Tuntuu jotenkin että hehkuttaa liian vähän aikaa, vain noin sekunnin, myös kylmänä. mielestäni pikahehkutkaan ei ole ihan niin nopsat..voin olla silti väärässäkin. Mites muilla, hehkuuko pitempään? Kone on AFB. Onko hehkujen vaihdossa mitään ihmeellistä, kuten esim. MB Vitossa, jossa ne herkästi katkeilee vaihdon yhteydessä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
hehkutuksen pituus/hehkujen vaihto sekä ajoitus 2,5 V6
Collapse
X
-
-
Riippuu ihan lämpötilasta kauanko hehkuttaa. Sekunni vilkahdus sellasella +5 asteen lämpötilalla on normaalia.
0:ssakaa ei vielä pitkään hehkuteta.
Ja voi noitten hehkujen vaihdossa tulla ongelmiakin. Omissa vehkeissä ei ollut kyllä mitään vaikeuksia vaihtaa, mutta appilan omassa oli niin jumissa, ettei ite uskaltanu ruveta niitä vääntään auki. Nämä tosin 4-pyttysiä, mutta samanmoisia hehkuja ovat.
Comment
-
Jossain oli ohjeet tuon hehkutusajan säätämiseksi vagcomilla. En kyllä muistaakseni silloin saanut sädettyä tuota hehkutusaikaa.
Edit: Löytyihän ne http://forums.tdiclub.com/showthread...ht=glow+vagcomViimeksi muokannut Sleepy2; 23.10.2008, 08:46.
Comment
-
Yritin tolla TDi Graphilla kattoo tuota ajoitusta ja menin siis:
Engine->Meas Blocks 08-> Sieltä Group 000 -> Switch to Basic Settings -> TDi Graph
Mutta TDi Graph sanoo, että ei saa dataa, "Check that VAG Com is connected"
Vaikka kun laittaa tuon Group 000 ja GO! niin siellä ne arvot muuttuu ja hehkuvalo vilkkuu.
Comment
-
Onhan sulla tarpeeksi uusi versio TDIGraphista?
Versioon 1.4 on vasta tullut ross-techin mukaan 2.5TDI:t.
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGhistory.html
Ja siinä viimeisin versio ladattavaksi:
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGdownload.html
Toisaalta kun menet Engine->Meas Blocks 08-> Sieltä Group 000 -> Switch to Basic Settings, niin kentässä nro kaksi näkyy ajoitus.
Eli välttämättä ei tarvitse käyttää tuota TDIGraphia.
Ja lisätään nyt vielä, että tuossa on vissiin eri koneiden ihanneajoituksia:
http://www.ross-tech.com/vag-scope/tdigraph.cfg
Tuossa filessä ensimmäinen kenttä tarkoittanee sitä ajoitusta eli Vag-comin groupissa 000 (ja switch to basic settings) toista kenttää vastaava arvo.Viimeksi muokannut A6tonen; 23.10.2008, 15:25.
Comment
-
Pitääpä kokeilla viel tolla, sillä itelläni on tuo 1.4a vissiin tai sit 1.3. Kuitenkaan en löytäny sieltä omaa moottoriani siitä TDI Graph listasta...
EDIT:
Laitettiin uusin versio TDI Graphista, mutta sama homma...
Otettiin kuitenkin Logia siitä 000 groupista, tyhjäkäynnillä.
ja arvot pyörii jotenkin näin siinä, saisko joku tulkattua suomeksi mikä tuo ajoitus tuossa nyt on?
[0,45-16,59] [32] [58-61] [0] [20-21] [98] [211-212] [64] [173-174] [131] [63-65]
Eli käsittääkseni tuo eka "laatikko" on aika, eli 17sek mittailin niitä ja kolmas olisi tuo ajoitus boksi.
Eli ajoitus olisi 58-61? ja polttoaineen lämpötila 131
Kun taas "Ihanneajoitus" olisi 70 ja PA lämpötila 110 tuon http://www.ross-tech.com/vag-scope/tdigraph.cfg mukaan.
Olenko nyt ihan hakoteillä? Eli olisi aika aikaisella tuo ajoitus vai?Viimeksi muokannut valtsu; 23.10.2008, 19:12.
Comment
-
No, mun järkeni mukaan sulla se ruiskutuksen ajoitus heiluu 1,65 - 1,88 astetta ennen YKK, ja ihanne olisi 2,6. Koska mun käsityksen mukaan arvot 12-75 = 2 astetta jälkeen YKK - 3 astetta ennen YKK. Mites tyhjäkäynti(rpm)? Mun tulkinnan mukaan sun konees käy balttiarallaa 600 kiekkaa??
Group 004:ssä pitäis olla kierrokset, ajoitus (asetettu), ajoitus (käytännössä) ja kylmäkäynnistyssuuttimen aukiolo %.
Olen vielä aloittelija näissä diagnostiikkahommissa joten KORJATKAA IHMEESSä jos menee ihan mettään.
Comment
-
mulla lähti kanssa kylmänä savujen kera käyntiin,siispä hehkut vaihtoon ja vika korjaantu tosin oli kaikki vanhat hehkut pimeenä,kun suoralla virralla testasin(ohmimittarilla mitattaessa kahdessa oli jotain henkee,mutta eivät kyllä hehkuneet)pistin tulppien kierteeseen alumiinitahnaa jos irtoisivat seuraavaksi vähän nöyremmin!!!
Comment
-
en oo nyt mitannu, mutta 850rpm oli muistaakseni tyhjäkäynti tossa ja kyllä se siinä 900 kohdalla on kiekkamittarin mukaankin. Kylmänä aluksi 1000rpm, mutta lämmettyä siinä 900.
Nytkun tarkemmin miettii, niin öljynvaihdon jälkeen ei kone pidäkään enää niin karkeata ääntä, enkä savuakaan ole huomannut vaikka pihasta aina peruuttamalla lähden. Käsittääkseni jos kone antaa kunnon usvaa niin pitäisi peilistä näkyä oikein kunnolla sinistä kun lähtee pakittamaan.
Ainut on vaan tuo "vika" että kylmänä pitää sahata käyntiin kunnolla. Nytkun on roikassa ollut, niin lähtee paremmin kun ilman roikkaa. Pitää kai ne hehkut ostaa ja kokeilla niillä ja kattoa sitten, jos vika vielä jatkuu.
Comment
-
Onkohan sulla ilma vuotoa jossain? Paluu putket, suodatin, suodatin kannen kara?
Hehkut helppo vaihtaa kunhan otat maltilla ees taas käännellen ja öljyä väliin suohkien. Suihkutat jo etukäteen öljyt sinne hehkuille. Käännät hieman auki ja annat öljyn vaikuttaa. Ees taas ja avot.
Pumpun ajoitus?
Comment
-
Loppupelissä oireet aika samansuuntaiset kuin tuossa mun vanhemmassa ja se sai ilmaa. Vieläkin vähän samaa vaivaa tuon käynnistyksen kanssa. Ajoitus ja loput PA-letkut on varmistamatta.
Minunkin ratsu lähtee kylmänä kiltimmin käymään kun on hehkuttanut kunnolla, eli kylmemmällä kelillä. Lämpinä ihan niin kuin kuuluukin.
Comment
-
Tänään vaihtelin passatin AFB:hen hehkut. Viis kuudesta oli pimeenä. Kylmänä ei savutellut, eikä rynkyttänyt startin jälkeen. Ainoastaan oli muutaman sekunnin "vieteri". Hehkuvalo paloi kylmänä epätavallisen kauan, vissiin lähempänä kymmentä kuin viittä sekkaa. Huomenaamulla näkee, lähteekö kuten dieselin pitää, eli ei startin ääntä ehdi kuulla : )
Comment
-
Joo. No niitten hehkujen kanssa kävi just niinkun Murphyn laissa sanotaan, eli konetta edestäpäin katsottaessa oikealtapuolelta viimeinen sylinteri, niin sinne katkesi hehku sisään.
Ja perkele kyllä syletti jälkeenpäin kun ei ollut edes viimenen hehku mitä vaihoin, niin loput kun suihkuttelin CRCtä ja hitaasti auoin niin lähti nätisti pois.
Joo, eli tilanne on nyt tämä: Hakkasin sisään hehkuun torx avaimen ja sitä kiertämällä sain sitten pois hehkua. Nyt kuitenkin tuleminen loppui, eli ruuvimeisselilläkin hehku pyörii reiässään. Kierteet on ilmeisesti nyt jo loppuneet. Hehku ei kuitenkaan suostu tulemaan pois kolostaan. Koitin jopa pistää autoa pyörimään, että paine ampuisi hehkun pois, mutta ei. Pakokaasua tulee sieltä jostakin raosta ja jos meisselillä pyörittää hehkua samalla kun auto pyörii, niin välillä antaa enempi pakokaasua ja välillä vähempi.
Tuumin siinä sitten, että hehku on reiässään ja sen pää on niin karstainen että se ei mahdu tulemaan sieltä omin avuin pois. Millähän sen saisi sieltä pois kun alkaa keinot ja työkalut loppumaan :(
Comment
-
Jatkanpa tässä yksinpuhelua.
Tänään vein auton eräälle pajalle, jossa sanoivat että koittavat ottaa irti mutta ei lupaa mitään. Jos ei lähde niin voi olla että kansi irti ja sitten kuulema alkaa maksamaan =(
Pistäävät illalla liuottimet vaikuttamaan sinne ja aamulla alkaavat ähräämään irti sitä.
Ei voi illalla kun ristiä kädet ja iltarukouksessa muistaa myös Audia. =/
Comment
-
Noniin poijjaat!
Nyt on Audi pihassa ja kaikki kuus hehkua vaihdettu! Erityiskiitos Team Timantti OY pajalle Kuopiossa joka otti kuin ottikin hehkun kolosestaan! Oli ne pojat taistellu sen kanssa tovin, mutta irti saivat ja uus hehku kiiltelee nyt katkenneen paikalla.
Kyllä oli hymy herkässä kun soittivat, että auto olis nyt valmis! :D Ite kyllä kattelin sillon sitä ja aika surulliselta näytti luulin että se ei kyllä lähe sieltä enää mitenkään, mutta kyllä nämä miehet osas niksit! :)
Ei muutakun kovaa ajoa nyt kun Q-kelit tuli tänne Kuopioonkin! =)
Comment
-
koti paja hommia oli ku vähä raapii päätä ja hyppii kone huanees
http://i92.photobucket.com/albums/l2...talvi08003.jpg
Comment
Comment