Olisikos kellään hajua mikä kaverin autoa vaivaa.
Touran -04 (AZV) 2.0 TDI ravistaa kovasti silloin kun lähtee alakierroksilta kiihdyttämään. Tärinäilmiö ilmaantuu ainoastaan silloin kun kone on lämmin. Myös yläkierroksillakin jossain kohti saattaa tuntua pientä nypytystä/täristystä reilusti kiihdyttäessä.
Autoa käytetty Oulussa Pörhöllä (Yksi suomen parhaista huoltajista kuulemma huoltoneuvojan mukaan), josta tuomiona oli ruiskupumpun suuttimet vaihtoon, a.500? kpl +työt. Tietenkin Pörhön mukaan kaikki pitää vaihtaa, ei kuulemma voi tehdä diagnoosia missä suuttimessa vika.
Paikallinen diesel huolto (Diesel Turunen) antoi tuomion kahden asentajan koeajon jälkeen, että ei vika ainakaan suuttimissa voi olla. Heidän mukaansa jos nyt vika siellä sattuisi olemaan, suuttimet voikin yllättäen yksitellen testata.
Suomen autohuolto (valtuutettu VAG huolto) sanoi, että kyseessä kaksoismassapyörän vikaantuminen. Pörhö taasen sanoi, että kaksoismassassa ei voi olla vikaa ("ei ollut vuotoja") näkee kuulemma päältäpäin jos siellä vika. Lisädiagnoosina tutkittu moottorin kannakkeet ja ne ei tällaista voi kuulemma aiheuttaa.
Auto tietenkin katsottu VAG-COMilla, testerillä Pörhöllä, SAH (Suomen autohuolto). Minkäänlaista virhettä ei logeihin jää.
Touran -04 (AZV) 2.0 TDI ravistaa kovasti silloin kun lähtee alakierroksilta kiihdyttämään. Tärinäilmiö ilmaantuu ainoastaan silloin kun kone on lämmin. Myös yläkierroksillakin jossain kohti saattaa tuntua pientä nypytystä/täristystä reilusti kiihdyttäessä.
Autoa käytetty Oulussa Pörhöllä (Yksi suomen parhaista huoltajista kuulemma huoltoneuvojan mukaan), josta tuomiona oli ruiskupumpun suuttimet vaihtoon, a.500? kpl +työt. Tietenkin Pörhön mukaan kaikki pitää vaihtaa, ei kuulemma voi tehdä diagnoosia missä suuttimessa vika.
Paikallinen diesel huolto (Diesel Turunen) antoi tuomion kahden asentajan koeajon jälkeen, että ei vika ainakaan suuttimissa voi olla. Heidän mukaansa jos nyt vika siellä sattuisi olemaan, suuttimet voikin yllättäen yksitellen testata.
Suomen autohuolto (valtuutettu VAG huolto) sanoi, että kyseessä kaksoismassapyörän vikaantuminen. Pörhö taasen sanoi, että kaksoismassassa ei voi olla vikaa ("ei ollut vuotoja") näkee kuulemma päältäpäin jos siellä vika. Lisädiagnoosina tutkittu moottorin kannakkeet ja ne ei tällaista voi kuulemma aiheuttaa.
Auto tietenkin katsottu VAG-COMilla, testerillä Pörhöllä, SAH (Suomen autohuolto). Minkäänlaista virhettä ei logeihin jää.
Comment