Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 2.0 TDi/2.0 T Saksasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 2.0 TDi/2.0 T Saksasta

    Moi kaikille!

    Sori jos on tullut väärään foorumiin, mutta en löytänyt tätä sopivampaa.

    Eli tarkoituksena olisi hankkia Saksasta A6:n. Suomessa vastaavien hinta on 30 000 - 40 000e, sen sijaan Saksasta löytyy paljon halvemmalla. Tulli.fi sivuilta olen saanut semmoista käsitystä, että 2.0 TDi:stä joutuisiin maksamaan 9300e veroja ja bensakoneisesta versiosta jotain 7000e? Pitääkö paikkaansa? Voisko joku laittaa tarkemmat summat näkyviin, mitä kaiken kaikkiaan menisi Suomen veroihin/rekisteröintiin jne.

    Myös seuraavien mallien laadusta olisi kiva saadaa tietoa vähän lisää. Onko nämä koneet hihnalla vai ketjulla, kuinka kestäviä ne on? Mitkä ovat mahdolliset viat 2005-200X malleissa?

    Suuret kiitokset kaikille!

    Joo.. aihe on kai siirrettävä: http://www.audiclub.fi/forum/forumdisplay.php?f=68
    Viimeksi muokannut mr.v; 18.11.2008, 22:01.

    #2
    Ennustajia ei valitettavasti foorumilla ole. Veroihin liittyy merkittävää epävarmuutta, joihin vaikuttaa paljon mm. vuosimalli (2005-200x), ajokilometrit, kunto, varustelu, ko. hetken hintataso Suomessa jne. Aika hyvään haarukkaan pääset, kun katsot vaikka viimeisen puolen vuoden veropäätökset ko. automallista (kuten olet ilmeisesti tehnytkin). Tullin Mahti-järjestelmän avulla myös voi arvioida eri autojen verotusarvoa, jonka pohjalta vero lasketaan.

    Tuodessa menee 300-1500€ tuontikuluihin, jokunen kymppi siirtokilpiin, pari saturaista rekisteröintikatsastukseen, 500-1000€ talvirenkaisiin, 0-1800€ lohkolämmittimeen/Webastoon jne. Eli vaihtelua on näissäkin - itse tekevä säästää.

    Saksantuonneissa varustelu on kohdallaan eikä yleensä ole suolaloskassa ajettu - toisaalta autobahn-nopeudet kuluttavat omalla tavallaan, ja isossa osassa malleja ei ole talvivarustelua (esim. penkinlämmittimet). Kannattaa myös vilkaista Ruotsin tarjonta ja hintataso - niissä on etuna halvempi ja helpompi tuonti ("Tukholman risteilyltä mukaan"), talvivarustelu, yleisesti Suomea parempi varustelutaso ja Suomea alemmat hinnat. Suolassa nekin ovat yleensä ottaen uineet :).

    Niin ja kannattaa myös käyttää foorumin hakua, voi löytyä juttua aiheesta.

    Comment


      #3
      Suurin yksittäinen veron määrään vaikuttava tekijä taitaa olla auton ikä. Tähän käsitykseen olen tullut, kun noita veropäätösiä olen selaillut.

      Virokaan ei ole enää muuten yhtään huonompi vaihtoehto auton haulle. Ainakin Tallinnaan ja Tartoon tuodaan Saksasta autoja jonkin verran. Tosin sielläkin saa olla ihan yhtä tarkkana, kuin muuallakin.
      Lisäksi eestiläisille autokauppiaille palautuu aika-ajoin leasing- / osamaksuautoja, joilla ei välttämättä ole ajettu paljonkaan. Eestin autokanta ei nykyään suomalaiselle häpeä. Oikeastaan suomalaset tuntuu ainakin Tallinnaan verrattuna ajelevan ikälopuilla romuilla.

      Comment


      • #4
        Siirtokilpiä ei tarvi enää ostaa, vaan saat ajaa saksan kilvillä niin kauan kun veropäätös tulee. Tietenkin autosta täytyy tehdä tuontipaperit (viikon sisällä?) niinkuin siirtokilvilläkin.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
          Siirtokilpiä ei tarvi enää ostaa, vaan saat ajaa saksan kilvillä niin kauan kun veropäätös tulee. Tietenkin autosta täytyy tehdä tuontipaperit (viikon sisällä?) niinkuin siirtokilvilläkin.
          Mutta suosittelen ottamaan. Saksan kilvissä on mukana saksalainen liikennevakuutus ja siinä ei esim. ole mukana kuljettajan paikan suojaa. Eli jos vammaudut liikenneonnettomuudessa jossa olet syyllinen --> ei korvausta. Ja asioit sitten sen sakemannien yhtiön kanssa. Mun vahva suositus on siirtolupa + jatkuva suomalainen liikennevakuutus heti kun auto on Suomen puolella.

          Comment


            #6
            Voihan siihen autoon ottaa suomalaisen vakuutuksen jo ennen lähtöä saksanmaalle.
            Näin ainakin itse toimin kun hain auton ruotsista, vakuutus voimaan ja sitten ostamaan
            autoa. Kauppa tuli tehtyä, ja myyjälle kelpasi (ilmeisesti sikäläiselle vägverketille myös)
            oman yhtiön paperi missä luki että ajoneuvolle WAUZZZ... on voimassa oleva täysvakuutus
            suomessa.

            Comment


            • #7
              MAHTI järjestelmästä saa tarkan myyntihinnan tuotavalle autolle. Sen ja auton co2 päästöjen perusteella saa laskettua veron määrän johon lisätään (e)ALV. MAHTI hinnat perustuvat ikään ja kilomertimäärään. Itse toin -05 A6:n keväällä ja meni täsmälleen MAHTI hinnan mukaan. Moottori itselläni tosin 2.7 TDi, joka on Saksassa hinnaltaan samoissa 2.0 TDin kanssa.
              Saksassa minulle maksoi 30 pv vakuutus (punapäiset kilvet joilla voi ajaa suomessa) ja kaikki rekisteröinti (rekisteristäpoisto) hommat 180 euroa. Lisäksi matkakulut yksilöllisesti. Suomessa rekisteröintikatsastus (itselläni oli 175 eur, rahastusta), kilvet n 30 eur.
              Sitten talvivarusteluun saa rahaa menemään maun mukaan.

              Comment


              • #8
                Jos ei ole väliä mihin päin saksaa menet ostoksille, niin suuntaa baijeriin tai muualle etelä-saksaan(münchen, stuttgart, ym.) Siellä on myös talvi ja autoissa talvivarustelu usein. saattaapa mukaan tulla talvirenkaatkin, tosin sellaiset nopean ajon kitkat, mutta vanteet ainakin. Tuollainen nykydiesel ei tahdo lämmetä ilman webastoa talvella, se kytkeytyy automaattisesti päälle alle+5. Autokauppiaat on aikamoisia kusettajia, ellei kyseessä oikea merkkiliike. Yksityiseltä sopiva hinta ja laatu kohdallaan.
                esim. toi,
                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

                Comment

                Working...
                X