Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AHU käynnistyy --> sammuu heti. Apuja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AHU käynnistyy --> sammuu heti. Apuja?

    Noniin..

    Juuri saanut tuhlattua rahaa vaihdelaatikon vaihtoon ja kytkin remonttiin vähän toista kiloeuroa... Ja nyt:

    Otsikon mukaisella koneella varustettu A4 päätti taas rikkua..
    Eli autoa kun starttaa niin kone pyörii muttei käynnisty, sit hetken päästä alkaa lupaamaan ja lopuksi käynnistyy, käy hetken hyvin ja sit vaan hyytyy käynti.. eli ihan kuin ei saisi dieseliä.. Polttoainetta on kyllä tankissa..
    Onko kyseessä tämä ihanan kallis syöttöpumppu joka on tien päässä vai??

    Autolla on ajettu 210tkm. Vag-comilla katsoin vikakoodeja, muuta ei tullut kuin 00575 intake manifold pressure 17-10 control difference.. Tämän herjan vika löytyi irronneessa putkessa joka menee siitä välijäähdyttimelle menevältä putkelta eculle.. Sekä turbolle menevä letku oli kanssa säätimen päästä halki..

    Jos tuo syöttöpumppu on rikki, niin näkyykö se vagissa ?

  • #2
    Mites vika on tullut, yhtäkkiä vaan vai esim. hihnarempan jälkeen?
    Jos on koplattu jotain pumppuun liittyvää, niin se voisi olla ajoitus.

    Aineen tulon saat tarkastettua kun löysäät suuttimille menevät putket ja starttaat, pitäis roiskia ainetta kun starttaa.

    Comment


    • #3
      Vika tuli yhtäkkiä, koneeseen ei ole kajottu hetkeen.. pitää kokeilla se polttoaineen tulo.. eli jonkun suuttimen polttoaineputken liitin löysälle..

      varmaankin pitää tulla ihan kunnolla dieseliä putkesta??

      Comment


        #4
        Koskas polttoainesuodatin on vaihdettu?

        Comment


          #5
          Ajonesto temppuilee?

          Lähteekö ns laakista käyntiin? Jaa lukihan se tuolla. Mulla teki 1Z joka on käytännössä sama kuin AHU tuollaista kun jako oli pielessä alarattaan takia. Eli kävi tosi raskaasti.

          Kyllä tuo ilmaankin tosin voi viitata.

          Comment


          • #6
            varmaankin pitää tulla ihan kunnolla dieseliä putkesta??
            Vaikea määritellä määrää, mutta kyllä se nyt roiskia pitäisi ainakin ;)

            Comment


            • #7
              Minkälainen ilmavuoto tuon oireilun voisi aiheuttaa?

              polttoainesuodattimesta en tiedä, koska on vaihdettu, täytyy tarkistaa aamulla huoltovihkosta..

              ELikkäs auto lähtee siis pitkän starttaamisen jälkeen ns. hakemalla käyntiin eli lupaa, lupaa, starttaa, ei ihan lähde, lupaa, starttaa ja sit käynnistyy.. sitten pystyy jopa kaasuttaan normaalisti ehkä n.10sekuntia. sitten sammuu.. ja kohtalainen dieselsavu täyttää tienoota..

              Aika avuton olo, kun en ole liiemmin dieselikoneen tekniikkaan ikinä perehtynyt..

              Comment


                #8
                jotenki lähtisin kyllä kattomaan, että saako ilmaa esim paluu puolelta. Suodattimen päällä on yksi paikka mistä voi ruveta vuotamaan.

                Ilmavaivat on juuri sellaista pätkien käymistä ja savutusta.
                Kato ensiks siitä kirkkaasta letkusta joka suodattimelta lähtee, et kuinka paljon ilmakuplia siinä menee.

                Moisesta ei tule vikakoodia, ja tuo mikä aikasemmin postasit, viittaa ennemmin ahto puolen ongelmaan. Lähinnä arvaisin ahtovuotoa. Vai olikos moinen viittaus turbo ongelmaan. Maffin arvoista ilmeisesti mappi laskee jotain arvoa ja vertailee? Viisaammat tuolla puolella vois korjata taas muistivirheitä.

                Comment


                  #9
                  Ei tuon pumpun noilla kilometreillä kai pitäisi risa vielä olla. Ei ole pois suljettua, mutta ei R4-koneissa pumppuviat niitä yleisimpiä ole.

                  Comment


                  • #10
                    Vuotaako suuttimien paluuletkut?

                    Comment


                    • #11
                      Tuli tänään vaihdettua uus polttoainesuodatin.. ei vaikutusta.. Pitäisikö sitä ilmata jotenkin manuaalisesti vaihdona jälkeen?

                      Selvää ilmavuotoa ei näkynyt paluuputkissa.. Suodattimen päältä lähtevistä putkista yksikään ei ollut läpinäkyvä, ei voinut todeta että kulkeeko ilmaa seassa..

                      Onko näissä jotain kampiakselin asetnotunnistinta tms, mikä voisi olla sökönä?
                      Tosin luulisi että näkyisi vag-comilla jos jotain anturivikaa on, mutta eihän sitä tiä...

                      Hermohan tässä menee...

                      Comment


                      • #12
                        Testasitko, että tuleeko sitä ainetta?

                        Comment


                          #13
                          Ilmaus suuttimen putkea löysäämällä (mutteria löysälle). Ota kaveri starttaamaan.
                          Voit joutua avaamaan useamman suuttimen mutteria. Edellisestä autosta (AFN-Passat) tuli ajettua tankki tyhjäksi ja ilmattiin em. tavalla. Kahta putkea jouduttiin löysäämään.

                          Automaatti-ilmaus toimii kun ainetta on yli puoli tankkia (muistaakseni).

                          Comment


                            #14
                            Ei noista pumput mene, mutta pumpun stefa voi ruveta falskaan ja imee sieltä ilmaa. Tottahan toki täytit uuden filtterin naftalla?

                            Tietenkään ei pahitteeks vois olla tarkistaa piruuttaan jakoakin, mutta kyllä tuossa oireet ilmavaivoihin enemmän viittaa.

                            Comment


                            • #15
                              Täytin uuden suodattimen dieselillä juu..
                              Mikä niistä suuttimista on ilmaussuutin tässä moottorissa??
                              Luulin että suodattimen päällä olevaa m6 ruuvia löysäämällä ilma pääsee sieltä pois..

                              Kurkin jakohihnan kuntoakin eilen, se näytti ihan ok kuntoiselta ja tarpeeksi kireältä..

                              Comment


                              • #16
                                Ei taida olla mitään erillistä ilmaussuutinta.
                                Kai ottaisin itse vaan kaikki suutinputket suuttimien päästä löysälle ja kaverin starttaamaan samalla kun itse katsoo tuleeko ainetta.

                                Mulla oli kyllä ihan samanlaista oiretta jakopään/kansirempan jälkeen kun pumppu lipsahti hampaalla pieleen.
                                Lupas ja lupas ja kun pumppua kääntämällä sai sinne hehtaarille, niin julman savun saattamana kävikin.
                                Startatessakin tuli jo sellaista sinistä savua.
                                Sitä en vaan muista sammuiko se sitten myös.

                                Jos ilmavuotoa ei löydy ja ainettakin tulee, niin jaon tarkastaisin myös.

                                Comment


                                  #17
                                  Ruiskusuuttimille menevän putken mutterista löysäämään. Suuttimen päästä vielä mielellään.

                                  Edit:

                                  Aki ehtikin ensin.
                                  Pumpun ajoitus voi vissiin kanssa oireilla vähän noin.
                                  Viimeksi muokannut arto s; 17.9.2008, 11:07. Perustelu: KatosKatos

                                  Comment


                                  • #18
                                    Yritin eilen avata juuri suuttimen päästä muttereita, mutta olivat todella kireessä, eikä ollut mitään rost offia tms. millä ois saanut herkisteltyä, en uskaltanut väkisin kammeta auki, ettei mene rikki.. täytyy tänään yrittää uudelleen..

                                    Jos nyt on niin että se pumpun ajotus on pielessä, niin kannattaako sitä lähteä vekslaan kohdalleen, vai tarvitseeko jotain erikoislaitetta ajotuksen säätöön??

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei mulla ainakaan ollut yhtään erikoistyökalua kansi/jakopään rempassa.
                                      Nokka-akselin "lukitsin" 2x2mm reikäraudoilla ja pumpun pyöränpultilla.

                                      Kun pumppu on oikealla hampaalla, niin hienosäätö pumppua kääntämällä ja vag-comilla tsekaten.

                                      Comment


                                        #20
                                        Voihan se remmi olla kireellä jos alaratas pääsee liikkuun kuten mulla teki :)

                                        Koklaa ny ilmata ensin. Mutterit suuttimien päältä lähtee kyllä irti, jos vähän putkia tukee samalla kun vääntää.

                                        Comment


                                        • #21
                                          noniin..

                                          Ongelma ohi.
                                          Ilmasin kunnolla niistä suutinputkista ja sen jälkeen kone lähtikin käyntiin..
                                          Mistä sinne oli ilmaa päässyt on outo juttu, tai sit vanha suodatin oli niin tukossa että moottori ei jaksanut käydä ja uuden suodattimen asennuksen jälkeen jäi ilmaa putkiin..

                                          Kiitoksia kaikille neuvoista.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X