Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kylmäkäynnistys ongelma, 1.9TDI 96kW

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kylmäkäynnistys ongelma, 1.9TDI 96kW

    Täällä pohjoisessa on jo amusella lähellä nollaa lämpötila. Mikähän aa nelkkua vaivaa kun meinaa olla käynnistysongelmia. Aina kyllä käyntiin lähtee, muttei niin kovin kauniisti. Akku vai mikä?
    Viimeksi muokannut A6tonen; 3.9.2008, 19:44. Perustelu: otsikko

  • #2
    Saisko vähän tarkemman kuvauksen?
    Pyörittääkö laiskasti vai joutuuko sahaamaan kauan?

    Comment


    • #3
      Hehkuista osa pimeänä?

      Comment


      • #4
        Hehkuille ääni. Irti ja testaamaan akulla, ne on tuossa koneessa vielä helppo irrottaa, mutta noudata kiristysohjetta uusille.

        Comment


          #5
          Mulla oli samaa juttua. Ei tartte olla kuin 1 hehku pimeenä, mulla oli AJM:ssä suodattimen takana oleva vaihtamatta ja huonostihan se lähti käyntiin. Nyt vaihdoin sen muun rempan yhteydessä niin lähtee kaikilla käyntiin.

          Motonetista saa hehkut näihin 9,90,- kipale joka on mun mielestä edullinen hinta Boschista.

          Comment


          • #6
            Joo, laiskasti pyörähtää. Ääntä on vaikea kuivaille, mutta vähän sellaista pakonomaista ähkimistä. Täytyy tsekata noi hekut. Aiemmin mulla oli samalla koneella oleva paskatti (-97) eikä siinä ollut ikinä ko. ongelmaa. (muuta ei puhuta passatista).

            Comment


              #7
              Itseasiassa anoppilan Passatissa akku oli syynä huonoon käynnistyvyyteen, eli se on se toinen vaihtoehto.
              Jos pyörittää laiskasti niin lähtisin siitä sitten ensin tarkistamaan josko olis ehtoopuolella.
              Kolmas on suodatin. Tosin PD:ssä ei ole jäykkiä tulpanjohtoja niin ei ole paljon vuotokohteitakaan.

              Comment


              • #8
                Kävin mittaamaassa akun. Akku antaa ulos 535, uusi 707. Ei tarttene vaihtaa pariin vuoteen.

                Jos hehkut olisi rikki eikö niitä pitäisi tulla ilmoitukset vikalistaan?

                Comment


                  #9
                  Hehkut ei itsestään tietääkseni ilmottele. En pumppareista omaa kokemusta, mutta TDI ei kuulemma vielä näilläkään keleillä paljon hehkuja tarvitse.

                  Tarkkaa arvoa en muista kertoa, mutta diisseli tarvitsee tietyn kierrosnopeuden, ennenkuin käynnistyy, eli jos laiskasti pyörii..

                  Onhan ton akun virranantokyvystä jo neljännes kankahalla. Jos apuvirralla käynnistyy paremmin, on varmaan akun syy.

                  Comment


                  • #10
                    eihän tdiit käytä edes hehkuja alle -5 asteessa...

                    Comment


                      #11
                      En nyt tiedä muista, mutta kyllä Golffin 1Z ja Passatin AJM hehkuttaa jo 0:ssa hetken.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, kyllä se hehkutusraja on ennemminkin +5 astetta mutta ilmeisesti oikeasti korkeampikin.

                        Comment


                        • #13
                          Vuotaako suuttimen paluuputket? Itsellä ei tahtonu passatti lähtee käyntiin kun vuotivat, ja golffissa oli samaa. Ei -5 asteessa enää käyntiin. Hehkut pelas mutta siellä olikin sitten kansi halki 3 kohtaa.
                          Viimeksi muokannut okkim; 7.9.2008, 09:44. Perustelu: Panostapa tuohon oikeinkirjoitukseen, melkein kaikissa sinun viesteissä olisi korjaamista.

                          Comment

                          Working...
                          X