Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 tdi ilmaa pumpussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 tdi ilmaa pumpussa

    Ongelma olis 2,5 tdi (akn)1999/00 quattro audin polttoaine putken ilma kuplat. putkessa liikkuu satunnaisesti isoja ilma kuplia,muutamia kertoja ei ole käyntiin lähtenyt kyseisen ilman takia.......ilmaus onkin sitten isompi juttu.Paluu/tulo letkut eivät vuoda eikä suodattimen kansi(ponnattu).
    Onko tankissa siirtopumppu...???vai mikä pumpun tarkoitus???
    Onko ruiskutuspumppu menossa vai onko uusi suodatin sökö,viat alkoivat jo vanhalla suodattimella myös paluu letkut uusittu.
    Muissa keskusteluissa on kyllä kyseisestä asiasta mutta ei mitään uutta tietoa tähän liittyen.
    Missä p.aineen solenoidi on...........?

  • #2
    Pysäköi nokka alamäkeen niin auttaa, kunnes löydät tältä foorumilta vastauksen, jota en muista :)

    Onko tankissa siirtopumppu...???vai mikä pumpun tarkoitus???
    Tämä löytyy täältä jostain... eli pumppu tankissa nostaa ainetta kattilaan, josta VP44 imee sen itsenäisesti. Tämä siksi, että Quattrolla maastossa kallistellessa pumppu saisi disoa ilman ilmaa, jotta seikkailut jatkuisivat ja pumpun aivojen transistori ei kärähtäisi ennen aikojaan. Pumpulla ei cityssä merkitystä, mikäli tankki 1/1- 2/3 täynnä.

    Comment


    • #3
      Paluu/tulo letkut eivät vuoda eikä suodattimen kansi(ponnattu).
      -Jos näin kerran on, ei letkussa voi mennä ilmaa. Jos taas menee, jossain on vuoto. Sitä vaan pitää etsiä niin kauan että se löytyy. Voi joskus olla koko saamarin sitkeässä, mutta paineilma, vuotospray/saippuavaahto paljastaa kyllä pienimmätkin vuodot jos muuten ei selviä. Tankilta kun aloittaa systemaattisesti edeten pumpun kautta takaisin tankille, niin siinä välissä se vuoto on ;) Toki filtterikin voi susi olla, mutta jos vanhakin jo oireili. Tuosta syystä itse käytän ainoastaan alkuperäisiä boschin filttereitä.

      Comment


      • #4
        Mulla aat:ssä oli ongelmaa kun vaihdoin motonetin suodattimen.Ilmaa kulki puolet putkiston tilavuudesta, ja aina sai sahata käyntiin. Suodattimen tiivisteet olivat oikeassa kohdassa leveys suunnassa, mutta korkeus suunta heitti 2mm.
        Seuraava filtteri ei ole motonetin, kun vaan v...aa jos joutuu 2 päivää tappelemaan että saa auton ajettua suodin liikkeeseen. Kun kerkesin entisen jo tuhota.

        Comment


        • #5
          Forumia selasin, mutta en suoraan vastausta löytänyt, niin herätetään vanha threadi henkiin.

          Onko siis näin, että 2.5 V6 TDI:n kirkkaassa letkussa moottorin päällä ei saa näkyä ilmakuplia ollenkaan? Termostaatin vaihdon jälkeen autoa käytettiin lämpimäksi, jolloin huomasin letkussa silloin tällöin kuplan menevän. Joskus saattoi mennä useammankin kuplan rykelmä. Auton käyntiin nuo eivät vaikuttaneet ja asentajan mukaan on normaalia, että siellä hieman menee kuplia. Kysytääs viisaammilta ;) - onko se normaalia vai pitääkö alkaa etsimään vuotoa?

          Suodattimen voisi varmaan vaihtaa tässä talven alla muutenkin, kun ei ole tietoa sen iästä.

          Comment


          • #6
            Aina siellä menee vähän pieniä kuplia. Tokihan paras olis kun ei menis ollenkaan. Ei pidä vielä ihan huolestua. :)

            Comment


            • #7
              Ok, kiitos selvennyksestä. Palataan asiaan kunhan jotain huolestuttavampaa ilmenee. :)

              Comment


              • #8
                Vähän ei haittaa. Tavotehan on, ettei menisi ollenkaan kuplia, mutta lieneekö se mahdollista orggiskamoin?
                Mulla ei mene kuplan kuplaa lämpösenä ja on tarvikesuodattimet&jalat käytössä. Mun mielestä ei mene kyllä kylmänäkään. Paluu menee suoraan tankkiin, joten yksi vuotokohta on siinä disabloitu.

                Comment

                Working...
                X