Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 TDI ei vedä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Johtopäätös: etuveto yhdellä ja quattro kahdella :)

    Comment


    • #62
      Täytyy vaan toivoa että toteavat saksassa tuon vanhan maffin rikkinäiseksi, niin ei tarvitsisi tuota uutta maksaa :)
      Nyt sitten haluavatkin sen vanhan testata autossa kiinni, hyvää sekoilua.
      Huoltoneuvoja varovasti kyseli että viitsisitkö tuoda autoa heille, että kokeilevat sen vanhan anturin kunnon. Tulee kuulemma niille vähemmän paskaa niskaan pääkallopaikalta.

      Varaosamyyjä kun sanoi että eivät sitä pysty millään itse testaamaan, katselin hetken monttu auki, mutta ei mua haitannut että sain noin vaan uuden tilalle. Ei se tosin tiennyt sitäkään että niiden myymillä osilla on kahden vuoden takuu. Se on mukava että on ammattimiehiä tiskin takana ;)

      Hieman sama kun palauttaa television kodinkoneliikkeeseen ja kertoo että se on rikki, niin myyjä antaa hyllystä uuden eikä kysele/testaa mitään...

      Comment


      • #63
        Nyt sitten haluavatkin sen vanhan testata autossa kiinni, hyvää sekoilua.
        Vanha on kuulemma täysin kunnossa/ohjearvoissa ja auto kiihtyy niinkun pitääkin, että näin. Myönsi kyllä huoltoneuvoja että vanhassa ja uudessa logissa on selkeä ero, mutta vanhakin on ohjearvoissa.
        http://s260.photobucket.com/albums/i..._maf_ahdot.jpg

        Tällä hetkellä kuitenkin samankorinen auto+AFN kiihtyy paremmin, ennen jäi selvästi.

        Seuraavan kerran kun tarvitsen "merkkihuoltoa" niin kokeilen Tampereen Laakkosta, Ikaalisten Laakkosen toilailuille tuli nyt piste. (Ikaalisissa ei tosin virallista Audi-huoltoa olekaan)

        Comment


        • #64
          Tuskin hirveästi paranee!(kokemusta on molemmista) On Treen suunnalla parempiakin paikkoja ainakin hinnaltaan ja palvelultaan.

          Comment


          • #65
            Tuskin hirveästi paranee!(kokemusta on molemmista) On Treen suunnalla parempiakin paikkoja ainakin hinnaltaan ja palvelultaan.
            Ikaalisistakin löytyy halvempi ja ammattitaitoisempi korjaamo (erikoistunut vagineisiin) ja siellä olenkin nyt parin vuoden ajan autoa käyttänyt. Laakkosella käynnit lähinnä kiireellisten osien hankintaa...

            Kyseessä siis Autokorjaamo Salmela Oy, kaikki onnistuu ja joustavasti, suosittelen!

            Comment


              #66
              Taitaa olla merkkihuollon mielestä vasta sitten jotain pielessä kun auto ei enään liiku. Ja joskus sillonkin kaikki on kunnossa :)

              Menee nuo raja-arvot samaan luokkaan vissiin kun tuo 1l/1000km on normaalia öljyn kulutusta.

              Minun käsitys toimivasta ja kunnossa olevasta poikee kyllä aika usein merkkihuollon käsityksestä valitettavasti. Silti siellä leimoja tulee välillä haetettua.

              Comment


              • #67
                BAU quattro ei "vedä"

                Eli kyseessä A4 BAU quattro tipillä. Savuttaa ihan piruna ja saa varmaan ruokaaki sen eestä, vakkarilla ajettua keskinopeus 105km/h ja löpöä vei sen 8.9L/100. kierrokset nousee takkuamatta ihan punasille asti mutta tuntuu ettei "mitään" tapahu ja tuo nokipiliven määräki vähä ihmetyttää.

                Mittarissa 180tkm ja iso huoltokin vasta tehty.

                MAF? Katit tyhjäks? ???

                Comment


                • #68
                  turbo?

                  Comment


                  • #69
                    Kannatta sillä maffin lokittamisella lähteä ainakin.
                    Voit myös kokeilla ajaa maffin johto irti, jos sen irroittamisella ei ole mitään vaikutusta, niin kuolluhan se on.

                    Comment


                    • #70
                      Ainua ongelma ettei tääläpäin ole ketään jolla tuo VAGcomi olis joten lokittaminen jää pois laskuista.

                      Antaako johto irrallaan jonku pysyvän vikakoodin vai toimiiko taas kuhan lyö johdot kiinni.
                      Nimim. B5 jätti maffin vikakoodin talteen vaikka pistettiin kaikki takas.

                      Lisä: Turbo antaa kyllä tietää itsestään, paikaltaan ku lähtee niin kohtuu kova puhallus/imu kuuluu, ei kumminkaan vihellä.
                      Lisä 2: Paljonko radolla nauttii nestettä ajossa?

                      Comment


                      • #71
                        Jättää se toki vikakoodin talteen sinne mutta ei siitä vika päälle jää.
                        Nollaa koodin sitten kun joskus pääsee testeriin kiinni.

                        Comment


                        • #72
                          Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                          Jättää se toki vikakoodin talteen sinne mutta ei siitä vika päälle jää.
                          Nollaa koodin sitten kun joskus pääsee testeriin kiinni.
                          B5osessa jäi vikatilaanki, siis AFN? (81kW)

                          Comment


                          • #73
                            Sit on ollu kyllä jotain muuta.

                            Comment


                            • #74
                              Noh, huomena sitte tuo maffijumppa ja laatikon nollaus, jos ei vaikuta mikään mihinkään niin sitte pakko käyä testerissä.

                              Comment


                                #75
                                Kova puhallus? Kukaan ei vielä ehdottanu imu- tai ahtovuotoa :)
                                Voin kertoa, että kun letku esim irtoaa imusarjan läheltä, niin savun määrä on kyllä tosi reipas. Ja ei liiku oikein mihinkään. Paikalla kaasuttaessa kyllä toimii "normaalisti".

                                Onko alkanut ison huollon jälkeen?

                                Comment


                                • #76
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                                  Kova puhallus? Kukaan ei vielä ehdottanu imu- tai ahtovuotoa :)
                                  Voin kertoa, että kun letku esim irtoaa imusarjan läheltä, niin savun määrä on kyllä tosi reipas. Ja ei liiku oikein mihinkään. Paikalla kaasuttaessa kyllä toimii "normaalisti".

                                  Onko alkanut ison huollon jälkeen?
                                  Kyllä tää savutus on ollut kokoajan, mutta tehonpuute rupes vaivaamaan kun autolla oli kerinny rullata jonku 5tkm, tietenki SDI Polon jälkeen tuntui hätäseltä. Kulutus oli se joka herätti kiinnostuksen, eikä savutuskaan loppunut vaikka epäilin ilmanputsarin olevan isosti tukossa.

                                  Asiaan:
                                  Maffin töpseli on irti ja vedot edelleen samanlaiset ja ottaa kierroksiaki ihan samanlailla.
                                  Tämähän nyt vittais määräaikaishuollon tarpeeseen :)

                                  Tottahan moottorin vikavalon kuuluu palaa kun maffi on irti?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tottahan moottorin vikavalon kuuluu palaa kun maffi on irti?
                                    Kyllä se varmaan tuon ikäisessä jo valojakin näyttelee taulussa.

                                    Comment


                                      #78
                                      Savutukseen saattasi olla syynä tukkeutunut huohotusjärjestelmä. Haulla löytyy tarinaa siitäkin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                                        Savutukseen saattasi olla syynä tukkeutunut huohotusjärjestelmä. Haulla löytyy tarinaa siitäkin.
                                        Savu vaan ilmenee mustana, ei sinisenä. Torstaina maffikauppaan...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Eikös Tallinnassa olis ainakin halpaa, jos kävis kinuamassa ennen sitä maffin ostoa että eikö tästä nyt voisi varmistua ajamalla korttelin ympäri testeri kiinni.

                                          Maffiin vika toisaalta viittaa mutta jos siellä onkin ollut joku orastava ahtovuoto, joka nyt on todellinen vuoto.

                                          Comment


                                            #81
                                            Voihan imuvuoto olla halkeama putkessakin, joka tulee ilmi vasta ajaessa.
                                            Paikallaan ei saa kuormaa tarpeeksi.

                                            Musta savu viittaa ylensä kyllä siihen, että saa joko liikaa löpöä tai liian vähän ilmaa. Vikakohteita on monia, jotka tässäkin threadissa on tullu esille.
                                            Suhina mua enemmän mietityttää. Ne V6:t mitä olen koeajanut kyllä oli melko äänettömiä, eli turboa ei kuullut. Toki ovat olleet vanhempia malleja.

                                            Sanoisin, että käyt luetuttamassa vikakoodit jossain niin voidaan arvailla paremmin. Maffista sielä on nyt melko varmasti koodi, kun olet ilman töpseliä testannu.
                                            Viimeksi muokannut Puuhapete; 10.6.2009, 08:45.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kysytäämpä vielä tässäkin.
                                              Onko ketään Naantali/Turku/Raisio alueella jolla ois VAGcomi ja nollais vikamuistin vielä tänään? Vaivastahan luonnollisesti maksetaan.
                                              Jos löytyy niin pistä vaikka yv:tä.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Nyt on katit tyhjätty ja kiihtyy selvästi paremmin, tai siis kiihtyisi, mutta nyt luistaa sitten kytkin :)

                                                Hieman oli eroa kattien sisälmyksissä:

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Audi a4 2.5 tdi 2003vm
                                                  Oire on että hehkun valo vilkkuu ja luistoneston valo palaa. Auto ei myöskään vedä ahtopaineet puuttuu..
                                                  Mitäs hakisin vikaa?
                                                  ​​​​​Vinkit kelpaa
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 15.4.2021, 18:06. Perustelu: Viesti siirretty tänne.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Lue vikakoodit

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X