Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 TDI ei vedä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    ..mutta esim. Fin-turbo 'huoltaa' puhaltimia. Ihan kohtuu vaihtoehto uudelle, jos muuten on kunnossa.

    Comment


    • #32
      Milläs huollat kun ei osia ole saatavilla?

      http://www.fin-turbo.fi/index.php?tid=15
      Viimeksi muokannut diffas; 25.9.2008, 20:09. Perustelu: tjeu

      Comment


      • #33
        No joo. Niimpä näkyy.
        Olin käsityksessä, että 'huoltavat' (=tekevät) VNT-turboja omiin nimiinsä, mutta taisin käsittää väärin.

        Itse en kyllä ymmärrä, miksei noita muka voisi huoltaa. Ihan silkkaa pas.. rahastusta valmistajalta.

        Comment


        • #34
          Eli eikö muka saa painekelloa siivikon ohjaimeen erikseen? No, kai joltain semmoinen löytyy. Muuten pitää soveltaa. Melkoisen ellen sanoisi jopa erittäin järkevää jos ei tosiaan erikseen saa, erillinen osa kun kuitenkin on. Maf, eli varmaanki ilmamäärämittari, sellaista huoltoliike ainaki tyrkytti ja hinta oli kova, mitähän lie sitten kattonu. Käyn varmistaan huomenna tai soitan ite suoraan tuone marmoritiskille niin luulis selviävän. Todellakin tuo painekello ihmetyttää... Mikähän olis sopiva puhallin sitten tilalle, mielellään mahollisimman"heittämällä" sopiva? Hakua käytän ja koitan etsiä tietoja...

          Comment


          • #35
            Bolt-on ratkaisua tuskin tulet löytämään ton 2052v:n tilalle.
            Rakentamalla saa kyllä vaikka mitä tilalle kyllä. :)

            Comment


            • #36
              Vähän oletinki ettei.. No, tiukempi paikka vain soveltaa mihin takavetosissa tottunu. ;) Pitäs se kello kuitenki saaha, eihän tuossa käsittääkseni ahtopaineet pysy hollilla ilman tuota siivikon ohjausta. Siksi ilmeisesti tapahtuu hyytymistä kun ohjelma pätkii hätäohjelmaa päälle tms. Voipi olla että maffi siis ehjä sekä n75 venttiili. Tulppasin sen letkun mikä menee kellolle mutta en hoksinu oisko käyttäytyny erilailla. Aamulla tuntui että loota(tiptronic) olis oppinu tavoille ja löysi pykälät mallikkaasti eikä vaihellu turhan isoa heti pesään. Johtusko siitä että vedin siivikon tiukemmin kiinni. Auki asennossa veto alko vasta kolmen tonnin kieppeillä ja hitaasti nosti paineet, nyt siinä parin tonnin kieppeillä rupeaa hönkimään niinku pitääki, eli ylipaineita varmaan yläkiekoilla ja hyytymistä.

              ed. Ideoita mistä sais tuohon ahtimeen(gar gt2025vnt) sen painekellon?
              Viimeksi muokannut Jakelfin; 26.9.2008, 22:31.

              Comment


              • #37
                Varmuuden välttämiseksi. Voiko mikään muu vaikuttaa Maffin arvoihin, esim. N75? Ilmanputsarin vaihdoin ja silti actual pyörii 700-800 välillä.

                Sillä varmistelen, etten mene suotta kitisemään Laakkoselta uutta takuuseen. Ostettu 3.9.2008, että johan se kestikin :)
                A6 -00 AKN

                Comment


                • #38
                  Ei siihen voi kun se on heti putsarin jälkeen.
                  Tietty jos putsarista on ns. kanaverkko ihan tukkeessa, niin ei sieltä ilmaakaan oikein läpi tuu niin kuin pitäis.

                  Comment


                  • #39
                    99% varma tuosta olinkin, joten hyvillä mielin saa hakea maffin marmorilta :)

                    Comment


                    • #40
                      No jos se ei mitään sinulle maksa vaivan lisäksi..

                      Comment


                      • #41
                        No jos se ei mitään sinulle maksa vaivan lisäksi..
                        Työmatkaan tulee 200metrin koukkaus, niin ei siitä hirveästi vaivaa ole ja parempi että hajoaa nyt kun on takuu.

                        Comment


                        • #42
                          Nyt on uusi MAF kiinni ja edelleen actual on jäljessä/alempi.

                          Logi:


                          Mistä tuo nyt sitten voi johtua, uusi ilmansuodatin on kiinni.

                          Comment


                          • #43
                            Miten ahdot seuraa pyydettyä ?

                            Comment


                            • #44
                              Vanhalla maffilla otettu logi josta näkyy ahdot:


                              Jonkun verran näyttää parantuneen tuolla maffin vaihdolla, että ei se vanhakaan ihan täydessä terässä ilmeisesti ollut.

                              Comment


                              • #45
                                Tuntuis, että ahdotkaan ei nouse ihan sitä tahtia kuin pitäis. Ja pyydetystä ne ainakin näyttäis jäävän ainakin alemmilla kierroksilla.

                                Comment


                                • #46
                                  N75:nen on tulossa Tepolta, täytyy varmaan samalla uusia alipaineletkut josko se sitten auttaisi. Täytyy vaan toivoa että toteavat saksassa tuon vanhan maffin rikkinäiseksi, niin ei tarvitsisi tuota uutta maksaa :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    -Passatissa moista vaivaa aiheutti tukossa oleva katti. Maffia epäilivät korjaamolla, mutta kun "pulloon ei voi puhaltaa" niin ei siellä imupuolellakaan ilma kulkenut.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Onkohan tuo kutosen putkisto minkälainen, saako katteja tyhjättyä ilman rälläkkää?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eiköhän se ole samanlainen hapetuskatalysaattori kuin muissakin, eli kennoilla. Puhdistus tapahtuu joko kemikaalilla (esm. Brake Cleaner) tai rautakangella tukkeutunutta kennostoa avartaen.

                                        Kemikaalipuhdistuksella ei välttämättä tarvitse irrottaa kissaa paikaltaan. Riittää kun avaa etupäästä ja antaa paineilmaa perään.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Sitä siis juuri meinasin että pääseekö sohimaan kangella, vai pitääkö vetää poikki katin vierestä.

                                          Edit: Niin siis tietysti puhdistuu ei tyhjenny, huomenta :)
                                          Viimeksi muokannut Dieselman; 20.5.2009, 23:10.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nii, eihän se sillä kliinerillä tyhjenny vaan puhdistuu.

                                            Mutta aiheuttaako tukkeutunut katti sitten sitäkin ettei massamittari näe virtausta tarpeeksi. Kun ei oikein tiedä mikä vaikutta mihinkin ja kertooko maffin luvut tavallaan suoraan sitä mitä läpi virtaa?

                                            Onhan putsarille saakka kaikki osat paikallaan kuten pitäisi, kuten imutorvi josta ilma ohjautuu putsarille?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Onhan putsarille saakka kaikki osat paikallaan kuten pitäisi, kuten imutorvi josta ilma ohjautuu putsarille?
                                              Kaikki on paikallaan ja pariin kertaan vielä tarkistettu.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen
                                                Mutta aiheuttaako tukkeutunut katti sitten sitäkin ettei massamittari näe virtausta tarpeeksi. Kun ei oikein tiedä mikä vaikutta mihinkin ja kertooko maffin luvut tavallaan suoraan sitä mitä läpi virtaa?
                                                Jos pakoputken virtaus on huono, ei puhallinkaan pyöri kuten pitää. Kun puhallin ei pyöri, ei ilmakaan liiku. Pulloon on paha puhaltaa, niinkuin Juha sanoi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  -Kutosen putki on siitä hankala, että ei ole liitosta katin edessä. Ahtimelta koko klimppi irti ja ruustukissa poikki. Näkee sitten tosi mukavasti, kuinka on kennosto pikeentynyt tukkoon. Mulla oli liki puolet pinta-alasta pois pelistä. Kun katin nuohos, oli vaikutus välitön. Nyt kun kattelee vag-comilla ajettuja loggauksia, tulee koneeseen ilmaa vähintäin riittävästi. Näkyy muuten vnt.n toimintakin aika mukavasti nuista käppyröistä...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Niin ja samalla kun iroittaa sen putken, niin vois oikeastaan tehdä kokonaan
                                                    uuden ja tilavamman alasputken samalla vaivalla melkein. :)

                                                    Ja niin saahan sen katin pois siel auton allakin sahaamalla aika helpostikin puukkosahalla.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Niin ja samalla kun iroittaa sen putken, niin vois oikeastaan tehdä kokonaan
                                                      uuden ja tilavamman alasputken samalla vaivalla melkein. :)
                                                      Niinhän sitä vois mutta jääkööt nyt, katit tyhjäksi ja uusi N75+letkut, niin luulisi että jollain korjaantuisi. Noiden jälkeen sitten onkin vaihtoehdot vähissä, ahdinkin on 40tkm sitten vaihdettu, tosin voihan se silti olla särki...

                                                      Vai oliko noita katteja tuossa nyt sitten yksi vai kaksi?
                                                      Viimeksi muokannut Dieselman; 21.5.2009, 20:24.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        -Passatissa oli vaan se auton alla oleva pääkatti, mutta tuossa Audissa lienee starttikatti heti turbon jatkeena. Se käykin jo senverta kuumana että tuskin helpolla tukkeutuu.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Vai olisikohan niin että AKE koneisessa on tuo starttikatti ja AKN&AFB koneisissa ei? Etkan kuvien perusteella näyttäisi siltä että kaksi kattia olisi.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            AKN:ssa tosiaan vaan yksi katti heti alasputken jälkeen.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              AFBssä ainakin kahella katilla

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X