Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onko jossain päin maailmaa käytetty pumppareita jo '97 vai onko tuo lista ihan mitä sattuu?
AJM on minun käsityksen mukaan pumppari ja 85kW eikä 81kW niinkuin tuo lista väittää..
Ei muuten, mutta kyseenalaistaa luotettavuuden, jos olen oikeassa.
Jenkkilän päästömääräykset on erilaiset kuin Euroopassa ja sitä kautta kokoonpanot varmaan pikkaisen erilaiset kuin täällä, joten ei ole ihme, jos euro-listalta ei löydy ko. puhallinta..
Eli sama, mitä Euroopassa myydään 66kW (90hp) tehoisena. Jenkki-markkinoille ilmeisesti kokoonpanoa muutettu VNT-turbolla ja muutamalla muulla apulaitteella. 72kW on noin 99hp. Osien metsästys on siis syytä suorittaa valmistenumeron perusteella, mikä taitaa tarkoittaa sitä, että ko. laitteelle oikeat osat löytyy vain marmorilta kysymällä.
Pumppari taitaa olla vanha keksintö raskaassa kalustossa. Kotoisin luokkaa 60-luvulta kai. En ole varma. Meni vain tovi, ennenkuin VAG:llä keksivät soveltaa sitä henkilöautoihin. Kyllähän se kokeilu melkein 10 vuotta kestikin. Tai saahan niitä vielä konsernin muihin kulkuneuvoihin..
1Z savuttaa sinistä kun polkaisee kaasua. Öljyä tuon ei pitäisi kuluttaa juurikaan ja vedot on tallella. Turbo kyllä vinkaisee polkiessa, mutta kuulostaa normaalilta vielä. Puhaltaako turbo nyt kuitenkin läpi ja paljonko on muilla kustantanut uusi turbo+tiivisteet Fin-Turbolta? Täytyy tarkistaa turbon imuputket, jos sieltä löytäisi öljyä.
Comment