Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.0td:n tilalle 6syl 2.4td

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.0td:n tilalle 6syl 2.4td

    Onko kukaan vaihtanut dieseli lötkön 2.0 viitosen tilalle volvo/LT 2.4 (d24t)kuutos turbodieseliä? Muutoinhan tuon periaatteessa yhdellä sylinterillä pidemmän kuutosen pitäisi sopia audin laatikkoonkin mutta miten moottorin kiinnikkeet yms. sopii?

    #2
    Lähinnä näkisin tuossa ongelmana sen, ettei kone mahdu fyysisesti konehuoneeseen. Laatikoon varmaan sopii, moottorikiinnikkeitä en osaa kommentoida.

    Comment


    • #3
      Jos jotain positiivista, niin jakopääremontin voi tehdä avaamatta konepeltiä;-)

      Comment


      • #4
        Puhumattakaan määräaikaishuollossa tehtävästä Nokkahihnan välitarkastuksesta

        Comment


        • #5
          Jos R6 ei ole itseisarvo, niin suoraan sopii 2.4D AAS tai AAB ja siihen 2.0td:n imusarjat, pakosarjat, turbo,.. ympärille. Portterin AAB siis käy myös kun vaihtaa öljypohjan jne. pultinkannat on kaikki valmiina, startille ym. Ainoa rakennettava on turbon öljyn paluuputken liitäntä, reikä lohkoon sille varattuun paikkaan ja kierteet.
          Viimeksi muokannut jamietti; 18.11.2008, 08:27. Perustelu: lisäys

          Comment


          • #6
            Eikös suoraan 2.5tdi aat tai ael?

            Ite oon suunnitellu tuollaisen sovittamista 80/90 keulalle jos jostain sopivan kopan vaan löytäis.

            E: Ilman vähäpäästöisyyttä ja tietysti quattrona :)
            Viimeksi muokannut Putko; 18.11.2008, 19:34. Perustelu: Tärkein unohtu :)

            Comment


            • #7
              ael ehdottomasti. aat ei kovinkaan tehokas ole, ael varmasti herkempi jos alkaa virittämäänkin!

              Comment


                #8
                AAB:ssä on kyllä turbonpaluun paikka. Siinä on T4:ssä öljypinnan mittatikku.

                Comment


                • #9
                  ael ehdottomasti. aat ei kovinkaan tehokas ole, ael varmasti herkempi jos alkaa virittämäänkin!
                  Onko sitten männissä tai veiveissä eroa?

                  Comment


                    #10
                    Varmaan on samat romut alakerrassa. Onko Putkolla käsitystä onko tommoseen riviviitos-pumppuun saatavilla isoa nestepäätä jostain? 90 quattro ei-vähäpäästöinen löytyy jo. :)

                    Comment


                      #11
                      Väitän kanssa, että on ihan sama ottaako AEL:n vai AAT:n jos aletaan tosissaan kaivamaan tehoja, mikä taitaa olla aikomus (ainakin Putkon tapauksessa). Jos pitää päästä helpolla ja vähällä rahalla, AEL on parempi vaihtoehto. Ja arvatkaa onko käynyt mullakin mielessä.. :)
                      Miksiköhän niitä ei ole muuten istutettu jo tehtaan toimesta 80/90 nokalle, kun kerran R5-tärpätti-turbojakin on? Ei pitäisi olla tilasta kiinni.

                      Olen ymmärtänyt, että R5-TDI on syönyt Boschin VE6-pumpun. Luulisi niihin löytyvän nestepäitä. Holysmoke?

                      Comment


                        #12
                        Ei löydy isoa nestepäätä, mutta ffp:n puolelta tuo valonviejä on oman portterinsa pumppuun teettäny/tehny ison nestepään, käsittääkseni!

                        Ael ja aat ovat samaa perusrautaa. Eroa suuttimet ja ohjelma noin pelkistetysti!

                        Comment


                          #13
                          Vanhemmissa AAT-koneissa se K16-turbo, uudemmissa ja AEL:ssä sama K14. Pumpuissa kai jotain pikkueroja, ainakin osanumero on eri.

                          Eroavaisuuksista enemmän haulla.

                          Comment


                            #14
                            Karkaa aika pitkälle aiheesta, mutta keskustelu on mielenkiintoista. :) Se ettei noita 2.5tdi koneita ole pikkukorisessa, lienee jonkin sortin imagokysymys. VE6 on kuusisylinterisen pumppu, eikä näinollen käy viisisylinteriseen. Nestepäitä en ole nähnyt olevan kaupallisesti tarjolla. Tiedossa on tuo "valonviejän" viritys, täytyy varmaan koittaa udella mitä tuollainen nestepään muokkaus vaatisi.
                            Työmatkan oleellisesti pidennyttyä olen miettinyt tuota r5 tdi koneen asentamista 90q nokalle. Tehoa pitäisi kuitenkin saada yli 300hv jotta se olisi mielenkiintoinen vaihtoehto ahdetulle bensakoneelle. 300hv ovat ottaneet 1.9 neloskoneestakin, joten mahdotonta se ei suinkaan ole. Mutta täytyisi keksiä millä isosti ruokaa koneeseen. Turbojahan saa kaupasta sopivilla mitoilla.

                            Comment


                            • #15
                              "Onko sitten männissä tai veiveissä eroa?"

                              ei, mutta pumppu on erilainen ja suuttimet valmiiiks suht isot, jos ihan perusviriä haluaa aluksi niin lähtökohta parempi.

                              Comment


                              • #16
                                No evrystähän se kaikki lähti mut nykyisin virit jotain vähän muuta...
                                todennäköisesti jos tuollaista alan tekee niin lohko ja kampiakseli jää vakioks :)
                                OT: perusvireinen 1.9tdi

                                Comment


                                  #17
                                  Kertokaas ny! En ole ihan varma miten suorasuihkarin ja esikammio koneen ruiskutus paineet eroavat toisistaan mutta mersun om602 moottori on kolmilitranen viispytty, rivipumpulla.

                                  Tuosta ei ainakaan tuotto lopu kesken kun mynässä käyttää, fyysisestihän tuollaisen varmaan saisi asennettua kohtuu helposti paikalleen mutta miten veto(hihnalla?) ja voitelu, alunperinhän noissa on ainakin kutosissa pumpulle roiskevoitelu ja sittemmin oikein kait öljykanava!

                                  Oikaiskaa jos kirjotin ihan pas%&a!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vanhemmissa AAT koneisissa taas on jo valmiiksi kiinteä vauhtipyörä AEL:n kaksoismassan sijaan. Muuten aihiolla ei taida olla merkitystä, kun kaikki eroavat osat sieltä kuitenkin menevät vaihtoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkaa mennä pahasti OT:n puolelle mut miksi ei siitä vois tähä commonrailia?

                                      Comment


                                        #20
                                        Voishan siitä kai. Ota projekti ja kokeile!

                                        Mikäs pumppu R5-koneessa muuten on?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tommonen pumppu sinne menis ja siellä on ihan VP37

                                          Comment

                                          Working...
                                          X