Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 2007

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olisin sitä mieltä että multilla on mahdollista päästä pienemmällä kulutuksella kuin manuaalilla niin kaupungissa kuin maallakin, mutta mutta, samoin sillä on mahdollista "haaskata" huomattavasti runsaamminkin menovettä...
    Sillä on hiton kiva ja helppo kiihdytellä reippaamminkin, ei tarvitse kuin hieman antaa saapasta niin se on siinä, ei tarvitse vatkata...
    Kun multilla ajaa "ihmisiksi", se toimii koko ajan optimi alueella ja mahdollisimman taloudellisesti, mitä enemmän tuota optimia häiritsee sillä saappaalla niin sitä enemmän se näkyy tankissa. Multihan ei hukkaa energiaa mihinkään, se on aina kuskin vaatimusten mukaisesti edullisimmalla tasolla. Jos kuski vaatii menemään, mennään niin taloudellisesti kuin mahdollista tai sitten vain liikutaan taloudellisesti...

    Kun arvioin omaa kulutuskäytöstä, pyrin liikkumaan reippahasti, eli kulutuslukemat eivät ole seurausta säästämisestä, jarrupalathan kertoisi taas enemmän siitä ajotavasta, eli vedetäänkö kortteliväliä täysillä ja jarrupalat sitten vaihtoon 20-40tkm välein ehkä tiuhempaankin, meikäläinen taitaa päästä 100tkm päälle, että semmosta...
    Sanoisin jotta ellei autossa ole elimellistä vikaa, se on kuskin vallassa mitä auto kuluttaa yli tai alle vaikkapa tehtaan arvojen...

    Comment


    • #32
      Moi
      ihan tuoretta tietoa 2.0TDI Multitronicin kulutukseen.. ajelin tänään suht rauhallisesti Oulun seudulta Jyväskylään 4kk vanhalla A6 Avant 2.0TDI Multitronicilla ja sain tietokoneen kulutukseksi 6.5l/100km ja keskinopeus 96km/h. Aiemman kokemukseni mukaan auton tietokone valehtelee noin 0.3-0.7l/100km joten voisin kuvitella todellisen kulutuksen olevan noin 6.8l pinnassa.. se on myös aikalailla se mitä olen aiemmilla reissuillani todennut.

      Minusta tuo on aikapaljon suhteessa esim BMW:n kulutukseen. Tuttu heppu ajeli vasta HKI Oulu väliä suht usein ja sai keskikulutukseksi mitattua 5.8l/100km ja kyseessä oli 525td sedan eli Audilla on kyllä kirittävää kulutuksissa. Jos verrataan Volvoon niin naapurini ajelee S80 D5:lla ja keksikulutus on kesärajoituksilla luokkaa 6.1l/100km ja talvella alle 6 litran .

      Jahka pääsen takakisin kotiin niin raportoin mitä oli todellinen kahden tankkauksen kulutus .

      -Pete

      Comment


      • #33
        Kysyppä uusilta volvo kuskeilta, eli ketkä ajelee tällä hiukkassuodattimella varustetulla volvolla.
        Hyvä jos pysyy 8.x lukemissa yhdistetty.

        Comment


        • #34
          Ja mitkä olikaan BMW:n ja Volvon vaihteistot?

          Mun kollega puhui oman E39 3.0d-koneella vievän siinä viiden litran pintaan. Jutut on juttuja.

          Ja väitänpä perään, että automaattivaihteiston häviöt on manuaaliaskia kovemmat. Suorakytkentäisistä en mene sanomaan.

          Comment


          • #35
            molemmissa autoissa joista puhuin on autommaatiloota. BMW kuski ajeli ennen 530D automaatila ja pääsi matkaajossa alle 7 litran suht raskaalla kaasujalalla .

            Comment


            • #36
              Kyllähän BMW on aina bmw ja tekee kaiken paremmin. Enempää asiasta tietämättä tai perehtymättä tai yllensääkin kiinnostusta vailla mainittuun merkkiin, sanoisin nähneeni jossain mediassa mainitun hieman optimistisiksi esim juuri BMW merkkisen automobiilin tehtaankin ilmoittamia kulutuslukemia, ilmeisesti liittyen nykyiseen markkinasysteemiin.
              Tuossa valossa tuskin mainitun auton omistajatkaan pyrkivät kilpailemaan kulutuksen suuruudella ja yleensäkin autojen kyseessä ollen on vaikea välttyä lievähköltä subjektivismilta, varsinkaan status asemaltaan yläpäässä olevien kyseessäollen...

              Comment


              • #37
                No niin reissu tuli tehtyä ja trippiin kerty 1578km . Tuolle matkalle tietokone kertoi keskikulutukseksi 7.0l/100km mutta kahdella tankkauksella oikea kulutus oli 7.5l/100km.

                Matkareitti kulki siis Oulusta Jyväskylän kautta Tampereelle ja sieltä Forssan kautta Helsinkiin ja edelleen suorinta reittiä Ouluun. Helsigissä keskikulutus oili vielä tietokoneen mukaan 6.8l/100km mutta paluumatkan Helsinki - Lusi moottoritiepätkä nosti keskikulutusta tosi paljon. Katselin hetkellistä kulutusta 130km/h mittarinopeudella ja lukema oli reilusti yli 8litraa joten keskikulutuksen nousu selittyy osittain sillä.
                Tasaisella ajolla 100km/h rajoituksella kulutusmittari nytti pääasiassa 6:lla alkavia lukemia joten jos malttaa kaasujalan kanssa niin eiköhän tuolla kone ja multitronic yhdistelmälläkin alle 7 litran pääse.

                Muutoin olen tyytyväinen Audiin , ajettavuus on kohillaan ja melu auton sisällä pysyy järkevällä tasolla joten eiköhän tuo auto pysy alla vielä jonkin aikaa. AInoa moite tulee oikeastaan tehoista. Tehokkaammilla bensaturboilla aiemmin ajaneelle nykyinen peli tuntuu hiukan laiskalta :-)

                Raportteja kulutuksesta talvirenkailla olisi kiva kuulla talven mittaan

                -Pete

                Comment


                • #38
                  Jonkin verran enemmän tuntuu A6:n paino vaikuttavan. Maantieajossa A4 1.9tdi Multilla tuntuu kulutus olevan aika tarkkaan 5.4l (kuormattuna ja surutta ilmastoinnit yms päällä). Tämä siis 16/55/205 renkailla kesällä (suht finaalissa olevat Continentalit). Hakka 5 talvinakeilla kulutus tuntui olevan melko tarkkaan sama (16/55/205).

                  Comment


                  • #39
                    Hain kaupasta uuden A6sen tällä viikolla. Diileriltä kotiin oli tuollaiset 350km ja keskinopeus oli MMIn mukaan 90kmh ja keskikulutus 5.8litraa...olisiko niin että ottaa hiukan kilometrejä ja koneen hioutumista ennenkuin päästää tehtaan lupaamiin 4 litran lukemiin???

                    Samoin kaupunkiajossa eilen keskinopeudella 25kmh oli aika miehekkäitä lukemia...

                    Comment


                    • #40
                      Kulutus laskee kyllä ajan myötä ihan varmasti.

                      Neljän litran lukemiin taitaa päästä vain autoa työntämällä, ellet sitten tarkoita neljän litran lukemilla esim. 4.99l/100km ;)

                      Edit: Niin, ei se välttämättä tuohon 4.8:aan koskaan laske mutta laskee varmastin jonkun verran kun kilometrejä tulee.
                      Viimeksi muokannut A6tonen; 9.1.2009, 10:10.

                      Comment


                      • #41
                        No hyvä...huh... :)

                        Juu...4.8 lupaa tehdas maantieajoon tuolle autolle ja moottorille manuaaliaskilla ja 7.5 kaupunki sekä 5.8 yhdistelmä.

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                          Eli siis 130km/h keskinopeus ja 5.2-5.4l kulutus? Joopa joo. Paljonko todellinen kulutus sitten on?
                          Meikäläisen kulutusmittari heittää 1-1.5l alakanttiin.
                          Niin... todellista kulutustahan en tiedä, mutta nää on ajotietsikan näyttämiä lukemia. Todennäköisesti kuluttaa kyllä enemmän.

                          Comment


                          • #43
                            Ja kun laittaa tollasen "viriboksin" tai vastuksen polttoaineanturille niin saa vielä pienempiä tuloksia ajotietsikalta :)

                            Näin ainakin meikäläisen autoissa on ollut.

                            Meikäläisen Caddykin pitäisi mennä eu-kulutuksien mukaan 5.3l maantiellä, mutta kyllä se enemäänkin on 6-7l välillä ollut.

                            Nuo tehtaan lukemat on usein aika optimiolosuhteissa ajeltuja. Niihin on tarkat speksit kuinka ne ajellaan, mutta myös olosuhteilla ja koeajokaverilla on merkitystä.

                            Comment


                            • #44
                              Moi taas pitkästä aikaa..

                              olen tässä mittailllut autoni kulutusta talven mittaan ja nyt kun autolla on ajettu noin 18tkm alkaa auton tietokone ja omat mittauksetkin näyttämään ihan kohtuullisia lukemia. Aiemminhan valittelin että auto kuluttaa turhan paljon diisseliksi..

                              no viimeviikolla tuli käytyä etelän kierros ja mittariin kertyi reilut 1500km .... auton tietokone näytti keskikulutukseksi 6.1l sataselle mutta oma mittaus kertoi että naftaa meni 6.6l sataselle keskinopeudella 93km/h.

                              Seuraisin ajon aikana hetkellistä kulutusta ja hämmästykseni huomasin että auto kulki 80 rajoituksella reippaasti alle 6 litran (5.2 ...5.5) tasaisessa maastossa mutta moottoritiellä jossa todellinen nopeus oli noin 100km/h kulutukset oli tietokoneen mukaan noin 6.2...6.8 luokkaa.

                              Vaikken ole kauhean tyytyväinen autoni kulutukseen oli viimeviikon reissu positiivinen yllätys kulutuksen suhteen. Toivotaan että kulutus tippuu vielä kilometrien myötä enemmänkin... nyt pudotusta on tullut lähes litra / 100km siitä kun auto oli ihan uusi.

                              Liekö muilla vastaavia kokemuksia ?

                              -Pete

                              P.S nyt odotellaan kesää ja kesärenkaita jos vaikka pääsit oikeesti alle 6 litran sataselle

                              Comment


                              • #45
                                Kollegan Skodassa kävi samoin. Öljyäkin se vei uutena, mutta senkin syönti rauhoittui, kun kilometrejä alkoi kertyä.

                                Omassa ihan sama ilmiö kulutuksen kanssa. Kun tullaan 100km/h nopeuksiin, alkaa kulutus lisääntyä. Viime Jyväskylän reissulla auto poltteli alle 6 litran, kun ajonopeudet pyöri siinä 80 kmph vähän mollemmin puolin. Normaalisti moottori/maantie-yhdistemällä mennään siinä 6,4 tietämissä ja kesänopeuksilla likemmäs 6,8. Kaupungissa kuluu noin 7 litraa.

                                Comment


                                • #46
                                  Itse tuossa talvilomaviikolla käytiin keski-suomessa risteilemässä eli oli vähän yli 1000km ja kaupunkiajoakin seassa toki sellaista reipasta moottoriteajoa aika paljon mutta vaiuhti siinä 110-120 suurimman osan ajasta ja kyydissä 4 henkilöä ja takaluukku turvoksissa plus 4xmutrsikkavehkeet ja 4xslalom vehkeet. MMi sanoi että 6.1 keskikulutus. Ja välillä katsoin yhden 200km siivun jossa oli 2 -10asteesta kylmäkäuynnistystä ja Riihivuorelle kipuamista niin 5.9 oli lukema, olin toki pihi tuolla keikalla.

                                  Comment


                                    #47
                                    Petteri: ihan samat kokemukset, että ekan 5tkm:n jälkeen kulutus putosi sen litran per 100km, mutta siihen se sitten jäi eli itsellä menee reilu 7l/100km vakkari päällä 90km/h matka-ajossa. Seuraava auto ei jostain syystä ole olympia-volkkari. Onkos muilla pumppari-multi-DPF uhreilla huoltovälitkin sikamaisen lyhyitä omalla ei pääse yli 20tkm. Todellinen LongLife. Autolla kuitenkin ajetaan tuota varsin paljon tuollaista nurkka-ajoa Hki-Kainuu (tunnustan tosin pysähtyväni matkan aikana tauolle ja tämä maahantuojan mukaan aiheuttaa nuo lyhyet huoltovälit).

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tulipas käytyä Rukalla perheen kanssa.. boxi katolla ja auto täynnä eli 5 henkeä ja tavraa niinpaljon kuin sisään järkevästi mahtuu. Kuusamoon ja takas ajellessa keskinopeus oli luokkaa 90km/h ja autoilmoitti keskikulutukseksi ( mukana pikkupyöritys Rukalla) 7.2l/100km. Kävin reissun jälkeen tankilla ja todellinen oli 7.8l.

                                      tuohon huoltoväliin semmoinen kommentti että just ennen Kuusamon reissua tietokone alkoi ehdottamaan huoltoa 1800km päähän ja heti kohta perään öljyvalo alkoi huutamaan. Lisäsin litran öljyä ja huoltoa ei ole sen jälkeen ehdoteltu. Autossa on mittarissa 19tkm.. soittelin huvijkseen huoltoon ja kertoivat että tuo on ihan tyypillinen ilmiö.. huoltoväli on kuitenkin max 30tkm mutta meinasivat et yleensä audit huolletaan suunnilleen 23-25tkm kohdalla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Melko pientä..

                                        Aikas pieniä kulutuksia teillä on kyllä.. Itsellä tuo allekirjoituksen auto vie 40% kaupunkiajoa jossa moottori ei lämpiä kunnolla (työmatka) ja loput maantieajoa 60-100kmh viime tankkauksen perusteella noin 9,5l joka tuntuu todella suurelta koska en ole juurikaan polkenut kun se ei suurta iloa tuo...
                                        Mitään vikakoodeja ei ollut autocomin yleistesterillä mutta täytyy ilmeisesti käyttää huollolla luetuttavana..
                                        240tkm ajettu ja tarkasti huollettu. pikkasen sylettää kun on noin kova kulutus ja myyjä joka oli liike ei ota mitään kantaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mikä se mahtaa olla tuon A6:sen omamassa? Hieman varmaan voi niistä miettiä sitä mitä kulutuseron pitäisi olla, kun on varmaan muuten pitkälti sama voimantuotto/siirtolinja meillä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            A6 Avant 1.9tdi:n (C5) omamassa 6-v. manuaalilaatikolla on 1615 kg. Omassa matkavoittoisessa ajossa keskikulutus on ollut ajotietokoneen ja omien mittausten mukaan n. 6l/100km. Oudon korkealta kuulostaa tuo 9,5l/100km, toki kylmällä koneella ajo vaatii lisänsä...

                                            Comment


                                              #52
                                              Oma B7 A4 Avant 2.0TDI DPF (103kW) quattro vie reippaassa, mutta kuitenkin puhtaassa (500km) matka-ajossa sen ~7.5l/100km ja kaupungissa >~9.0l/100km, joka on mielestäni aika perkeleesti. Lukemat siis vielä optimistisia ajotietokoneen lukemia. Olen vain verrannut lukemia isännän B6 koppaseen A4 1.9TDI (96kW) lastutettuun sedan quattroon, niin sillä ajaessani kulutuslukemat ovat aina reilusti yli puolitoista litraa pienempiä. Eli siis tripinkin mukaan tankilla kilometrierot ovat oikean suuntaiset. Lisäksi edellisellä etuvetoisella hieman piristetyllä 1.9TDI:llä kulutuslukematkin oli aivan toista maata...

                                              Vanhan kolleegamme sanoja lainatakseni näinhän se on, että "makia elämä maksaa" :D

                                              Omaan autoon onkin nyt suunnitteilla DPF:n poisto, EGR:n tukkiminen ja uusi softa, joten katsellaan mikä on vaikutus...
                                              Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 15:33. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                              Comment


                                              • #53
                                                Onko todellakin B6 tdi avantin ja C5 tdi avantin omamassan erotus reilusti alle 100kg? Hirveä tankki tuo B6 taitaa olla! Tosin Cor Majorin ilmoittama keskikulutus on oman B6:sen keskikulutusta vain sen puoli litraa korkeampi, joten sen suhteen painoeroa ei paljoa voi ollakaan.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jeps, kyllähän tässä meikäläiselläkin hieman totuttelua on ollut kun on taas bensa vehkeeseen vaihtannut takaisin. Mulla oli kanssa tuollainen A4 1.9tdi avant -03 96kw padalla ja se vei sekalaisessa ajossa sellaista 5.8l/100km, tankilla mentiin yleensä aina joku 1100km. Tuo tuli hommattua aikoinaan työmatkan vuoksi jota tuli päivässä semmoiset 130km ja nyt kun taas pääsi kotinurkille töihin niin tuli vaihdettua tuo dieseli tuohon A6 avant 2.0tfsi koneiseen, yllättävän nätisti tuo menee tuollaisessa tavallisessa maantie ajossa 80-100km nopeuksilla noin 7l/100:lla mutta kun tuota nurkkapyöritystäkin on melkoisen paljon ja moottoritietä vähän siihen sekaan niin yleensä ollaan tuossa 9l/100km kulutuksessa ja tankilla mennään joku vähän vajaat 700km.

                                                  Melkoinen laiva tuo A6 on tuon A4:n jälkeen mutta tilaakin on kyllä melkoisen ruhtinaalisesti.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Joo mä tossa dieseliin itse vaihdoin ihan fiilispohjalta ja sit uutuuden huumaa koeajoin sitä ja sain maksimi kulutukseksi 6,5 l/satanen ja siis tosissaan testasin pari tankkia miten auto liikkuu ja kulkee, toisaalta oli aavistus sitä kevyellä ajoa, mut suurin osa semmosta testaamista ;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Rupesin laittelemaan tankkauksia ylös kun ei kulutuslukemat oikein näyttäneet lähestyvän luvattuja matka-ajojen lukemia (5,0l/100) edes rauhallisessa matka-ajossa (A6 Avant 2.0TDI Multitronic, 140Kw). Tässä satoa (sorry, taulukko näyttää rumalta, tunari kun kirjoittaja on...):

                                                      Pvm Mittari Kul/Laskettu Kul/TK Keskinop.
                                                      15.10.10 12981 7,65 6,7 66
                                                      30.11.10 13661 7,98 7,2 43
                                                      18.11.10 14109 8,33 7,3 40
                                                      20.11.10 14750 6,91 6,3 71
                                                      25.11.10 15431 7,74 6,8 64
                                                      01.12.10 15861 9,11 7,4 40
                                                      12.12.10 16783 7,51 6,6 52

                                                      Laskettu kulutus on kilometreistä ja tankkauksesta laskettu todellinen kulutus ja Kul/TK on ajotietokoneen näyttämä. Keskinopeus kertoo koko tankillisen keskikulutuksen. Talvirenkaillahan näitä lukemia on saatu. Webastoa on tullut käytettyä paljon, joten se nostaa tuota laskennallista kulutusta reilusti. n. 40 km keskinopeus on pääosin kaupunkiajoa ja siitä suuremmat pääosin matkaa, seka-ajoa kuitenkin kaikki. Yleensä tullut ajettua tankki täysi-lähes tyhjä-täysi-syklillä.

                                                      Jkl-Hki-välillä ajotietokone näyttää matkan keskikulutukseksi talvisin noin 6,2l/100km (keskinopeus n. 100km/h) ja kesällä pienin lukema, johon pääsin 80km/h keskinopeudella oli 5,7l/100. Sen alle en ole tuolla autolla päässyt.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mulla A4 B7 2007 2.0TDI DPF 170hv Quattro manuaali ja keskikulutus 7.2!!

                                                        Ajan paljon maantieajoa.

                                                        Onko liikaa kulutusta??

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X