Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6-96 TDi ei käynnisty, ajonestoko päällä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6-96 TDi ei käynnisty, ajonestoko päällä?

    Tutkin jo edellisiä ketjuja, mutta en löytänyt selvää vastausta.

    Ongelmana -96 A6 1,9 TDI, joka ei käynnisty ollenkaan. Ajoneston valo ei pala missään vaiheessa. Sulakkeet on kunnossa. Pumpun sammutussolenoidille ei tule virtaa. Johtosarjat näyttäisi olevan kunnossa. Lukupuola on paikallaan ja avain on oikea.

    Ainoa vihje on että startatessa keskuslukon pumppu alkaa surisemaan. Kuskin ovesta löytyi huonosti korjattuja johtoja.

    Onko tuohon olemassa keinoa että keskuslukituksen ja ovipiirit saisi kytkettyä pois ajoneston piiristä? Vai onko tuossa edes sama systeemi kuin S4 ja 100 malleissa?
    Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2008, 21:12. Perustelu: Otsikko korjattu

  • #2
    Pyörittää siis kuitenkin, ei edes lupaa?
    Ei ole varmaankaan mitään remontteja konehuoneen puolella juuri tehty.

    Ei kai immo2:ssa keskuslukitus/ovet ole mitenkään yhteydessä ajonestoon. Vain lukupuola, mittaristo ja ecu.

    Comment


    • #3
      Jep. Eli pyörittää mutta ei lupaakkaan, koska sammutussolenoidille ei tule ollenkaan jännitettä.

      Moottori on käytetty juuri muttereina, mutta hyppyjohdolla sammutussolenoidille, auto lähti käyntiin, mutta kuulosti vaan että ennakot on aivan pielessä. Luulisin että käynnistyksenesto puuttuu peliin...

      Tuo on hyvä tietää että keskuslukko ei olisi enää riesana...

      Huomenna jatkuu tutkimukset

      Vielä siitä että miksi ajoneston valo ei pala ollenkaan?
      Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2008, 22:44. Perustelu: Viestit yhdistetty, kirjoita edelliseen jos siihen ei ole vielä vastattu

      Comment


      • #4
        koska siinä ei ole ajonesto päällä... :) Se lähtee nopeasti käyntiin ja sammuu heti jos siellä on ajonesto päällä... kannattaa tarkastaa kaikki liittimet että on kunnolla kiinni...

        Comment


        • #5
          Vain lukupuola, mittaristo ja ecu.
          Miten mittaristo muuten liittyy tähän, kuin että siellä on ajoneston valo? Kyse siis C4 A6. FIS rakentelun yhteydessä huomasin, että mittariston voi ongelmitta vaihtaa heittämällä (ja rakentaa tarvittavat johdot tai rakennella puuttuvat osat entiseen).

          Comment


          • #6
            En tiedä mikä immo-versio tuossa on? Ei varmaankaan sitten immo2.
            Kommenttini koski immo2:ta, siinä ajoneston ohjausyksikkö on integroituna mittaristoon.

            Edit: Kannattaa varmaan lukea vikakoodit.
            Jos siinä immo1 on, niin ohjeita avaimen uudelleen sopeutukseen ym. http://wiki.ross-tech.com/index.php/...#Immobilizer_I
            Viimeksi muokannut A6tonen; 16.10.2008, 09:36.

            Comment


            • #7
              Ajonesto näyttää olevan kojelaudan sisällä erillinen yksikkö.

              Voihan se olla että ajonesto ei liity asiaan mitenkään, mutta se on ainakin varmaa että auto ei käynnisty ennenkuin sammutussolenoidille saa tulemaan jännitteen sieltä mistä se alunperinkin pitää tulla! Siinä tämän asian ydin. Eli vian aiheuttaja on vielä hukassa.

              Comment


              • #8
                Mahtaako ecu saada virtaa ollenkaan? Kun ei syty ajoneston valo missään vaiheessa, niin se on päällä. Vag-comia kiinni...

                Comment


                  #9
                  Tota ei vikakoodeja ole luettu?

                  Comment


                  • #10
                    pitääpä vielä hommata se adapteri että saa koodit luettua. Taitaa olla viisain lähteä siitä liikkeelle.

                    Eihän kenelläkään sattuisi pyörimään sellaista tarpeettomana nurkissa?

                    Nyt vikakoodit luettuna.
                    -Sammutussolenoidin virtapiirissä katkos/oikosulku -> Mitattuna solenoidille n.5V ja solenoidin vastus 7ohmia.
                    -Käynnistyksenestolla vika vain palanut polttimo.

                    Auto ei edelleenkään käynnisty.

                    Onko jollakin tietoa solenoidin vastuksen ohjearvosta ja onko näin että ECU ohjaa solenoidia 5V:n jännitteellä? Kuitenkaan solenoidi ei avaudu vaikka siihen kytkee 5V
                    Viimeksi muokannut noonse; 20.10.2008, 19:31.

                    Comment


                    • #11
                      Naputtelepa solea, virran voimakkuus ei taida riittää? Kytkennässä jossain vastusta tai sole ehtoopuolella?

                      Comment


                        #12
                        Onkohan tuo sammutussolenoidi releohjattu? Tuntuu jotenkin hassulta, että ECU ohjaisi toimilaitetta suoraan. Toimilaitteet kun saattaa myös oikosulkeutuessaan polttaa ECUn.
                        Ettei siinä olisi vaan rele vika?

                        Comment


                        • #13
                          ainakin autodatan mukaan ECU ohjaa suoraan katkaisusolenoidia.

                          Vastusarvo näyttää olevan ohjeiden mukainen, mutta jännitearvoa en ole saanut varmistettua mistään.

                          Comment


                          • #14
                            tuo 5v on liian vähän

                            Comment


                            • #15
                              Mittasitko johto irti vai kiinni solenoidissa? Jos kiinni, niin vika solessa mikäli se 12V johto irti.

                              Comment


                              • #16
                                Tuohon sellainen pikakorjaus on ottaa venttiilistä kara ja jousi pois.

                                Comment


                                • #17
                                  Jännite näyttää tippuvan nollan kun piuha on kiinni solessa. Piuha irti vain se 5V. Jossakin täytyy olla reilu jännitehäviö tuossa välillä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Katselin tuossa -97 Passatin kaaviota ja kyllä siinäkin ECU näyttää ohjaavan ilman mitään relettä välissä tuota fuel cut-off valvea.

                                    Jännitearvoja siinäkään kaaviossa ei ole, mutta jos joku nyt osaisi kertoa mikä sen kuuluisi olla.
                                    12V ei tunnu uskottavalta ecun ohjaamana, mutta mistä sitä koskaan tietää.

                                    Edit: Onko kone 1Z? 68-pinninen ecu?
                                    Ecun pinnistä 53 pitäisi lähteä johto solenoidille parin liittimen läpi. Ensin 24-napaisen liittimen nastaan 12, paikka jossain "on left cylinder head". Siitä sitten kolnapaisen liittimen nastaan 1, paikka jossain "near fule injection pump".
                                    Tän enempää en osaa noista kuvista sanoa.
                                    Viimeksi muokannut A6tonen; 21.10.2008, 13:59.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mittasin omasta -98 AFN:stä. Virrat käännetty päälle, rutiinit läpi ja taulussa OK: Solen jännite 0.0V. Ei suotta näköjään vedä solea kun kone ei pyöri.

                                      Starttasin käyntiin, solella 13,62V, hyvin tulee jännite läpi.

                                      Onko autossasi hälytin?
                                      Viimeksi muokannut jamietti; 21.10.2008, 16:22.

                                      Comment


                                        #20
                                        Voisko avain olla niissä oven johdoissa, jos kerran startatessa k-lukko alkaa huutaa..

                                        Se jännitteettömyys saattaa liittyä tuohon pyörimättömyyteen, eli olisi seuraus, ei välttämättä syy. Ehkä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          vika selvisi.

                                          Pumpun johtosarjan liitin ja kampiakselin asentotunnistimen liittimet olivat ristissä.

                                          Sen se teettää, kun toinen purkaa ja toinen kasaa.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X