Itselläni on 2,5 tdi vm -02 jolla on 270km ajeltu ja nyt on sitten se kuuluisa nokkaremontti edessä. Käytännössä kaikki menee uusiksi. Korjaamo antoi hinta arviota 3500-4500 euroo, mutta meinasivat että jos itse hankkisin varaosat esim. saksasta tai virosta, voisin säästää jopa 1000 euroa kokonais kustannuksesta. Onko jollain tietoa kuinka varaosien hommaaminen ko. maista onnistuu vai mikä on paras ratkaisu?????? Kiitos
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokka-akseli remonttia
Collapse
X
-
KarvonenAvainsanat: Ei mitään
-
Minä noita kamoja olen Saksasta toimitellut. Pelkät nokka-akselikamat kilkkeineen reilu 1600e ja jos lisätään nokkaremmi, vesipumppu yms. niin n. 2050e
teppo.kalske@iki.fi
-
Missä vaiheessa ootte päätynyt tuohon remonttiin sitten? Ootte aukassu/liike aukassu paikat ja todettu että kuluneet on, osat vaihtoon? Mitä nyt omassa korkin kautta sitä yhtä päätä näkee niin hyvältä vielä näyttää, mutta tilanne saattaa olla toinen peremmällä. Vai onko jotain selviä "ennakko-oireita"?
Comment
-
Mikä on autosi todellinen valmistuspäivä? Näissä moottoreissa on nokka-akselin materiaali vaihdettu kestävämmäksi lokakuusta 2001, valmistenumeroista 8E92A 125235 / 4D22N 003700 / 4B22N 046560 alkaen. Katso http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39456
Itsellä on profiilin mukainen peli kesäkuulta 2002 ja valmistenumerossakin on yli 8000:n turvaväli tuohon päivityshetkeen. Olenko elänyt valheellisen turvallisessa rinnakkaistodellisuudessa koko ajan? Onko nokka-akseliongelma siis konkreettinen myös näissä aidoissa (ei siis vain mallivuosi) 2002 vuoden hinkkausvipukoneissakin?
Toki öljyt vaihdetaan ajallaan, käytetään oikeaa laatua ja kylmänä ei työnnetä tossua rintapellistä läpi. Käsittääkseni jos näin on tehty niin myös aiemmin valmistetuilla moottoreilla ajetaan yhä.
Comment
-
Oman auton käyttöönotto on 06.02.2002, mutta valmistenumerossa on 8E82A, eli tässäkö ei ole sitä vahvistettua materiaalia? Onpas huono säkä käynyt.. Valmistuspäivämäärää en tiedä. Tuo linkittämäsi thread on kyllä kahlattu läpi :) siitä jäi semmonen maku, että myös nämä AKE-koneiset (vahvistetutkin) ovat alttiita tuolla kulumiselle.
Comment
-
Entäpä autosi valmistenumeron seuraavat numerot? Sieltä lopusta se vastaus löytyy - keskimmäinen numero tuossa ensimmäisessä sarjassa taitaa olla ns. tarkistusmerkki. Eli 8E82A ###### voi olla paljonkin tuoreempi kuin 8E92A 125235.
Sinun kohdalla siis numerosarjan olisi mukavaa jatkua suuremmalla luvulla kuin 125235.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MrMicke Näytä viestiEntäpä autosi valmistenumeron seuraavat numerot? Sieltä lopusta se vastaus löytyy - keskimmäinen numero tuossa ensimmäisessä sarjassa taitaa olla ns. tarkistusmerkki. Eli 8E82A ###### voi olla paljonkin tuoreempi kuin 8E92A 125235.
Sinun kohdalla siis numerosarjan olisi mukavaa jatkua suuremmalla luvulla kuin 125235.
Eli ainakin osittain voin huokaista, mutta eipähän se materiaalin vahvistus onnelliseksi tee. Auto on valmistettu ilmeisesti huoltokirjan tarran merkinnän mukaan 01/02. Kiitos tiedoista! Olisi mukava päästä vertailemaan jossain lähistöllä asuvan kanssa vastaavaa 2,5Tdi-konetta: ääniä, tehoa jne.. Uusi audisti ja dieselisti olen, ja minulle tuo kone kuulostaa vain siltä "normaalilta" kovaääniseltä nakuttajalta :)
Comment
Comment