Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VP44 ennakonsäädin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

VP44 ennakonsäädin

AFB + tiptronic tarjoilee vikakoodeja ja aski menee vikatilaan.

Moottorista
    00550
    ruiskutusennakko pielessä

Vaihteistosta
    18265 / P1857
    Load signal
    Fault message from engine control unit

Hihnat olen tuohon itse vaihtanut äskettäin joten silloin ennakot laitettiin kohdalleen. Kokeilin ajaa basic settings jotta saisin tarkistettua ennakot mutta early/late antavat molemmat samaa arvoa joten nyt on ennakonsäädin rikki tai johtoa poikki jostakin.

Olisiko kellään tuon pumpun räjäytyskuvia tai varaosalistaa ? Marmorillahan tuohon ei myydä komponentteja erikseen. Myös ennakonsäätimen mittausarvot kiinnostaisivat.

http://www.chinahanji.com/VP44.asp
    Tuolta löytyy jotakin. Vasemmalta valikosta vp44:n päälle niin tulee mäjäytyskuvia ja listaa.
    Kannattaa kokeilla exploorerilla. Mulla ei firefoxilla oikein pelittänny.

Comment

Kiitos linkistä. Tähän mennessä tutkittua:

- ennakonsäätimen resistanssi noin 9 ohm huoneenlämmössä
      - naksuu kun antaa jännitettä
      - tyhjäkäynnillä basic settings tilassa ecu pulssittaa säädintä vuorotellen 12.5V ja 0.5V, mutta ennakko ei muutu

Mitä tämä säädin ohjaa pumpun sisällä ? Meneekö koko pumpun vaihdoksi näin pienen vian takia ?

Tässä nyt samalla kyllä tuli selvyys toisaalla kyselemääni käynnistymisongelmaan, kun säätää ennakot reilusti EYKK puolelle niin käynnistyy seisonnan jälkeenkin samantien avaimesta. Eli tuon ennakon säätymättömyys ajotilanteen mukaan on nyt se avainkysymys mikä pitäisi ratkaista.

Comment

Ei kai se saamarin nokkarengas nyt sitten ole leikannut kiinni pumpun kuoreen? Ts: elektroniikka ja hydraulipuoli ok, mutta mekaaninen jumi päällänsä???

Comment

Nyt se on (toivottavasti) kunnossa. Vantaalainen dieselpaja vaihtoi siihen sähköt, laakerit ja tiivsteet. Halpaa ei ollut.

Jäihän tuosta talteen käytetty ja luultavasti ehjä elektroniikka-osa, olisiko kellään risaa pumppua johon voisi testata ?

Comment

Working...
          X