Pysähdyin huoltoasemalle ja sieltä lähtiessäni jouduin antamaan ahtopainetta liikenteen sekaan keretäkseni. Vilkaisin taustapeliä kakkosella vaihettuani ja kaasua painaen. Yllätys oli suuri, kun näin tanakan sinisen pöllähdyksen.
Kylmänä ei savuta epänormaalisti. Kylmänä ei sinistä savua tule samalla kaasulla, kun lämpimänä pöllyttää. Mitä kauemmin ajaa hissukseen lämpimällä koneella ennen kiihdytystä, sen pahempi pölläys. Pölläyttää, savuttaa sinistä sekunnin pari ja sen jälkeen ja sitten näkyvä savu loppuu, vaikka lämä olisi pohjassa pidempäänkin.
Jostain öljyä päässee väärään paikkaan. Oma epäilykseni on ahdin, koska venttiilikumien vuodon luulisi pölläyttävän kuumaa konetta startatessa.
Onko raadilla sivistynyttä arvausta?
Kone perimätiedon mukaan ajettu n. 260 tkm. Viime öljynvaidossa tehty forte- käsittely ja ajettu öljyllä vaihtoväli.
Vedet ja öljyt eivät ole sekaisin. Huohotus ei mielestäni ole lisääntynyt.
Kylmänä ei savuta epänormaalisti. Kylmänä ei sinistä savua tule samalla kaasulla, kun lämpimänä pöllyttää. Mitä kauemmin ajaa hissukseen lämpimällä koneella ennen kiihdytystä, sen pahempi pölläys. Pölläyttää, savuttaa sinistä sekunnin pari ja sen jälkeen ja sitten näkyvä savu loppuu, vaikka lämä olisi pohjassa pidempäänkin.
Jostain öljyä päässee väärään paikkaan. Oma epäilykseni on ahdin, koska venttiilikumien vuodon luulisi pölläyttävän kuumaa konetta startatessa.
Onko raadilla sivistynyttä arvausta?
Kone perimätiedon mukaan ajettu n. 260 tkm. Viime öljynvaidossa tehty forte- käsittely ja ajettu öljyllä vaihtoväli.
Vedet ja öljyt eivät ole sekaisin. Huohotus ei mielestäni ole lisääntynyt.
Comment