Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

96kw ja 110kw erot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 96kw ja 110kw erot?

    Terve!

    Olen tuossa harkinnut auton vaihtoa ja mielessä on käynyt a3,a4 ja vw golf nelivetona,tiisseli...onko nuissa 96kw ja 110kw eroja hirveesti?

    #2
    No ainakin A4:ssä vaihtuu kone 1.9 TDI:stä 2.5 TDI:ksi. Muissa kone ei vaihdu enkä osaa sanoa 96 kW ja 110 kW eroista. Enkä ole edes varma onko kolkkiin tai golfiin saanut 110 kW 1.9 TDI:tä. Joskus olen moista laitosta kyllä Seat Toledon kopassa ajanut mutta se oli etuveto.

    Comment


      #3
      Golfista ainakin löytyy 110 kW 4motion moottorikoodilla ARL.

      Comment


      • #4
        A4 B5 116hp pumppari, 130hp B6 pumppari ovat quattroina kestävällä 6v lootalla, vääntöjä saa ottaa ihan reilusti irti.
        2,5V6Tdi:tä en suosittele, jossei ole turhaa rahaa.Jos on,en siltikään suosittele.

        Audismin kannalta fiksuinta olis hankkia ehkä B6 130hpQ 6v manuaalina, ja käyttää Karalan käsittelyssä.

        Golf on kuitenkin...vain kauppakassi.

        Comment


          #5
          Nelos-koneissa perusmoottri taitaa olla aika pitkälle sama kaikissa. Suurimmat erot lienevät turbossa ja muissa oheislaitteissa. Ainakin jakajapumpullisissa suuttimet on erilaisia, pumppareista en osaa sanoa.

          Rivikone taitaa VAG-dieseleissä olla se ainoa oikea. Ainakaan V6-TDI:hin ei parane sekaantua. B-alkuisissa, oisko ollut 2002-->, alkaa jo olla rullanokat V6-TDI-koneissa. Näissä nokka-murheita ei ole ainakaan A-koneiden lailla.

          Harmi, ettei rivivitosia saa enää kuin pakettiautoihin..

          Comment


            #6
            TM:n lastuvertailuin yhteydessä oli aikoinaan verrattu 66 ja 81 kW TDI:n eroja. Lista oli aika pitkä. Mm. kiertokangen laakerit oli vahvemmat. Vastaavia eroja olettaisi olevan uudemmissakin.

            Comment


            • #7
              Mjaa... Noinkohan se pitää paikkansa jos esim. AHU ja AFN base engine on sama.

              Comment


              • #8
                Itse en kyllä noista AHU ja 1Z vehkeistä ottaisi 140 heppaa enempää vakiosisuksilla.Kyllähän sieltä saa saman kuin AFN:stä eli lähemmäs 200 mutta mutta...

                Kyllä niissä aika paljon eroja on, vaikka jobbareiden peruslause on "sama kone, erilainen softa"...

                No tämän Aki tiesikin, mutta kunhan noin yleisesti sanoin...(AHU ja AFN eroihin en ole perehtynyt, mutta eiköhän sieltäkin eroja löydy)

                Comment


                • #9
                  joo elikkäs sen verran vielä valaistaan että 1.9tdi olen kahtelemassa,ei ole käynyt edes pienessä mielessä tuota 2.5 ostaa.vw golf taitaa löytyä ainostaan nuissa se 110kw versio,A4 B6 olisi varmasti hyvä vaihtoehto,mutta on huomattavasti kalliimpi kun golf.
                  By the way onko yhtään hajua että kuin paljo tommonen vw golf 1.9tdi 4motion painaa?
                  Tuossa kahtelin niin digituning lupailee 110kw golfista 180hv ja 380nm.

                  Comment


                    #10
                    Käsittääkseni AHUsta voi ottaa sen mitä AFN:stäkin. Ffp:n puolella näistä on joskus jotain juttua ollut ja muistelisin TDIFreakin maininneen mieluiten ottavansa AHUn laitettavaksi.. Varmaksi en väitä.

                    Jotain eroja kiinnikkeissä ja oheis-/apulaitteissa kyllä varmaankin on.

                    AFN on kyllä mukava pata vakionakin. Ihan kotikonstein ja rautaan sen kummemmin puuttumatta siitä saa kokolailla pirteän pannun esm B5- ja 3B-ympäristöihin.

                    Comment


                      #11
                      Base engine tosiaan on sama. Ei ole sitä kohtaa tullut ennen niin tarkkaan katsottuakaan. Mutta jos tutkii sisuskaluja tarkemmin esim. tehdäkseen koneremontin itse, alkaa eroja löytyä. Vaikkapa em. laakereita menee AHU:un 8 samanlaista. AFN:ään samanlaiset vain alapuolelle ja ylös erilaiset.

                      Comment


                      • #12
                        about 350Nm löytyy omasta AFN:stä vääntöä, tehojakin ihan riittävästi =)... se vauhtis pitäs vaan päivittää...

                        Tuon 380Nm saa muuten melkeinpä PSI:n boksillakin 116hp pumppari Q B5:stä,en pidä mitenkään ihmeellisenä tuosta golffista, mutta kytkin lienee samat 400Nm kestävä 6v 240mm eli se pitää vaihtaa melkeinpä 400Nm+väännöillä
                        Eli tässä valossa sun kannattaa hankkia tuo 116hp B5 Q, Saksassa on keskimäärin 2-5 huoltokirjallista sedania ja tuplaten avanteja kerralla tarjolla.Eli harvinaista herkkua.
                        Suuttimien vaihto tuohon on kallista koska pumppusuuttimet, mutta pelkällä softalla saa siis sen 150hp ja 400Nm, mitä enempää ei kytkin kestäkään.
                        Tämä on se paketti millaista olen kuolannut puoli vuotta.

                        Haet tuommoisen kuleksimasta ja tulet satamasta Tampereen kautta niin pääsen koeajamaan =D

                        Comment


                        • #13
                          Joo, kyllä Panu ja TM on oikeassa. Kampiakseli, kanget, männät samat mutta kangen laakeroinnissa eroa.
                          Muuta pikkusälää ei jaksanu alkaa tutkia.

                          By the way onko yhtään hajua että kuin paljo tommonen vw golf 1.9tdi 4motion painaa?
                          Autotalli.comin autoarkistosta on hyvä katsella mm. autojen painoa

                          Comment


                          • #14
                            Villi veikkaus 1400kg...
                            edit_ tämä siis vois olla farkun paino

                            Comment


                            • #15
                              Omapaino 103kw 4motion 5d Golf 1390kg, kok. massa 1870kg.

                              Edit: Lisätiedoiksi, että kysessä mk5 Golf ja viistoperämalli.
                              Viimeksi muokannut A6tonen; 4.7.2008, 10:24.

                              Comment


                                #16
                                Ukon perus-G4-variantin otteessa lukee 1430kg kohdassa omapaino. Sama on muuten 3B-Passatin otteessa (Variant)..

                                Comment


                                • #17
                                  AEB (1.8T) 3B Passat 4d yllättävän kevyt, oli joku 1300kg kun isäpapalle tuommoinen pari vuotta sitten ostettiin...

                                  edit_ olisko ollu 1330kg...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oma a4 b6 1.8tq tais painaa 1550kg,ei kyllä olis yhtään paha b5 tdiq...sais varmaan tuolta saksan puolelta aika hyvillä mausteilla :D

                                    Comment


                                      #19
                                      Itselle katelin kanssa B5-korista TDiQ:ta Diettereiltä ja muutamaa jo kyselinkin. Kun sitten rupesin tosissani hommaa puuhaamaan, alkoi Rouva hinkua itselleen myös autoa.
                                      Tuo Quattro olisi jäänyt maksamaan ~11 - 13k?, joten se ajatus hautautui budjettivajeeseen ja hommasin tuon C4:n.

                                      B5Q-laitteita 1,9-koneella näyttää olevan kokolailla kirjavasti ja hyvin varusteltu, hyväkuntoinen yksilö maksaa Saksassa sen 9 k? ja ylöspäin (pyynti).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitä te Audeilla, tehkää niin kuin minä tein, ja ostakaa afn:n koneinen passatti 4motionina kaikilla höysteillä! ;)

                                        On tilaa ja varusteita, ja hintakaan ei päätä huimaa, kai.

                                        No, leikki leikkinä. Eihän passatti ole mikään Audi, lähelläkään. Mutta sama kone, ja samat oikut jne. Piristys yhtä helppoa, toki raja tulee samoin vastaan ja sitä rataa.

                                        Jälleenmyyntiarvosta en lähde veikkailemaan mitään.

                                        Ja niin kuin joku tuossa yllä jo mainitsikin, niin koneenahan tämä afn on varsin mukava vakionakin, saatika sitten hieman piristettynä. Tosin nälkähän kasvaa syödessä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Toni, eihän sulla siellä mitään AFN:ää ollut? Ymmärsin että se 130hp pumppari kun kävit poikkeamassa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            No justiinsa, noin siinä käy kun väsyneenä puolivaloilla lukee ja kirjoittaa.

                                            Eli eihän siinä mitään afn:ää ole, vaan avf.

                                            Kiitos korjauksesta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Niin kaikissahan noissa neli pyttysissä diesel volkkareissa on kietokangen alpää 50,6 ja toden näköstä on että kaikkiin tarvike laakerit on samat, tossa veljellä ainakin dieselissä yli 100nm/50hp per pytty ja hyvin kestää laakerit

                                              Comment


                                                #24
                                                Vaikka varaosana myytävä base engine olisi sama, ei se tarkoita että tehtaalta on ollut varmasti sama. Ovat vaan ns vaihtokelpoiset.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X