Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDIq nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    A6 3,0 BiTdi nyhtää ja nykii

    Auton mittarissa nyt noin 205tkm, auto huollettu noin 3000 km sitten jolloin puhdistettiin polttoaine järjestelmä Forten aineella Pörhön suosituksesta. Huollon aikoihin syttyi myös DPFn merkkivalo ja se saatiin sammumaan VCDSn regenenoinnilla.

    Nyt vikakoodeja ei ole mutta auto nyhtää sekä tasakaasulla että kiihdyttäessä ajoittain, välillä enempi, välillä vähempi.
    Olisiko ideaa mistä aloittaa vikaselvitystä. Olisko DPF täynnä, voisko se aiheuttaa nykimistä? En muistanut nyt viimeksi katsoa tuhkamäärää...

    Comment


    • #32
      Jos se pönttö on noinkin paljon ajettu, voi se olla hyvinkin ehtoopuolella eli edes regenerointi ei pelasta sitä. Esimerkiksi BMW:ssä (vm2007) pönttö on suunniteltu vaihdettavaksi 250tkm:n kohdalla ja mersuissakin niitä menee vaihtoon parin satkun jälkeen.

      VCDS:llä varmaan pystyy logittelemaan vastapaineet pöntöstä?

      Comment


      • #33
        3.0tdi kylmänä

        Aikani foorumilta etsittyäni en löytänyt mitään vastaavaa, eli ostin hetki sitten 3.0tdi 4f:n tipillä, mittarissa on 160000km ja aamujen kylmetessä olen huomannut, että auto nykii lievästi ensimmäisen 2-3km aikana tasakaasulla. Kierrosten heittely on ainoastaan muutaman kymmenen luokkaa. Mutta silti huolestuttaa, mistä moinen saattaisi johtua, vai kuuluuko tuo tipin sielunmaailmaan? Vanha 2.5tdi tippi ei tehnyt tuota. Lämpimänä ei esiinny mitään oireita.

        Comment


        • #34
          Tippi lämmittää öljyjä luistattamalla. Ominaisuus.

          Toki jos se kierrosten vaihtelu tuntuu ihan perseessä, niin...

          Comment


          • #35
            Tuota lämmittämistä epäilinkin/ toivoin. Kiitos

            Comment


            • #36
              A5 Carbrioletin vesivuoto(?), 3.0tdi savuutus, s-tronic nykivyys

              Moi,

              Ostin kymmenen vuoden tauon jälkeen Audin, hieman epävarmoissa tunnelmissa vaan. Koskaan aiemmin ei ole ollut kaksoiskytkin-autoa joten en osaa verrata. S-Tronicista näyttää olevan juttua ja ne luinkin, en löytänyt vertaishenkilöä

              Comment


              • #37
                Pikkasen vois panostaa viestiin.

                Comment


                • #38
                  Minulla nimittäin auto hieman nykii, 50-80rpm kun ajetaan D4 vaihteella todella pienellä pintakaasulla ja sitten myös kun on moottorijarrutus-tilanne. Mielestäni vauhtipyörä ei rallata, ja vaihteet vaihtaa mielestäni hyvin lukuunottamatta tilannetta jossa kytkintä luistatetaan hitaassa liikkeellelähdössä jossa tuntuu midisti jympyttävän. Auto on 2009 mallin A5 3.0tdi Q Cabriolet ja Audin huoltotietojenkin mukaan ajettu 99tkm.
                  Lisäksi ostaessa takakontissa oli vettä pari litraa, se on kuivattu nyt ja vesisadetta tai pesua odotellessa miten käy, olen siis nyt vielä muutaman kuukauden ulkomailla auton kanssa jossa kesäkelit.

                  Onko ollut tyyppivikoja nuissa A5 Cabeissa vesivuotoa?

                  Kone on siis 3.0tdi q ja pakokaasu on tummaa ja haisee pahalle, vanhalle rekalle! Hakiessa autossa paloi hehkun valo ja tehot alhaalla, sammutuksen jälkeen ei tuota ole tullut ja olen ajanut matkaa 2tkm parissa päivässä!
                  Aivan kuin olisi katti tai DPF teurastettu, lisäksi autossa on mukavasti vetoja, tai ainakin tuntuu 115heppasen foordin jälkeen siltä.Vertaan myös aiempaan 535d bemariin jossa oli vakiona sen 300hv ja MB 350cdi jossa 265hv eli vetää niihin nähden ainakin saman tai paremmin - ja tämä on nelikko! Auto on menossa paikalliseen eli Espanjalaiseen Audi-liikkeeseen keskiviikkona, osaisiko joku arvon raatilainen hivenen auttaa asiassa ja kertoa kokemuksesta jotta voisin työtilausta määrittäessä kertoa vaatimuksia tai epäilyjä paremmin korjattavaksi havaintojani.
                  Lisäksi vielä on että vänkärin ovi ei aukea keskuslukosta, asetuksia on kokeiltu vaihtaa mutta isommat ovat nämä aiemmat.””
                  Viimeksi muokannut Killeri; 24.12.2018, 23:39. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu. Siivottu sotkut.

                  Comment


                  • #39
                    Jos clean diesel haisee ei-niin-puhtaalta, niin eiköhän siellä ole tosiaan puukotettu putkea ja ohjelmistoa, ja oireiden perusteella tuskin kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti. Oletan autossa olleen limp mode päällä (tähän löytyy monia syitä, mutta esimerkiksi paskan ohjelman pohjalta turhan korkeaksi nousevat pakokaasujen lämmöt ovat yksi), joka sitten sammutuksen jälkeen on pyyhkiytynyt pois. Vikakoodit lukemalla tulisi viisaammaksi.

                    Comment


                    • #40
                      Audi-liikkeen vastaus vikoihin oli P106500: regulation of fuel pressure / regulación de la presión del combustible
                      Savuutukseen ei mitään syytä nähty, haju on edelleenkin pakokaasussa epänormaali. Nykimiseen että normaalisti toimii laatikko. Asentajan koeajon kertomuksen mukaan kaikki kunnossa. Niin kait sitten. Liekkö sitten ohjelmoitu autoa mutta sitä ei ilmeisesti Audilla näe?
                      Lisäksi akkuhälytys oli tallessa, mutta minulla käynnistynyt hyvin. Onko lie liikkeessä ollu pitkään virroissa ja kuluttanu akun tyhjiin ja siten jääny ilmoitus.
                      Viimeksi muokannut Jepaa; 27.12.2018, 18:27. Perustelu: Lisätty tietoja.

                      Comment


                      • #41
                        3.0 tdi asb

                        Moro

                        3.0 tdi asb koneella oleva audi (2007) hieman nykii & nyhtää pinta kaasulla ja en ole vaivaan löytänyt oikein selitystä.
                        Suodattimet vaihdettu ei apua, kahdella eri viri lastulla kokeiltu ei muutosta. Egr ja dpf on pois käytöstä ja egr tukittu. Ilmamäärämittarin johdon irroituksella nyhtäminen pienenee mutta häviää myös tehoja jonku verran persdynon perusteella.
                        Suuttimien arvot kaikki on plussalla( kun ei missään ole miinusta edessä) eli tankki täyteen fortea vai ultrapesua vai suutin ostoksille, kuvan liittäminen ei onnistu joten kirjotan arvot

                        syl1 32 26 14

                        syl2 20 26 10

                        syl3 38 46 28

                        syl4 16 18 14

                        syl5 50 50 22

                        syl6 24 38 24

                        Comment


                          #42
                          EGR:n tukkiminen voi aiheuttaa oireita ahtopaineen säädössä, jos kaikkia oikeita ahtimen ohjauskarttoja ei ole softasta muutettu. Kannattaa diagnostiikan kautta seurailla miten ahtopaine käyttäytyy nyhtämisen aikana.

                          Comment


                          • #43
                            Meinasinkin seuraavaksi korjaamotesterillä päästä kokeilemaan arvoja ajon aikana. Mitä muita arvoja voisi tarkastaa jos haluaa yrittää päästä jyvälle onko autoa ohjelmoitu? Ja mitä on niiden vakion 3.0tdi 240hv lukemat?
                            -Ahtopaine?
                            -EGR läpivirtaavuus?
                            -Pakopaine?
                            -Pakolämpötila?
                            -Mikä muu kertoisi ohjelmoinnista?

                            Comment

                            Working...
                            X