Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AKE 2,5 TDI V6 nokkahommista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Asiasta viidenteen mutta tuossa aikaisemmin pari henkilöä kyseli tässä topicissa V6 tdi:n öljynpaineista.
    Kerrottakoon, että mittasin omasta AKN-koneisesta Passatista (260tkm) paineet vähänaikaan sitten sielunrauhan saamiseksi eli tyhjäkäynnillä 1,7bar ja 2000r/min 4bar. Mittapaikka öljykellolta ja tietääkseni öljypumppu on alkuperäinen.

    Comment


      Minkä lämpöiset olivat öljyt? Ihan oikeet paineet kyl.

      Comment


        Se oli ihan normilämmössä eli vedenlämpö näytti 90 astetta. Öljyinä olen käyttänyt Teboilin Diamond Dieseliä 5w-40 n.12tkm vaihtoväleillä. Edellinen omistaja oli teettänyt 217tkm kohdalla tuon nokkakeppi jumpan, jonka jälkeen ostin tuon. Lienee kait turhaa mainita mutta longlifenä sitä oli pidetty tuohon nenäremppaan asti.

        Comment


        • oijoijoi

          Nokan keinu hyppäsi pois ja nyt ollaan 6 pyttyisen sijaan 5 pyttyisiä ( kyseessä on vm 2000 audi A6 2,5tdi) ajettu 290tkm

          Auto-berner lappeenranta pyytelee 4000€+ halvimmillaan ja olen lukenut että AD on antanut puolet halvemmalla. Aiheet ovat sen verran vanhoja, mutta luuletteko, että uudet nokat+ keinut+ tukivarret ja ehkä samalla jakopää hihna tilpehööreineen olisi edullisempi perheelliselle josta muualta?

          Autosta, jonka arvo on nyt 8- 10 t€ luokkaa, en kannata 4000 € remppaa.

          Mielipiteitä ja apuja otetaan vastaan.

          Comment


            Halvemmalla varmaan pääsee ku asettaa keinut takas paikalleen. :) Ellei sit o nyt niin kulahtaneet.
            Johku 1200-1300e hintaan noi varmaan vaihtuis osineen toisaalla.

            Comment


              Kuten täällä foorumilla moneen kertaan on kirjoiteltu, niin nokat+keinut+nostajat ~800€ Saksasta, jakopään osat + kaikki kiristäjät (myös apulaitehihnalle) maksaa varmaan pyöreesti 500-600€ ja työ paikasta riippuen ~300-500€. Eli pahimmillaankin alle 2000€ tuo homma maksaa. Noita jakopään osia en itse ole Saksanmaalta katsellut, mutta luulisin että siitäkin voi pari satkua pois lähteä, eli ~1500€ pintaan pitäis helposti tuon mennä (vrt. marmorilla pelkkä jakopäähuolto ~1200€ riippuen oheishilppeiden määrästä).

              Comment


              • Kiitos, arvelinkin jotain tuollaista. Taidat puhua ebay.de vai paikallinen motonet? Onko mitään viitteitä firmasta , joka tekisi sen sen?

                Comment


                  http://www.ebay.de/itm/Nockenwelle-Satz-Audi-A8-A6-A4-2-5TDI-V6-NEU-/200636964816?pt=DE_Autoteile&hash=item2eb6e51fd0

                  Siitä vaikka osat. Ei maksa paljoa verrattuna suomen hintoihin.

                  Comment


                  • Versand nach: Deutschland, Österreich

                    Comment


                    • http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...v6+nockenwelle

                      Sieltä voi kattella noita vaihtoehtoja, jotka lähettää suomeen.

                      Mites jos tommoset joskus joutuis tilaamaan (koputtaa puuta). Mitä suosittelette: Campro, Febi, INA?
                      E: sit ois vielä joku Kolbenschmidt?
                      Viimeksi muokannut valtsu; 28.9.2011, 18:29.

                      Comment


                        Eiks täs olis "päivitin kaiken"-paketti: http://www.ebay.de/itm/NOCKENWELLE-P...item3f0dc86dee :)

                        Comment


                        • Kaveri tehny sit jopa 11 kauppaa. :)
                          Voi olla, että miettisin hetken ennenku siirtäsin toistatonnia tilille ja jäisin otteleen nenäkeppipakettia.

                          Comment


                          • Toisaaltahan on niin, että tyvestä puuhun... eli jostainhan nämä kauppahommat on aloitettava ite kunkin. Yhtä kaikki jos/kun PayPalilla maksaa, on raha niin hyvässä turvassa että vaihtoautokauppa kotimaassa vaikuttaa siihen verrattuna itsemurhalta ;)

                            Comment


                              Nyt on monta ketjua kahlattu läpi tätä V6 2.5tdi nokka-aihetta. Hyvinkin toden näköisesti tulee ostettua tuollainen nokkavaurioinen potilas ja tarkoitus olisi tehdä siitä itselle käyttis.

                              Millainen homma tuo nokkien + hilppeiden vaihto kaiken kaikkiaan on? En kumminkaan mikään ammattimekaanikko ole mutta halukas oppimaan.

                              Comment


                                Niinku mulle sanottiin aikonaan, et pulteilla ja muttereilla noi on kiinni...eli helppo homma. :D
                                Ei mikään paha homma loppupelis. Aikaa ja tarkkuutta vaatii hieman, niinku yleensäki. :)

                                Comment


                                  No aikaa mulla tavallaan on. Tarkkuutta opetellaan. Tarttee nyt ensin ostaa tuo harrastuskohde ja ottaa venakopat auki. Sitten tekee päätöksen pistääkö osiks vai kunnostaako.
                                  Jos oikein tajusin mitä olit vastaillut tuonne toiseen aihetta sivuavaan topikkiin niin erikoistyökaluja ei pelkkään nokkaremppaan tartte. 6mm pora ja liukkaria oli ohjeissas.

                                  Comment


                                    Juu ei tarvi, vaik ei niistä varmaan haittaakaan ole, jos haluaa semmoiset ostaa. :D
                                    Kyl täs on käynyt mieles et vois ehkä investoida jonku tollaisen vag-nokkatyökalu setin, mitä ebayssa on kaupan. Onneks on muita kohteita sijoittaa rahaa :D

                                    Comment


                                      No niin, potilas olisi nyt ostettu. Kyseessä sii 3B Passat 2.5tdi, kone tyyppi AKN.

                                      Aloin tuossa purkaa konetta varmistuakseni että kyseessä on nokka ongelma. Heti tuli ensimmäinen kysymyksen aihe.
                                      -Mitkä polttoaine letkuista kannattaa puristaa lyttyyn jotta pääsisi mahdollisimman vähällä ilmauksella? Vai tuleeko tuo ilmaus urakka eteen joka tapauksessa?

                                      Comment


                                        Pumpulle menevät kaksi linjaa (tulo/paluu) on hyvä laittaa umpeen, jos haluaa.

                                        Comment


                                          Roger.

                                          Pitääpä huomenna hieman askarrella jotta saa lopullisen varmuden vian kohteesta.

                                          Comment


                                            No nokathan sieltä oli kulahtaneet. Oikean puoleisesta sylinteri ryhmästä oli pudonnut yksi keinu ja vasemman puolesesta kaksi. Vasemmalta löysinkin noi pudonneet keinut mutta oikealta en vielä nähnyt minne koloseen oli peijjooni pudonnut. Tietenkin mun tuurilla on jossan venttiilin välissä solmussa.

                                            No hommaa jatkuu kunhan seuraava tili tulee, tais saa muualta rahnaa nokkasatsin ostoon. (saa ostaan ADR-passatin osia angran ilmoituksesta) Hieman tätä korjaussarjaa katselin. Tuolla toisessa keskustelussa mainittiin FEBI, AE ja Kolbenschmidt sarjojen olevan taottuja/karkaistuja.
                                            Tuo linkitsemäni satsi taitaa olla tuo Kolbenschmidt. Akseli näyttää valetulta ja keinut voisivat kuvan perusteella olla musta nitratut. Lisäksi isolla mainostetaan 3 year warrantyä.

                                            Olikos jossain netin syövereissä step by step (sellaiset että koulutettu apina pääsee niillä alkuun) ohjeita tuohon remonttiin. Diffaksen projekti topikin olenkin jo pariin kertaan selannut lävitse. Ja mitäs muuta kaikkea tuossa samalla kannattaa vaihtaa/huoltaa? Jakoremppa ko moottoriin on tehty 1v/14tkm sitten joten sitä en taida samalla touhuta. Hehkut mitata ja vaihtaa tarvittaessa.

                                            Comment


                                              Muista tulpata koneesta EGR jos sitä ei ole vielä tehty. Tiettävästi EGR:llä on selvä syy-yhteys keinujen paikoillaan pysymiseen ja sitä kautta muihin nokkaongelmiin.

                                              Comment


                                                Joo tuo olikin "to do" listalla. Melko paljo on mustaa karstaa imupuolelle kertynytkin. Pitänee siis samalla putsailla niiltä osin kuin mahdollista.

                                                Comment


                                                • Kannattaa myös saksan ebaysta katella. Punnan kurssi on senverta voimakas, että voi tulla halvemmaksi.

                                                  http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=...EN+SATZ+v6+tdi

                                                  Comment


                                                    Oho on käynyt pieni ajatusvirhe kun noita aikaisempia nokkasatseja katselin. Tajusin kyllä punnallisia hintojani lukevani mutta tein muunnoksen 1:1. Nyt uudella katsomisella näyttäis että sakemanneista sais samaa satsia parisen kymppiä halvemmalla. Kummastakin tosin täytyy lähetyskustannukset vielä tarkistaa.

                                                    Kunhan tuo emännyys sais oman autonsa rokkaamaan niin vois tekaista kasikympille myyntihuollon ja laittaa nettihautomoon.

                                                    Comment


                                                    • Tästä lähtis, Campron satsi kanssa ihan edukkaasti.

                                                      http://www.ebay.de/itm/Nockenwellens...ht_2865wt_1225

                                                      Comment


                                                        Kaverille pitäisi tilailla satsi ja tuota Campron settiä katseltiin sillä silmällä. Ei ole ihan se halvin, mutta edullisin laatuosia tarjoava, joten eiköhän se lähde tilaus illalla.

                                                        Edit:

                                                        Mindestens einer der unten aufgeführten Artikel kann derzeit nicht gekauft werden.
                                                        •Überprüfen Sie bitte Ihren Einkauf, bevor Sie fortfahren.


                                                        Eli ei ole ostettavissa. Mitä vit..? Täh?

                                                        Sen jaksan ymmärtää, että voitettuja huutoja ei uskalleta lähetellä ulkomaille tai muuten vaan viitsitä tehdä kauppaa ulkomaalaisen kanssa. Onko joku joskus onnitunut ostamaan jotain Ebayn välityksellä?
                                                        Viimeksi muokannut arto s; 27.6.2012, 20:39.

                                                        Comment


                                                          Oliko sun kysymys oikeesti toi? :D Nimim. parhaillaa pari kertaa viikkon tulee saksan ebaysta osaa autoon.

                                                          Comment


                                                          • Viimeksi eilen lähti osia tulemaan saksasta ebay:n välityksellä. Tuossa lähetys alueena on eurooppa, joten luulisi lähettävän Suomeen mutta lähetyskulut kannattaa varmistaa myyjältä etukäteen, jos ei ole Suomea hinnoiteltu. Liekkö tuossa ollut nuo lähetyskulut ollu ongelmana.

                                                            Comment


                                                            • Siitä vaan "ostaa" tuon satsin ja laittaa myyjälle kysymystä perään että paljo postit Suomeen.
                                                              Maksaa sitten vasta kun saa vastauksen. PayPalilla turvallisinta! (Ei käy niinku AirFinlandin asiakkaille :D)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X