyntiin pitkään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hehkujen kytkentä
Collapse
X
-
Sama ongelma Webaston kanssa.
Poistin ongelman asentamalla painonapin kojetauluun, jonka kytkin moottorin lämpötila-anturista ohjausboksille lähtevän johdon väliin.
Eli painonappi on johdon välissä sarjaan kytkettynä. Painonappi on oltava vaihtavaa tyyppiä.
Painonapin vaihtonavasta vielä sopiva vastus maihin, joka vastaa lämpötila-anturin vastuslukua kovalla pakkasella (en muista ohmilukua, olisiko ollut 1500 ohmia?)
Kun nappia painetaan, kytkeytyy moottorin ohjausboksille menevä johto vastuksen kautta maihin ja elektroniikka luulee moottorin olevan täysin kylmä ja antaa täyden hehkutuksen ja startatessa reilumman polttoaineannoksen.
Painonapin ollessa vapaana toimii lämpötila-anturin mittaus normaalisti.
Comment
-
Mun kulkineesta löytyi vastus lämpötila-anturin johdosta. Sillä oli ilmeisesti haettu tuota pakkohehkua, kun auto ennen sen poistoa hehkutti maksimin kesäkelilläkin.
Saattoi kyllä aiheuttaa muitakin ikäviä sivuoireita. Olin havaitsevinani savutuksen vähenemistä, kun tuon poisti. Kone oli kyllä muutenkin aika tukkoinen silloin. Nyttemmin, kun se on saanut 'vähän' ihan oikeaa matka-ajoa ja pikkaisen kierroksiakin, on kone herkistynyt ja tupruttelu kokonaan poissa.
Comment
-
Ei mahdoton ajatus! :)
Kikotin kyllä käynnistyy huonosti sekin ja pöläyttää harmaata kun käynnistyy. Kylmänä tuntuu välillä ainakin useampi hehkutus himppasen helpottavan tuota, joten olisko sitten ollut sitä varten. Tiedä häntä..
Tänä iltana ajoituksen säätö. Josko se helpottaisi käyntiin lähtöä. Nyt ei mahdu ajoitus edes kartalle, on niin myöhäisellä.
Comment
Comment