Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2,5 tdi väännöt hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 2,5 tdi väännöt hukassa

    Toin saksasta pari kuukautta sitten 03- audin jossa on BFC kone. Onnekkaasti myyjä halusi tehdä autoon jakopään remontin.. Tuloksena heti suomen puolella jakopään sekoaminen hihnan löystyessä ja molemmat kannet tuhannen pillun päreinä näin suomeksi sanottuna. Laskua tuli seemmoset 5800 ?!! Tilasin siihen uudet kannet saksalaisesta liikkeesta 1000? kpl ja kas kummaa, ne olivatkin vanhat ja paskat. Venttiileitä poikki ja solmussa, vipuja poikki yms. Ne menivät suoraan koneistamoon... Nyt auto on kuitenkin läjässä ja "toimii". Ongelmana on vaan vielä ettei se vedä mihinkään. Moottori on täysin hengetön 2800 kierrokseen asti jolloin rupeaa vasta vetämään. Tehojakaan ei ole läheskään riittävästi väännöstä puhumattakaan. Mikähän voisi olla vialla. Kannet on ok, turbo on ok, MAF on vaihdettu juuri äsken. Osaisikohan joku arvata mikä mättää?

    #2
    Miten turbon säädöt? VNT-säätötanko saattaa olla pois säädöistään. Ehkä.
    Yleensä tuo hengettömyys alakierroksilla on ollut yksi väsyneen MAFfin oire, mutta jos se kerran on uusi ja kunnossa..

    Comment


    • #3
      vielä sen verran

      ..että ajotietokoneen mukaan keskikulutus on yli 10 litraa satasella ja todellinenkin on noin 8 litraa puhtaasa matka ajossa, eli aivan liikaa auto imee ainetta. Lisäksi tuntuu aivan kuin kone ei saisi riittävästi löpöä. Ainakaan voimasavuista ei ole tietoakaan. Siltikin syö ihan hitosti ainetta..

      Comment


        #4
        Suuttimien avautumispaineet? Ennakot ja pumpun kunto yleensä? IQ? Lähteekö normaalisti käyntiin?

        Vikakoodeja? Missä nuo kannet on korjattu ja kasattu ja asennettu ja säädetty jne?

        Comment


          #5
          Ompa erityisen paska mäihä käynyt saksantuonnin kanssa. Huh. Saat sympatiani.

          Comment


          • #6
            Kannet on tehty ihan hyvä maineisessa koneistamossa ja ne on asentanu ihan ammattimies joka on noita audeja ennenkin tehny. Niissä ei enää pitäisi olla mitään heikkoa. Auto lähtee ihan moitteetta heti käyntiin. Yksi mikä voisi ehkä olla perseellään on ajoitus. Ehkä se asentaja on laittanu siellä saksassa senkin väärin. Pitää tutkia. Voiko suuttimet kärsiä pitkästä seisottamisesta? Ensin auto seisoi saksassa puoli vuotta ja sitten vielä suomessa 3 kk. Mitään muita vikakoodeja ei tullut kuin että joku anturi joka mittaa moottorin kumityynyistä kiihtyvyyttä tms. olisi pimeänä?? aivan uutta minulle ( liikkeessä otettu vikakoodit) kuulostaa aika hifiltä, mutta vosikohan muka johtua siitä...mikä muuten on toi IQ?

            Comment


              #7
              Injected quantity, eli ruiskutetun polttoaineen määrä.

              Comment

              Working...
              X