Eli otsikon autossa esiintyy satunnaisesti outoa nykimistä.
Nykiminen ilmenee yleensä seuraavassa tilanteessa:
Moottori on "puolilämmin", ei enää kylmä eikä vielä 90 asteessa.
Autolla ajetaan hyvin kevyellä kaasulla jonon mukana (vauhtia noin 40-50km/h, vaihde kolmosella tai nelosella).
Kierroksia moottorissa n.1200rpm.
Moottorin kierrokset vaappuvat välillä 1200-1400, ja meno on erittäin nykivää. Nopeutta nostamalla tai laskemalla nykiminen loppuu, eikä toistu uudestaan.
Kyseessä on siis erittäin kettumainen vika paikallistaa, se kun esiintyy vain ajoittain ja silloinkaan sitä ei saa toistumaan.
Huollossa arvioivat että kyseessä saattaisi olla EGR joka on alkamassa jumittumaan.
No autolla on ikää jo 4 vuotta ja kilsoja 99000, joten voihan nuo osat olla jo sen verran töhnässä että alkavat jumimaan.
Mitähän tuollainen EGR:n uusiminen mahtaa kustantaa? Huollossa eivät vielä osanneet tarkkaa hintaa sanoa.
Onko kellään kokemusta tai havaintoa edellämainitun kaltaisesta ongelmasta ja mitenkähän se on kenties ratkaistu?
Nykiminen ilmenee yleensä seuraavassa tilanteessa:
Moottori on "puolilämmin", ei enää kylmä eikä vielä 90 asteessa.
Autolla ajetaan hyvin kevyellä kaasulla jonon mukana (vauhtia noin 40-50km/h, vaihde kolmosella tai nelosella).
Kierroksia moottorissa n.1200rpm.
Moottorin kierrokset vaappuvat välillä 1200-1400, ja meno on erittäin nykivää. Nopeutta nostamalla tai laskemalla nykiminen loppuu, eikä toistu uudestaan.
Kyseessä on siis erittäin kettumainen vika paikallistaa, se kun esiintyy vain ajoittain ja silloinkaan sitä ei saa toistumaan.
Huollossa arvioivat että kyseessä saattaisi olla EGR joka on alkamassa jumittumaan.
No autolla on ikää jo 4 vuotta ja kilsoja 99000, joten voihan nuo osat olla jo sen verran töhnässä että alkavat jumimaan.
Mitähän tuollainen EGR:n uusiminen mahtaa kustantaa? Huollossa eivät vielä osanneet tarkkaa hintaa sanoa.
Onko kellään kokemusta tai havaintoa edellämainitun kaltaisesta ongelmasta ja mitenkähän se on kenties ratkaistu?
Comment