Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehot hukassa ja karmea ääni koneesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehot hukassa ja karmea ääni koneesta

    Alkoi Audi 2,5 TD V6 oirelemaan oudosti. Alle 2000 rpm kaikki kunnossa, kun tuo ylittyy kuuluu koneesta karmea kilinä ja räkätys muutaman sekunnin, sitten taas vedot palaa takaisin. ääni ei ole yhden sylinterin aiheuttama vaan rähisee siihen malliin että kaikki pytyt pelissä mukana. Teki samaa aiemminkin ja korjautui itsestään. Kylmänä ei vetoa ollenkaan eikä ota kierroksia yli 1500 vaikka kuinka polkisi. Savuttaa myös kylmänä naftanhajuista vaaleaa savua tosi paljon. Onko kokemuksia samanlaisesta. Tieajossa saattaa hyytyä tuohon 100 km/h vauhtiin ja siitä ylöspain ei tehoa ei löydy yhtään. Onko kenelläkään ollut samoja oireita ja mistä vika löytyi. Vikakoodeissa oli viitaus imuilman lämpötilaanturiin > MAFiin, se vaihdettiin mutta ei vaikutusta asiaan. Ompiko mahdollista että joku turbopuolen juttu ei toimi ja saa soppaa liikaa ?

    Pari päivää myöhemmin >> Jahas nyt sitten rähinävaihekkin jäi pois, ainoastaan kierrokset loppu tuossa 3000 kieppeillä, jos yrittää vedättää alkaa pätkimään. Savua ja käryä puskee putken täydeltä ja haisee kuin vanha kuorma-auto. Alle 2000 kiekkaa toimii normaalisti.

    Seuraava päivä >> Kokeilin pihalla antaa väkipakolla kaasua, koko tienoo sinisenharmaana ja karmea naftansekainen käry. Sitten korvaan otti ääni kun kiekat laskivat --- vinkaisu tai pihahdus niin kuin johonkin olisi jäänyt painetta joka purkatuu. KYSYMYS KUULUU - Voiko pakoputki mennä niin tukkoon yhtäkkiä, että aiheuttaa nuo oireet ??
    Viimeksi muokannut zeemin; 9.11.2008, 16:15. Perustelu: Uusia oireita ilmennyt

    #2
    Onko pumpun ajotus tarkistettu?
    Tai sitten jako sekasin.
    Pumpun ennakonsäädin temppuilee?
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 7.11.2008, 15:10. Perustelu: Ei V6:ssa alaratas löystykkään.

    Comment


      #3
      V6 --> Nokat?

      Muuten kuulostaisi kyllä ajoitusvikaiselta.

      Comment


      • #4
        Yks vaihtoehto voi olla jumittava suutinkärki. Paukuttaa aikalailla kun suutin hirttää kiinni. Annas koneelle ryypit 2T öljyä, saattais auttaa.

        Comment


        • #5
          Annas koneelle ryypit 2T öljyä, saattais auttaa.
          Ei kai näihin koneisiin uskalla enään 2T öljyä sekoitella?

          Comment


            #6
            Eikai se 2t öljy siellä haittaa, mutta noin uudet on tarkoitettu kyllä toimimaan jo kuivemmilla polttoaineilla.

            Comment


            • #7
              Ei kai näihin koneisiin uskalla enään 2T öljyä sekoitella?
              -Koneet kehittyy, öljyt kehittyy... Eihän näihin ohjekirjan mukaan tarvitse polttoaineita "sekotella", mutta eipä huolto-ohjelmassakaan mainita että " vaihda polttoaineen syöttöpumppu uuteen ohjainlaitteen rikkouduttua joka toisen hammashihnanvaihdon yhteydessä" ;) Ei tee pahaa syöttöpumpulle kunhan ei ala hulluttelemaan. Vallankin jos (kun) naftan joukossa on kulkenut ilmaa pidemmän aikaa. Ei hirtä määränsäätimen kara niin helposti ja polta ohjainkorttia.
              Mutta: jos kone ryskää joka pytyllä, ei vika taida olla suuttimissa. Raaka käry putkesta kielii myöhäisestä syötöstä, mutta silloin ääni pehmenee.
              Kannattaa tarkistaa meneekö pumpulle tulevassa kirkkaassa putkessa ilmaa. Tuo naftan siirtopaine säätää koneen ennakoita, ja ilma sotkee toimintaa.

              Comment


              • #8
                Tuo ryskääminen on sellainen kiekaisu, tehot sen aikana menee alas ja jos ei hyydy niin alkaa vetäämään oikealla mallilla ( jos alkaa). Ilmaa menee jonkin verran, saako kuplia näkyä ollenkaan ? Kylmänä pitää lämmetä kunnolla ennen kuin on tpoivoakaan tehoista, pikkukierroksilla käy mutta kun antaa kaasua, ei tehoa yhtään, savuttaa ja käryää senkin edestä

                Comment


                • #9
                  Eipä siellä pahemmin kuplia sais mennä. Omassa passatissa menee käynnistyksen jälkeen sellainen ilma "höytyvä" , mutta sen jälkeen ei yhtään kuplaa. Ilma tappaa tosiaan salakavalasti pumpun ajanoloon. Kun oireet ilmaantuvat, on yleensä myöhäistä rypistellä.
                  Jotenkin tuo juttu nyt viittaa pumpun suuntaan. Ei äkkiseltään tule muuta mieleen. Tuo diiseli kun on sellanen että jos ruiskutushetki/ määrä alkaa vippaamaan pahasti, kone käy kuin romukoppaa sekottais. Jos ei joku viisaampi osaa muuta nevoa, niin pumppu irti ja penkkiin.

                  Comment


                  • #10
                    Vika sitten löytyi

                    Ahtopaineensäätöventtiilihän se sitten oli, joka koko revohkan aiheutti. Solenoidi toimi ok, mutta kun letkuihin puhalsi, kaikista tuli ilmaa. Hajotin koko höskän ja sisältä löytyi pieni kalvo, joka oli revennyt ja päästi paineet kaikille letkuille yhtä aikaa. Tuo ei antanut sitten mitään mitään vikakoodeja.

                    Comment

                    Working...
                    X