Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT TDi 2.5 koneen ruiskuennakon tarkastus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAT TDi 2.5 koneen ruiskuennakon tarkastus

    ootteko millä katsoneet ennakon? esim vag-comilla saako?

    entäs vas testerillä. olis 1552 testeri jossa adapteripiuhat, moottorin ohjainlaitteelle pääsee kyllä käsiksi, mut mikä mitta-arvo kenttä (measure group) sisältää ruiskuennakon, jos nyt sisältää ollenkaan?

    "Toisaalta kun menet Engine->Meas Blocks 08-> Sieltä Group 000 -> Switch to Basic Settings, niin kentässä nro kaksi näkyy ajoitus.
    Eli välttämättä ei tarvitse käyttää tuota TDIGraphia."

    Toimiiko tällä VAG-COM ohjeella?

    vai pitääkö ihan mekaanisesti katsoa..?

    kone on siis 2.5tdi AAT, AEL tietysti samantapaisesti katsotaan..
    Kiitokset tiedosta!
    Viimeksi muokannut tarzi90; 3.12.2008, 20:39.

    #2
    Rekisteröity VAG-Com ja TDIGraph näyttävät parhaiten, onko ajoitus kartalla.
    Jossain päin foorumia majaili joku linkki ohjeeseen, jossa jakajapumpullisen ajoitus tarkastettiin ihan mekaanisin keinoin.

    Basic settings taitaa aueta vasta rekisteröidyllä versiolla.

    Comment


    • #3
      katoin vassilla, oli 35 75 xx xx xx kentässä. kumpikohan noista on se? eli tuossa on kaksi ensimmäistä 000 groupista..

      Comment


      • #4
        Vag-comissa se on toinen kenttä, eli olisko tuo 75.
        Aikaisella sitten vissiin jonkun verran tuo sun, mutta ei kai liiaksi.
        http://www.ross-tech.com/vag-scope/tdigraph.cfg

        Comment


        • #5
          jooo, ei tuo tuskin liikaa ole ennakolla. hyvin starttaa ihan ja sitä rataa

          Comment


          • #6
            voiko sininen savutus kylmänä johtua tosta aikasesta ennakosta? kylmänä kun räväyttää tulille ilman lämmitystä niin tupruttaa sinistä.. öljyä ei muuten vie yhtän!

            Comment


            • #7
              sininenhän johtuu yleensä palotilassa olevasta öljystä. Jos auton moottori ei vie yhtään öljyä, se leikkaa kiinni, se öljyhän on siellä voiteluaineena.

              Comment


              • #8
                juujuu tietenkin, mut mietin vaan että voiko vaikuttaa asiaan? siis itseäni ei haittaa ollenkaan sininen savu, mietin vaan et onko toi 7 astetta liian aikaisellaan..

                Comment


                • #9
                  mulla mitattiin viikolla ja ennakko oli 4.9-5.2 astetta, ja se oli melko ylärajalla. Mullakin työntää kylmänä savua, mutta se on melko valkoista, eli palamatonta

                  Comment


                  • #10
                    juu. täytyy kattoo tuo viellä. onkohan se nyt sit mikä noista luvuista?

                    35 75 xx xx xx

                    eka vai toka?

                    ollaan siis 01-engine -08 measure blocks -000 group. sieltä tuli tuollaista rivistöä!

                    Comment


                      #11
                      Jos sulla on rekisteröity versio, saat Basic Settings (kö se nyt oli?)-tilaan siirtymällä TDI Timing työkalun käyttöön.
                      Jos ei, Ross Techin sivuilta voisi löytyä helppiä.

                      Omani lisenssoin vast'ikään. Maksoi taalan nykykurssilla alle 70€.

                      Comment


                      • #12
                        mä katoi VAS testerillä, eli ainoalla oikealla testerillä. korjaamot käyttää näitä. pitäs päteä samat säännöt kuin vag-comissa

                        Comment


                        • #13
                          Siinä TDI-timing-työkalussa näkyy kätevästi myös se koneen lämpötilan vaikutus siihen 'oikeaan' ennakkoon.
                          Samaten se, että moottorin lämpö on oltava vähintään oliko se 85 astetta että ennakko voidaan tarkistaa.

                          Comment


                          • #14
                            Commencement of injection: 45 ... 60 OK
                            ▪ If outside tolerance: Check commencement of injection and adjust as necessary => Page 23-33.


                            group 000 block 2 vas testerillä

                            Comment

                            Working...
                            X