Testailen PSI:n boxia Golf V:ssä (77kw). Tasakaasulla kerrosluvuilla 1700 ja 3200 esiintyy nykimistä, näissä kohdin vaihtuu todennäköisesti ohjelma koska myös kulku muuttuu. Onko tämä boxien ominaisuus vai vika?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.9 tdi psi boxilla pätkii
Collapse
X
-
Luokittelisin ominaisuudeksi. Onkos tuo boksi säädettävä? Jos on niin pienennä syöttöä hieman. Vakiosoftalla kun pelataan, niin ko. kierrosluvuilla syöttöä on jo kohtuullisesti, boksi vielä sitä lisää. Työntääkö mustaa putkesta noilla kierroksilla? Onko nykiminen sellaista, että kone rynkyttää?
Comment
-
En tiedä yhtään miten PSI on toteutettu, mutta yleensä halvemmat boksit on toteutettu niin, että boksi "menee päälle" vasta tietyn ajan kuluttua auton käynnistämisestä.
Mulla on tossa yhden boksin piirustukset koneella. Kunhan löydän ne, niin liitän foorumille.
Kyllä noissa PSI:n bokseissakin säätö on. Kannen kun ottaa auki, niin siellä on joko jumppereilla toteutettu säätö (valitaan eri suuruinen vastus käyttöön?) tai ihan trimmeri.
Edit: Oli liian iso liitettäväksi se pdf, mutta tuossa ko. boksin pdf netissä http://home.zonnet.nl/leeoscar/PDFdo...20Powerbox.pdf
Comment
-
En ole PSI:tä ikinä avannut, mutta kehtaisin väittää, että rekkula on toteutettu operaatiovahvistimilla.
VAG (ainakin) käyttää pietzo-resistiivisiä antureita, joiden jännite vaihtelee mittavan suureen mukana 1...5V. Tätä jännitettä muokataan sopivasti opareilla. Tai näin olen asian itselleni järkeillyt.
Itse ajelin AFN+PSI-yhdistelmällä reilun vuoden ilman minkään valtakunnan murheita. Kerran sain koneen vikatilaan yliahdosta.
Comment
-
Viikolla tuossa testailin Mal Electronicsin Powerbox VP:tä. http://www.mal-electronics.com/
Auto nyki kokoajan tasakaasulla, vaihteesta riippumatta, eli toimi kunnolla vain reilussa kiihdytyksessä tai sitten moottorijarrutuksessa. Boksissa on säätö ja nykiminen väheni jossain määrin kun säätö oli pienimmillään.
Kiihtyvyyteen tuntui vaikuttavan kyllä perstuntumalla jonkin verran. Pois piti silti ottaa, kun matka-ajossa hivenen ikävää toi nykiminen.
Autoon ei tietääkseni ole laitettu mitään tuninkiohjelmaa ennestään, motti on afn.
Comment
Comment