Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 2.5tdi vm95 kolisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 2.5tdi vm95 kolisee

    elikkä nyt hommattu tuollainen audi ja viallinenhan se piti hommata.kolisee tyhjäkäynnillä oudosti loppuu kierroksilla.kas paikkaa veikannu syöttöpumppua.mitense nyt käyttäytyy kun se hajoo.ajeltu kumminkin normaalisti vaikka on pitänyt ääntä.veikatkaas jotain ja missä olis forssan seudulla paikka tai joku kuka noitten kanssa on turannu.ajettu 300tkm about.jakopää tehty 36tkm sitten ja alakerran laakeri se ei varmaan ole kun motaria tultiin 120km kovaa.ääni jopa hieman pehmeni.

    Mode edit, sama uudelleen korjattuna:

    Elikkä nyt hommattu tuollainen Audi ja viallinenhan se piti hommata.

    Kolisee tyhjäkäynnillä oudosti, loppuu kierroksilla.
    Kaksi paikkaa veikannu syöttöpumppua. Miten se käyttäytyy kun hajoaa?
    Ajeltu kumminkin normaalisti, vaikka on pitänyt ääntä.

    Veikatkaas jotain, ja missä olis Forssan seudulla paikka tai joku kuka noitten kanssa on turannu?

    Ajettu 300tkm about, jakopää tehty 36tkm sitten. Alakerran laakeri se ei varmaan ole kun motaria tultiin 120km kovaa, ääni jopa hieman pehmeni.
    Viimeksi muokannut A6tonen; 27.9.2008, 20:52. Perustelu: Panosta jatkossa ulosantiin, ei tuota jaksa kukaan yrittää ymmärtää.

    #2
    Jumiutunut venttiilin nostaja? Ei pitäisi syöttöpumpun hajota vielä noilla kilometreillä. Ei ole kyllä mahdotontakaan..

    Kone ilmeisesti R5, eli AAT tai AEL?

    Comment


    • #3
      Jos syöttöpumpun ääni on kuin kiintoavaimia kilkuttelisi toisiaan vastaan, niin se korjaantuu laittamalla hyvää 2-tahtiöljyä tankkiin pari-kolme korkillista ennen tankkausta. Äänen pitäisi hävitä n. kolmannella tankillisella, jos ei ole jo paha. Jos kilkutus hävisi ja jatkaa 2-t öljyn käyttöä 1 korkillinen/tankkaus, niin ei tule takaisin. Jos ei öljyä, menee pumppu todennäköisesti vaihtoon muutaman kymppitonnin kuluessa.

      Vain jakajapumpulliset ja omia kokemuksia:
      En ole havainnut haittoja 2-t öljyn käytöstä, ainoastaan pumpun seiniin tulee "kalvo" öljystä, mikä ei vaikuta haittaavankaan. Öljy ollut Mobil 2-t synt. low smoke, aiemmin Husqvarna. Olen käyttänyt kaikissa dieseleissä vuodesta -90 ja ei ole tullut tuurilla pumppuremppaa vielä vastaan.

      Comment


      • #4
        Alipainepumppu..

        Comment


        • #5
          elikkä syöttöpumppu ei ollut.tulipahan nyt sitten uudet tiivarit ja sisuskalut.alipainepumppu uuden näköinen.kolina ei lopu jarrua painamalla.

          Comment


            #6
            Mitä siihen pumppuun vaihdettiin ja mitä se leikki maksoi?
            Onko kolkotuksen taajuus kierrosriippuvainen, eli tiheneeko kolahdukset, kun nostaa kierroksia?

            Comment


            • #7
              ei laskua vielä tullut.nyt alkaa selviimään todellinen syy.

              jako sekaisin ja remmi todella löysä.remontista aikaa 1v1kk kilometrejä 28tkm kun kansi on ollut ylhäällä.kivaa onkohan tossa takuu vai ei.täydellinen jakopää remppa tehty 38tkm/1v4kk.ihan autofit liikkeessä tehdyt ja siitä kuitit.otin yhteyttä kyllä ja alkoi hoitelemaan asiaa.saas nähdä sit.toivottavasti ei ole pahasti kolkottanut mäntiin.ainakin lähti käyntiin hyvin ja toimi hyvin.infotaan kun kuullaan lisää

              Comment


                #8
                Kyllä se on melko varmasti kolissu mäntiin. Tollasen pitäs mennä takuuseen vaikka aikaa onkin kulunut. Kilsoja on rajallisesti vielä.
                Pysyt vain kovana asiassa. Voit kysyä varmuuden vuoksi kuluttaja-asiamiehen mielipidettä.

                Legendaarinen "pitäis kestää pitempään" keissi mun mielestä.

                Comment


                  #9
                  Jos remmi on löysä, on kiristäjä tod.näk. pettänyt. Onkohan vaihdettujen osien listalla? Toivottavasti.
                  Jos ei ole kiristäjästä kiinni, taitaa olla asennusvirhe, luulisin.

                  Comment


                  • #10
                    no niin.kiristäjä ilmeisesti toimii normaalisti,mutta remmi aivan löysä.kaikista osista ja työstä kuitti ja erittely.no nytten nykyinen korjaamo hoitaa jakopään kuntoon niin tiedetään onko muita vaurioita(erittäin asiallinen ja mukavaa väkeä klaukkalan dieselissä).sitten siirtyy kyllä firmalle kuka tuon on tehnyt.kumminkaan ei ollut käynnissä mitään muuta kuin tuo pienoinen kilkatus tyhjäkäynnillä ja kierroksilla remmi veti paikoilleen.noin voisin luulla tapahtuneen.toivotaan että tulis kuntoon ja pääsis ajelemaankin joskus

                    Comment


                      #11
                      Jos toinen firma tekee nyt remontit, voi olla ettet saa alkuperästä remppafirmaa enään korvaamaan mitään. Tietysti tuo uusi paikka hoitaa vehkeet kuntoon ja antaa sulle siitä vielä laskun.
                      Eli takuuasiat pitäs hoitaa remontit tehneen firman kanssa.

                      Comment


                      • #12
                        ovat sopineet keskenään ton homman,että he tekee työn ja laskuttavat tota remontin tehnyttä firmaa,kun ne näkee koneelta ton auton huoltohistorian.ainakin sanoin että minä en maksa kun pumppu remontin ja thats it.

                        Comment


                          #13
                          Ihan hyvä, jos se noin menee. Vaikka vähän turhaahan se pumpun avaus oli..

                          Comment


                            #14
                            Toisaalta pumppu on varmemmas kunnos nyt, joten tuskin ihan hukkaan heitettyä rahaa :)

                            Comment


                            • #15
                              pumppu hieman oli vuotanut hihnan päälle stefasta ja oli tiivisteet ihan korppuna joten ei hukkaan heitettyä rahaa.ovat todella mukavaa porukkaa kaikki siel voin suositella lämpimästi.

                              Comment


                              • #16
                                2.5 TDI AEL - Naputusta

                                Missähän olis tauti? Kylmänä naputtelee/nakuttaa. Ei niin säännölllistä naputusta.Kierroksia antamalla häviää, ainakin kuulumattomiin. Lämpimänä kehrää niin kuin nyt tuo voi kehrätä.

                                Comment


                                  #17
                                  Kuulostaa tutulle.
                                  Omassa veikkaisin, ettei venttiilin nostajat ole enää ihan viimeisen päälle iskussa. Kylmällä koneella sitten kevyttä jumimista tms., mutta koska häviää lämmettyään, en ole asiasta ollut niin huolissani.

                                  Kai sitä jotain selviäisi, jos viitsisi avata venttilikopan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Imassani oli samoja oireita ja kohdensin rapinan myös nostajiin. Rapinan sain poistettua sitten Fortte käsittelyllä.

                                    Öljyjen vaihdon yhteydessä tuon käsittelyn tein seuraavalla tavalla, illalla öljyt pois ja sekoitus erilaisia synteettisiä öljyjyjä(purkin jämiä) tilalle ja tampereen reissu päälle.
                                    Aamulla ajo maakuntaan ñoin 10km ja kaksi pulloa motor flushia koneeseen ja kolme varttia auton pesua pitäen tyhjäkäynti noin parissa tonnissa ja auton pesun jälkeen normi öljyn vaihto suodattimen kera eikä ole sen jälkeen rapissu kylmänä eikä kuumana, ainakaan nostajat!

                                    Comment


                                      #19
                                      Ajattelinkin kokeilla. Tulipahan varmistus. Pitää huomenna hakea pari pulloa, kun noudan EGR:n ja imusarjan tiivisteet.

                                      Se näissä vanhoissa vehkeissä on erityisen miellyttävä piirre, kun melkein kaikki on jo kokeiltu ja hyvät kikat ja konstit on jo tiedossa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Viellä lisätäkseni, ennenkuin kaadoin forttet koneeseen niin katsoin öljytikusta öljyn värin ja se oli kirkasta toisin kuin käsittelyn jälkeen,aivan mustaa kuraa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          no niin nyt audi haettu remontista.pumppu remontti maksoi n:600e.purettiin ja uusittiin jouset,stefat,kiristimet,remmi ja tiivisteet pumppuun.ei löytynyt minkään laista kulumaa pumpusta.jakopäästä oli kiristin hajonnut ja tietysti sinne sitten uusittiin koko jakopää,suojakoppia ja nostajat tarkistettiin ei edes yhtään halki.hintaa tuolle remontille noin 900e.toivotaan ettei nyt venttiilit ottanu kipeetä pahemmin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla tipahti 2,4D AAB portterissa äänettömän, nokka myöhällä ja tehot kadoksissa, korjauksen jälkeen lautanen männänpäälle muutaman tuhannen ajettua. Lohko, kansi ja mäntä halki, kampura ja kk kierot. Meni tasaisesta 85 ajosta.

                                            Venttiilin kaula on herkästi taipuvaa ja kuumuutta kestävää, mutta ei erityisen sitkeää seosta/bimetallia. Siispä jos leimannut mäntiin erilliset rinkulat (kuin mitä jäähdyttimen säleiköstä löytyy ;) niin suosittaisin leimanneiden venojen vaihtoa uusiin. Varmaan noita rinkuloita löytyy myös kestäneistä koneista, eli olen ehkä herkistynyt tälle kun tapahtui omalla kohdalla ja eri kone oli kyseessä.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X