Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7tdi koneet. Mitään huomioitavaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mitenhän tuo ketju venähtää, jos vaikka kylmänä ryntäyttää tai vääntää käyntiin -25 ilman lämmitystä? Nappaa vauhdissa pienen vaihteen päälle ja varvit kaakkoon?

    525TDS 1-rivinen ketju venyi 300tkm:iin viimeistään, että pumppua piti säätää. 400tkm jo vaihto lähellä, mutta eipä oltu suunniteltu helpolla vaihdettavaksi, vaikka pannu muuten vielä menohaluissaan. Nykyvehkeiltä jotenkin en osaa noin hyvää odottaa.

    Mutua:
    Mitä tehokkaammat tietokoneet suunnittelussa, sitä tarkemmalle marginaalit lasketaan. Ohjelmoija ei voine kaikkia käyttötilanteita ennustaa, joten tehdään kompromissi, lisätään marginaalia 1%. Seurauksena takuusoppaa jos jonkinmoista. Huipputuote kestää juuri takuun yli ja sitten jälkimarkkina pelaa.

    Comment


    • #32
      Ketju kuluu nivelien kohdalta ja se aiheuttaa ns. venymää ketjuun. Ketjun pituus muuttuu ajan myötä kulumisen johdosta. Jakopään ketju ei fyysisesti veny vetorasituksesta.
      Viimeksi muokannut penak; 25.9.2008, 20:19.

      Comment


      • #33
        ...ellei rasitus kasva yli kaikkien mitoitettujen suojakertoimien? 2-rivinen ketju olisi se, johon luottaisin. 1-riviset käytännössä aina venyy tai katkeaa kun saa liikaa, näin myös mp:n toisioketjut.

        Comment

        Working...
        X