Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9TDI suorituskyky

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Juu, tiedän sen verran että VNT-ohjaus on alipainetoiminen.

    Mutta osaisiko joku selvittää tuon syvällisemmin.
    Tutkin juuri omaani ja ei oikein ajatus pelannut...

    Sinne N75:n suuntaan tulee kolmekin letkua (ilmeisesti EGR-solenoidilta?), niitä sitten siinä haarautuu tai menee yhteen jonnekin, ei oikein kunnolla nähny.
    Joku menee jollekin painevaraajan näköiselle pallollekin jne.

    Comment


      #62
      pitää muistuttaa, että jos autosta ulosmitataan reilusti alkuperäistä suurempi voima, niin setuppi kannattaa rakentaa niin, että max. vääntö tulee vasta suuremmilla kierroksilla eikä 2000 kohdalla niinkuin vakiossa. Silloin kestää voimansiirto paljon paremmin. Ahtimen kasvattaminen siitä neuvolamallin va:sta isommaksi siis kannattaa..

      Comment


      • #63
        Alipainepumpulta jonkinlaiselle kuristimelle -> Y-haaralla pallolle ja N75:lle -> toinen turbolle ja toinen "huohotus" ilmanputsarikoteloon

        Comment


        • #64
          Hmm,vieläkin ihmetyttää tuo homma moottorin tyypin kanssa.volkkari huollossakin ainakin boxin johdot viittaavat afn:ään eikä ahu:ksi konetta huollossa johdon perään saa.
          kulku hieman parani kun avasi etujarrut ja liukupinnat kävi läpi.. Voisiko olla mahdollista että olisi ahu teknisesti mutta softalla (ohjainyksikön sekä/tai johtosarjan) vaihdolla nostettu teho 81kw?

          Comment


          • #65
            AHU vs. AFN
            Kiertokangen ylemmät laakeri liuskat, Suuttimet, imusarja, turbo ahu=hukkaportilla gt15 tai ko3
            afn= vnt-15 tai gt1749v, N75 ja boksi.

            Edit: jos tehot on nostettu softalla niin silloin se on lastutettu :)

            Comment


              #66
              Minä taas en vieläkaan saa kiinni, miksi olisi vaihdettu AFN-ECU, jos turboa ei ole päivitetty VNT-versioon. Muutenhan erot ei ole isoja, joskin kulkupuolen kantilta merkittäviä.
              Kyllä se nyt pitää saada VAG-Comin perään. Se näyttää, mikä ECU siinä on. Jos jaksat kaivaa ECUn esiin ja tarkistaa osanumeron, selvinnee se siitäkin.

              Oiskohan voinut käydä niin, että alkuperäinen ECU on kärähtänyt ja tilalle on hankittu AFN-ECU? Ihmettelen vähän, että kuinka tuo on saatu pelaamaan ilman suurempia oikkuja.

              Comment


              • #67
                Pelaahan se muuten mut ahdot on kaikkea muuta kun pyydettyä :)

                Comment


                  #68
                  Mutta kulkisko tuo värkki 180km/h huippunopeutta jos on AHU ja varustettu AFN-boksilla?

                  Ja kuinka luotettavia nuo testerit oikein on? Niitähän saa jos jonkinmoisia halvasta kunnolliseen.

                  Comment


                  • #69
                    Kyselin lisää tuosta menettelystä kuinka tuo koneen tyyppi on todettu. Eli ensimmäisessä korjaamoliikkeessä (tuttava) oli isä ja huoltomies yrittäneet saada VAG-Comilla yhteyttä auton diagnostiikka pistokkeen kautta siinä kuitenkaan onnistumatta kun valintana oli AHU konetyyppi. Jonkinaikaa olivat tutkineet ja irroittaneet johdon suoraan ohjainyksiköstä ja vertaillu AUTO-Comin tietoihin. Sitten oli löytyny yhteneväisyyksiä AFN liittimen sekä autossa olevan liittimen välillä. Sen jälkeen auto-comilla sekä vag-comilla oli saatu yhteys muodostettua kun valitsi AFN sekä AFN:n johtosarjan liittimen. Tämän jälkeen volkkarihuoltoon mennessä oli huoltomies kysyny että mikä kone mahtaa autossa olla ja isä oli tällöin ilmoittanut että AFN ja oli hienosti ekalla yrittämällä löytynyt diagnostiikka pistokkeen kautta koneen tiedot.

                    Eli ahtopaineet pitäisi saada tietoon melkeen vag-comin taikka ulkoisen ahtomittarin kautta jotta selviäisi hieman lisää.... Penkissä käyntikään ei varmaan olisi paha rasti kun vain kerkeäisi...

                    Ja moottori tosiaan on kuvan mukainen, turbon tyypistä ei ole tietoa (pitää koettaa tutkia jos tuosta päältä näkisi). Moottorin kyljessä, jossain venttiilikopan ja lohkon läheisyydessä ilmeisesti pitäisi olla jokin tyyppi koodi? Tarkempaa tietoa?

                    Pitää ens vkl koettaa tempes gt ohjelmalla (puhelin+gps) mittailla 0-100 kiihtyvyys arvo, näkee että onko siinä edes mitään eroja vakio AHU koneiseen automaatilla varustettuna.

                    Comment


                    • #70
                      kyllä ahun ja afn:nän ecut on ihan samalla kytkennällä/liittimellä ja niitä voi vaihdella ristiin kun sopeuttaa vaan ajoneston.

                      Comment


                      • #71
                        VAG-Comilla yhteyttä auton diagnostiikka pistokkeen kautta siinä kuitenkaan onnistumatta kun valintana oli AHU konetyyppi.
                        Vag-comissa ei ole kyllä tuollaista featurea edes, että pitäisi koneen tyyppi valita ennen kuin ottaa yhteyden engineen.

                        Comment


                        • #72
                          Elikkä taidan seuraavan kerran kun pääsen auton luokse, tarkistaa ton liitin/johto jutun. Kun tämä kaikki on puhelimen välityksellä kuultua :)

                          MUTTA olisiko tuohon sitten vaihdettu vain AFN ecu? Tunnistaako auto-com tai vag-com sitten automaattisesti onko kyseessä mikä koneen tyyppi, vai miten se valitaan?

                          Comment


                            #73
                            Ecun vaihto jos on kyseessä niin luulis sen generoivan jotain vikakoodejakin. Ahtopaine kuitenkin säädetään ihan eri tavalla jne.
                            Vag-com kyllä näkee vain sen mitä boksi sille raportoi, eli ei tunnistele mitään.

                            Comment


                            • #74
                              Vag-com siis näyttää vag-osanumeron ecusta, jonka perusteella voi etkasta katsoa mihin konetyyppiin ko. ecu kuuluu.
                              Toinen vaihtoehto on kaivaa se ecu käteen ja katsoa numero.

                              Numeron kun saat jommalla kummalla tavalla kaivettua, niin sitten ei tartte enää jossitella ja arvailla senkään suhteen.

                              Comment


                              • #75
                                Selvempi homma :) Kiitokset tähän asti kaikille vastanneista, tuntuu ihan hyvältä yhteisöltä vaikka kysymykset ovatkin välillä suht toistoa... Hakua tosin olen yrittänyt käyttää mutta tämän asian tiimoilta vähemmän tuntuu olevan tietoa.

                                pikkuhiljaa nää etenee tästä, vielä 5 viikkoa tätä istumista ja ihmettelyä täällä ja sen jälkeen pääsee taas hieman vapaammin tutkimaan ja keskittyyn tuohon auton hommaan :P siihen asti taidan päivitellä kysymyksiä ja infoja viikonloppuisin :)

                                Comment


                                  #76
                                  Eikö tuota konetyyppiä voi katsoa lohkon kyljestä tai huoltokirjasta.

                                  Comment


                                  • #77
                                    auto on ilmeisesti alun alkujaan AHU koneella oleva, mutta kun laittoi johdon perään boxin yms niin ilmoittaa AFN:ksi sekä liittimet yms on AFN, AHU on erilainen liitin kuin tuossa. Ja kahdella korjaamolla todettu AFN koneeksi.
                                    Mutta jos boksi on eri kuin kone? Ainakin ahun turbo tuossa on.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Siivoa nyt ensin joka tapauksessa se imusarja. Multa löytyy AFN ilmamassasensori/mittari ylimääräisenä. Kokeilin omaankin ensin, vika oli täyteen muurautuneessa imusarjassa.

                                      ...en muuten äkkipäätä osaa sanoa, mitä tuossa kuvassa olisi eroa omaan AFN- konehuoneeseen.

                                      Comment


                                        #79
                                        Punainen I?

                                        Mulla ei oo enää vartailukohtaa.. :)

                                        Comment


                                          #80
                                          Siitä voisi pienellä työllä tarkistaa kompurasiiven, jos jollakulla on mennyt ilmanputsarin vaihto pitkäksi. Ei olisi 1. siipirikkonen passat/a4. Samalla kun ilmanputsarikotelon onkii pois, niin tarkistaa sieltä sitten sen raakailmasuodattimen, ettei isompia oravia siellä pesi. Kaikissa tätä ei ole, jos joku nyt ryntää kurkkimaan omaansa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Siis sehän on jo selvää, että itse motti on AHU. Nyt vaan pitää kattoo mikä boksi siinä on.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X