Johtopäätös: etuveto yhdellä ja quattro kahdella :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 V6 TDI ei vedä?
Collapse
X
-
Täytyy vaan toivoa että toteavat saksassa tuon vanhan maffin rikkinäiseksi, niin ei tarvitsisi tuota uutta maksaa :)
Huoltoneuvoja varovasti kyseli että viitsisitkö tuoda autoa heille, että kokeilevat sen vanhan anturin kunnon. Tulee kuulemma niille vähemmän paskaa niskaan pääkallopaikalta.
Varaosamyyjä kun sanoi että eivät sitä pysty millään itse testaamaan, katselin hetken monttu auki, mutta ei mua haitannut että sain noin vaan uuden tilalle. Ei se tosin tiennyt sitäkään että niiden myymillä osilla on kahden vuoden takuu. Se on mukava että on ammattimiehiä tiskin takana ;)
Hieman sama kun palauttaa television kodinkoneliikkeeseen ja kertoo että se on rikki, niin myyjä antaa hyllystä uuden eikä kysele/testaa mitään...
Comment
-
Nyt sitten haluavatkin sen vanhan testata autossa kiinni, hyvää sekoilua.
http://s260.photobucket.com/albums/i..._maf_ahdot.jpg
Tällä hetkellä kuitenkin samankorinen auto+AFN kiihtyy paremmin, ennen jäi selvästi.
Seuraavan kerran kun tarvitsen "merkkihuoltoa" niin kokeilen Tampereen Laakkosta, Ikaalisten Laakkosen toilailuille tuli nyt piste. (Ikaalisissa ei tosin virallista Audi-huoltoa olekaan)
Comment
-
Tuskin hirveästi paranee!(kokemusta on molemmista) On Treen suunnalla parempiakin paikkoja ainakin hinnaltaan ja palvelultaan.
Kyseessä siis Autokorjaamo Salmela Oy, kaikki onnistuu ja joustavasti, suosittelen!
Comment
-
Taitaa olla merkkihuollon mielestä vasta sitten jotain pielessä kun auto ei enään liiku. Ja joskus sillonkin kaikki on kunnossa :)
Menee nuo raja-arvot samaan luokkaan vissiin kun tuo 1l/1000km on normaalia öljyn kulutusta.
Minun käsitys toimivasta ja kunnossa olevasta poikee kyllä aika usein merkkihuollon käsityksestä valitettavasti. Silti siellä leimoja tulee välillä haetettua.
Comment
-
BAU quattro ei "vedä"
Eli kyseessä A4 BAU quattro tipillä. Savuttaa ihan piruna ja saa varmaan ruokaaki sen eestä, vakkarilla ajettua keskinopeus 105km/h ja löpöä vei sen 8.9L/100. kierrokset nousee takkuamatta ihan punasille asti mutta tuntuu ettei "mitään" tapahu ja tuo nokipiliven määräki vähä ihmetyttää.
Mittarissa 180tkm ja iso huoltokin vasta tehty.
MAF? Katit tyhjäks? ???
Comment
-
Ainua ongelma ettei tääläpäin ole ketään jolla tuo VAGcomi olis joten lokittaminen jää pois laskuista.
Antaako johto irrallaan jonku pysyvän vikakoodin vai toimiiko taas kuhan lyö johdot kiinni.
Nimim. B5 jätti maffin vikakoodin talteen vaikka pistettiin kaikki takas.
Lisä: Turbo antaa kyllä tietää itsestään, paikaltaan ku lähtee niin kohtuu kova puhallus/imu kuuluu, ei kumminkaan vihellä.
Lisä 2: Paljonko radolla nauttii nestettä ajossa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiJättää se toki vikakoodin talteen sinne mutta ei siitä vika päälle jää.
Nollaa koodin sitten kun joskus pääsee testeriin kiinni.
Comment
-
Kova puhallus? Kukaan ei vielä ehdottanu imu- tai ahtovuotoa :)
Voin kertoa, että kun letku esim irtoaa imusarjan läheltä, niin savun määrä on kyllä tosi reipas. Ja ei liiku oikein mihinkään. Paikalla kaasuttaessa kyllä toimii "normaalisti".
Onko alkanut ison huollon jälkeen?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viestiKova puhallus? Kukaan ei vielä ehdottanu imu- tai ahtovuotoa :)
Voin kertoa, että kun letku esim irtoaa imusarjan läheltä, niin savun määrä on kyllä tosi reipas. Ja ei liiku oikein mihinkään. Paikalla kaasuttaessa kyllä toimii "normaalisti".
Onko alkanut ison huollon jälkeen?
Asiaan:
Maffin töpseli on irti ja vedot edelleen samanlaiset ja ottaa kierroksiaki ihan samanlailla.
Tämähän nyt vittais määräaikaishuollon tarpeeseen :)
Tottahan moottorin vikavalon kuuluu palaa kun maffi on irti?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viestiSavutukseen saattasi olla syynä tukkeutunut huohotusjärjestelmä. Haulla löytyy tarinaa siitäkin.
Comment
-
Voihan imuvuoto olla halkeama putkessakin, joka tulee ilmi vasta ajaessa.
Paikallaan ei saa kuormaa tarpeeksi.
Musta savu viittaa ylensä kyllä siihen, että saa joko liikaa löpöä tai liian vähän ilmaa. Vikakohteita on monia, jotka tässäkin threadissa on tullu esille.
Suhina mua enemmän mietityttää. Ne V6:t mitä olen koeajanut kyllä oli melko äänettömiä, eli turboa ei kuullut. Toki ovat olleet vanhempia malleja.
Sanoisin, että käyt luetuttamassa vikakoodit jossain niin voidaan arvailla paremmin. Maffista sielä on nyt melko varmasti koodi, kun olet ilman töpseliä testannu.Viimeksi muokannut Puuhapete; 10.6.2009, 08:45.
Comment
Comment