Käy hyvin ristiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AKE 2,5 TDI V6 nokkahommista
Collapse
X
-
Kunnostus ehdoituksia/neuvoja
No niin. Keinuvipuja on 3 kappaleina. Samalta nokalta pakopuolelta. Moottori on 2.5tdi AKN. Sillä poikkeuksella että joku on päättänyt hankkiutua eroon laahaavista keinuista ja vaihtanut BAU tyypin koneesta kannet mottiin.
Kuinka lähtisitte kunnostamaan?
Kannet isti vai ei jne...
Comment
-
Jaa-a, kristallipalloni on hiukan utuinen sillä vikakoodit eivät välittyneet telepaattisesti pallolle saakka. - Veikkaan siis vaihtoehtoa B.
No, vitsit sikseen: Ensimmäisenä tulisi mieleeni nokka-akseli- tai keinuvipuongelma:
Ensin voi vilkuilla nokan kuntoa öljykorkin reiästä, ja sen jälkeen voi halutessaan raottaa venttiilikoppaa (apukuskin puoli on helpompi irrottaa), ja kurkata onko keinuvipuja hypännyt paikoiltaan tai mennyt poikki.
Edit: Jos haluat pelotella itseäsi, niin tutustu esimerkiksi seuraavaan keskusteluketjuun: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=68146
Comment
-
-
Kampuran merkin näkee kuskin puolelta about moottorikannakkeen nurkilla, missä on ruuvilla kiinni o-renkaalla varustettu sulkutulppa. Kampuran vastapainossa näkyy selkeästi pyöreä reikä, minkä pitää olla lohkossa olevan reiän keskellä, jos ei ole lukitustyökalua siihen koloon. Ks. työkalu olisi hyvä kyllä olla.
Nokat on kohdillaan kun nokkien päissä olevat hahlot ovat kansien tasopinnan kanssa tasan. Siihenkin on oma lukituslatta, mutta väliin voi laittaa vaikka lenkkiavaimen lukitteeksi.
Pumpussa on 6.5mm reikä mistä voi laittaa lukitustapin kohdilleen. Pumpun vauhtipyörässä on kolo sitä varten.
Comment
-
Rattaan välityksellä kun pyörittää toista nokka-akselia niin onko rattaissa merkit vai molemmat hahlot kannen suuntasesti. Lenkkiavain käyny ainakin volvoon ja vw.
Tarkennan että nokka- akselit pitää ottaa tieltä pois että saa keinut vaihettua, siks merkit myös toiselle nokalle joka on samassa kannessa.
Eipä tuossa akselissa mitään hahloja ole mitä ratas pyörittää,hahlot on akseleissa joihin tulee hihnapyörä. Millä tuo toinen akseli saahaan kohille?Viimeksi muokannut okkim; 27.2.2019, 12:59. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan muokkaa vanhaa.
Comment
-
Ongelmat vaan jatkuu.....nostimet,keinut ja jakopää kasattu. Kova sitkutus kuuluu edelleen,pakovuoto. Vaihoin pakosarjantiivisteet kun sarjan vierestä puhalti. Ei loppunu puhallus siihen. Puhaltaa edelleen pakosarjan vierestä. Pakosarja kun oli irti niin kannessa näky jotain porauksia. Voiko nämä poraukset olla niin lähellä pakokanavia että keinujen tippuminen jotenkin pääsis halkaseen kanavan? Eikä vuoda kennentiivisteen välistä.
Comment
-
Onko näissä diisselivehkeissä myös secondary air injectionia? Uudemmissa bensakoneissa ainakin pumppu puhaltelee pakosarjoille lisäilmaa koneen käynnistyksessä, vähentää kylmästartin päästöjä. Jos sellanen esim olisi poistettu käytöstä vähän turaten...
Edit: ei ainakaan kuvien perusteella ole diisseleissä sellaisia
Comment
-
Siis pakosarjojen porttien välissä on ohivuotoreiät, jotta sylinteripaine purkaantuisi pois eikä nousisi venakopan sisään, jos ja kun kuparitiiviste kusee. Todennäköisesti siis suuttimen kuparitiiviste hajalla tai suutin huonosti. Jos pitkään supsuttanut, niin kannattaa liukuvasara varata suoraan mukaan
Comment
Comment