Onko kukaan vaihtanut dieseli lötkön 2.0 viitosen tilalle volvo/LT 2.4 (d24t)kuutos turbodieseliä? Muutoinhan tuon periaatteessa yhdellä sylinterillä pidemmän kuutosen pitäisi sopia audin laatikkoonkin mutta miten moottorin kiinnikkeet yms. sopii?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2.0td:n tilalle 6syl 2.4td
Collapse
X
-
Lähinnä näkisin tuossa ongelmana sen, ettei kone mahdu fyysisesti konehuoneeseen. Laatikoon varmaan sopii, moottorikiinnikkeitä en osaa kommentoida.
-
-
Jos R6 ei ole itseisarvo, niin suoraan sopii 2.4D AAS tai AAB ja siihen 2.0td:n imusarjat, pakosarjat, turbo,.. ympärille. Portterin AAB siis käy myös kun vaihtaa öljypohjan jne. pultinkannat on kaikki valmiina, startille ym. Ainoa rakennettava on turbon öljyn paluuputken liitäntä, reikä lohkoon sille varattuun paikkaan ja kierteet.
Comment
-
Varmaan on samat romut alakerrassa. Onko Putkolla käsitystä onko tommoseen riviviitos-pumppuun saatavilla isoa nestepäätä jostain? 90 quattro ei-vähäpäästöinen löytyy jo. :)
Comment
-
Väitän kanssa, että on ihan sama ottaako AEL:n vai AAT:n jos aletaan tosissaan kaivamaan tehoja, mikä taitaa olla aikomus (ainakin Putkon tapauksessa). Jos pitää päästä helpolla ja vähällä rahalla, AEL on parempi vaihtoehto. Ja arvatkaa onko käynyt mullakin mielessä.. :)
Miksiköhän niitä ei ole muuten istutettu jo tehtaan toimesta 80/90 nokalle, kun kerran R5-tärpätti-turbojakin on? Ei pitäisi olla tilasta kiinni.
Olen ymmärtänyt, että R5-TDI on syönyt Boschin VE6-pumpun. Luulisi niihin löytyvän nestepäitä. Holysmoke?
- 1 like
Comment
-
Ei löydy isoa nestepäätä, mutta ffp:n puolelta tuo valonviejä on oman portterinsa pumppuun teettäny/tehny ison nestepään, käsittääkseni!
Ael ja aat ovat samaa perusrautaa. Eroa suuttimet ja ohjelma noin pelkistetysti!
Comment
-
Karkaa aika pitkälle aiheesta, mutta keskustelu on mielenkiintoista. :) Se ettei noita 2.5tdi koneita ole pikkukorisessa, lienee jonkin sortin imagokysymys. VE6 on kuusisylinterisen pumppu, eikä näinollen käy viisisylinteriseen. Nestepäitä en ole nähnyt olevan kaupallisesti tarjolla. Tiedossa on tuo "valonviejän" viritys, täytyy varmaan koittaa udella mitä tuollainen nestepään muokkaus vaatisi.
Työmatkan oleellisesti pidennyttyä olen miettinyt tuota r5 tdi koneen asentamista 90q nokalle. Tehoa pitäisi kuitenkin saada yli 300hv jotta se olisi mielenkiintoinen vaihtoehto ahdetulle bensakoneelle. 300hv ovat ottaneet 1.9 neloskoneestakin, joten mahdotonta se ei suinkaan ole. Mutta täytyisi keksiä millä isosti ruokaa koneeseen. Turbojahan saa kaupasta sopivilla mitoilla.
Comment
-
Kertokaas ny! En ole ihan varma miten suorasuihkarin ja esikammio koneen ruiskutus paineet eroavat toisistaan mutta mersun om602 moottori on kolmilitranen viispytty, rivipumpulla.
Tuosta ei ainakaan tuotto lopu kesken kun mynässä käyttää, fyysisestihän tuollaisen varmaan saisi asennettua kohtuu helposti paikalleen mutta miten veto(hihnalla?) ja voitelu, alunperinhän noissa on ainakin kutosissa pumpulle roiskevoitelu ja sittemmin oikein kait öljykanava!
Oikaiskaa jos kirjotin ihan pas%&a!
Comment
Comment