Kun siis ajan autollani hetken tasaista nopeutta (5-10min) ja painaa kaasun pohjaan tehot on hävinny, kiihtyy kyllä mutta hitaasti. Kun päästää kierrokset hetkeksi tyhjäkäynnille, tehot palaa. Nyt talvella kovilla pakkasilla otin ylävesiletkusta lämpötila anturin johdon irti. Että hehku olisi pidempi. (Joskus hehkun valo vain vilahtaa vaikka kone on kylmä, ei käynnisty kunnolla). Huomasin samalla että vika ei tule päälle kun johto irti, luulin sen johtuvan viallisesta anturista, ostin uuden ja vaihdoin mutta vika ei poistunutkaan.
Vierailu paikallisessa BOSCH-huollossa näytti kaiken olevan sähköpuolella kunnossa(muistissa oli kyllä ahtopaine venttiilin vikakoodi), huoltomies huomasi että polttoaineletkussa menee kokoajan reilusti ilmaa, suodatinjalka vuosi. Nyt suodatin jalkoineen on uusittu ja läpinäkyvä letku kertoo ettei ilmaa mene koneeseen enää piskoakaan. Käynnistys ongelmat hävisi, mutta puutumisvika ei. Huoltomies kertoi teorian "kun anturinjohto on irti ruiskutuksen ennakko on aikaisemmalla, eikä ilmakuplat haittaa menoa" kuulostaako loogiselta?
-Jos anturilta lähtevä johto olisi jostain vaikka oikosulussa, voisiko se aiheuttaa tuon?
-voisiko pumppuu päästä edelleen ilmaa jostain?
-????
Vierailu paikallisessa BOSCH-huollossa näytti kaiken olevan sähköpuolella kunnossa(muistissa oli kyllä ahtopaine venttiilin vikakoodi), huoltomies huomasi että polttoaineletkussa menee kokoajan reilusti ilmaa, suodatinjalka vuosi. Nyt suodatin jalkoineen on uusittu ja läpinäkyvä letku kertoo ettei ilmaa mene koneeseen enää piskoakaan. Käynnistys ongelmat hävisi, mutta puutumisvika ei. Huoltomies kertoi teorian "kun anturinjohto on irti ruiskutuksen ennakko on aikaisemmalla, eikä ilmakuplat haittaa menoa" kuulostaako loogiselta?
-Jos anturilta lähtevä johto olisi jostain vaikka oikosulussa, voisiko se aiheuttaa tuon?
-voisiko pumppuu päästä edelleen ilmaa jostain?
-????
Comment