Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ecu sökönä pa-pumpunosalta.A4 2.5 TDi -98 Mistä ja millainen tilalle??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ecu sökönä pa-pumpunosalta.A4 2.5 TDi -98 Mistä ja millainen tilalle??

    Eli Ecu on laakkosen mukaan sökönä ja pitäs vissiin katella uutta. alkuperäinen maksais 1651? mut varmaan löytyy hajottamoilta käytettyjä vai minkäslaisia kokemuksia teillä Ecun vaihdosta.

    Ko. asia ilmeni kun ajelin ja hehkunvalo ilmaantui vilkkuen kesken ajon. ajelin noin 10km kunnes hyytyi ja sammui.

    Audi on kuitenkin liikenteessä manuaali kytkimen ansiosta.

  • #2
    Siis eikö boxi laita enää siirto pumppua päälle?

    Ensimmäisenä kannattaa kyllä vielä tarkistella pumpun rele ja johdotus releeltä boxiin.

    Mikähän lie ollut se vika koodi joka sytytti vika valon?

    Comment


    • #3
      Juu ei se vissiin pumppu pyöriny.

      Rele on ok. mut johdotuksesta en tiiä.siellä ne laakkosella sen koodin katteli ja ei tullu tarkemmin sit kysyttyä kun ei ollu korjaaja luovuttamassa vaan joku mistään tietämätön pappa.

      aiemmalla korjaamolla ennen laakkosta missä ei osattu tehä audille mitään koodi oli joku polttoaineen pinnan tunnistin??

      Comment


      • #4
        missä vaiheessa pumpun pitäs lähtä pyöriin ja pyöriikö se aina samalla voimakkuudella vai sääteleekö kierroksia??

        Comment


        • #5
          Kannattas ettiä joku clubilainen jolla on vag-com ja vilkasta se tarkka koodi ensin.

          vag-com:in Output testillä vois kans kokeilla lähteekö pumppu pyörimään.

          Jos siellä on pelkkä rele välissä niin ei se ainakaan nopeutta säätele.

          Comment


            #6
            Kun kyse on V6 tdi:stä niin syypää voi olla kyllä myös itse pumppu ja sen aivot.

            Laakkosen tulkintojen perusteella voi tulla kallis kokeilu jos ei olekkaan ecussa vika.

            Harvemmin ecuja on noista menny?

            Comment


              #7
              Komppaan Petriä tässä.
              Boschin VP44-pumpun elektroniikkaa on hajonnut ennenkin. ECUt on harvemmin poksahtelevia näissä VAG:n diesel-tuotteissa.
              Ei sillä, ei ne pumpun aivotkaan mitään ilmaisia ole.

              Comment


              • #8
                Tässä lienee nyt kyse siirtopumpusta, ei syöttöpumpusta.

                Edit: Eli siitä siirtopumpun releestä lähtisin, onko sen todettu toimivan miten? Vaihdettu uusi rele?
                Viimeksi muokannut A6tonen; 6.10.2008, 09:53.

                Comment


                • #9
                  Kuopiossa suosittaisin visiittiä dsl huolto Naumaselle. Pumpun aivot voi vaihtaa ja onnistuu suomessa useammassakin paikassa.

                  Comment


                  • #10
                    Törmäsin jenkkimiesten foorumilla VP44-keskusteluun.
                    Sielläkin nuo VP-pumput särkyy jossain vaiheessa, ja selityksenä oli että nimenomaan siirtopumppu hajoaa ensin. Laitteet pelaa tämänkin jälkeen normaalisti, mutta polttoaineen paluuvirtaus (jonka tehtävä on myös jäähdyttää pumppua) heikkenee niin paljon että pumppu hajoaa jonkin ajan kuluttua.

                    Niin, VP siis jenkkiautoissa käytössä, keskustelu ei ollut Audi-sivustolla.
                    Viimeksi muokannut ramiv; 6.10.2008, 10:39. Perustelu: Tarkennus..

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja nirape Näytä viesti
                      Kannattas ettiä joku clubilainen jolla on vag-com ja vilkasta se tarkka koodi ensin.

                      vag-com:in Output testillä vois kans kokeilla lähteekö pumppu pyörimään.

                      Jos siellä on pelkkä rele välissä niin ei se ainakaan nopeutta säätele.
                      juu tutulla ois toi vag:com ohjelma.. käytän sillä kunhan kerkeän..

                      Mut kun autossani ei ole tällähetkellä 5 relettä paikallaan koska sinne on vedetty nyt se manuaali virta johdotus. eli mun on aikas hankala sit saada siihen kuntoon millon auto hyytyi. mitä lie laakkosella tehneet tarkkaan ottaen. ja ne on kuitannu varmasti sen koodin jo pois eikä se enää vilku.

                      Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                      Tässä lienee nyt kyse siirtopumpusta, ei syöttöpumpusta.

                      Edit: Eli siitä siirtopumpun releestä lähtisin, onko sen todettu toimivan miten? Vaihdettu uusi rele?
                      Eli se 5 rele taitaa olla just se syöttöpumpun rele ja se on tarkistettu, mutta ei ole nyt paikallaan koska sen paikalle on asennettu se manuaali piuha joka käynnistää pumpun.

                      Missäs se ecu tarkalleen sijaitsee näissä??

                      Alkuperäinen kirjoittaja jamietti Näytä viesti
                      Kuopiossa suosittaisin visiittiä dsl huolto Naumaselle. Pumpun aivot voi vaihtaa ja onnistuu suomessa useammassakin paikassa.
                      Juu on hyvä tietää noita Audi huoltajia.

                      mut mites noi aivot eli mulla auto nyt toimii kun laakkosella tekivät sen ohituksen ecusta. eli voiko olla ettei vika oiskaan siinä??
                      Viimeksi muokannut A6tonen; 6.10.2008, 15:36. Perustelu: Yhdistetty. Jokaiselle ei tarvitse vastata eri viestillä, sen voi hoitaa samaan viestiin.

                      Comment


                      • #12
                        Kannattaa tarkistaa pa-pinnan anturin toiminta. Ei siis mittarin anturin, vaan siellä on erikseen katkaisija joka kertoo onko tankki juurikin tyhjenemässä.
                        Siitähän oli vikakoodikin.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja terokoo Näytä viesti
                          Kannattaa tarkistaa pa-pinnan anturin toiminta. Ei siis mittarin anturin, vaan siellä on erikseen katkaisija joka kertoo onko tankki juurikin tyhjenemässä.
                          Siitähän oli vikakoodikin.
                          Mistäs ton hommelin löytäs??

                          Comment


                          • #14
                            Äkkiä vois veikata että tankista.
                            Luukku on joko apukuskin puolella takapenkin alla, tai takaluukun puolella.
                            Ulkoa en muista mitkä oli tuon anturin pinnit liittimellä (oisko ollu peräti oma 2-nap liitin).
                            Tais olla niin, että jos pinta sallitun alapuolella, anturin vastus noin 100ohm. Pinta yli rajan, vastus joku reilu 400ohm. Jos paljon noiden yli tai alle, on anturissa taikka johdoissa vikaa.

                            Kannattaa tietenkin varmistua siitä että tankissa todella on ainetta.

                            Comment

                            Working...
                            X