Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kansipahviremppa 2,5TDI 120KW 2003, omin päin ja guru-jeesiä saattaa tarvita

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joo, jostain painetestistä ne mullekin puhu että sellainen olis tehty. Öö oliko se venttiilien vai minkä painetesti?
    p.s. Eka kansi on jo paikallaan, perkele kun hirvittää kiristää, vaihe 1: 35Nm, vaihe 2: 60Nm, vaihe 3: 90 astetta, vaihe 4: 90 astetta.
    Hyvä kun riitti haba...

    Comment


    • #32
      Öö oliko se venttiilien vai minkä painetesti?
      Ei vaan kansi on tarkastettu halkeamien varalta.
      Ei tuo sitten mikään ryöstöhinta ole mun mielestä, neljä keppiäkin on pitänyt purkaa pois ja paljon venttiileitä.

      Toi kiristäminen on kyllä "hauskaa". Mulla kun meni ekalla kerralla vielä kaksi pulttia poikki, niin toisella kertaa sitä odotti samaa.

      Comment


      • #33
        Kappas, arvasin oikein :)

        Oliko koneesi hajonnut vesipumppu tarvike, vai orkkis; usein Febi:n valmiste?
        Vanhemmissa 2.5tdi:n Febeissä on vesipyörä valurautaa.

        Comment


        • #34
          JESS SE KÄY JA KUKKUU!
          Moikka kaikki. se sydäri minkä sain kun ei lähe käymään johtui tietenkin siitä että naftansyöttö piti ilmata.
          Audicenterin huollon neuvo oli aika huima: kaikki suihkutussuuttimien liitokset löysälle ja sitten pyörittää startilla 2 kertaa n. 20 sekuntia tai niin monta kertaa kun konehuoneeseen roiskuu vain naftaa, eikä räi ilmaa!

          Kokeilin, paljon tuli sotkua, muttei ilmaantunut. Suodattimen jälkeisessä läpinäkyvässä putkessa näkyi edelleen ilmakupla.
          Audiu workshop manual sanoi että jos tankissa on alla 1/3 naftaa, suodatin ei ilmaannu itsekseen, vaan se pitää ilmata. No mulla oli puoli tankkia, mutta keula nostettuna ylös, ei ilmannu sitten millään.
          Pyörät alle eteen ja takapää ylös. Sitten otin sen pienen ilmaruuvin raolleen suodattimen ensiöstä (päällä) ja hetken sahauksen jälkeen lähti käymään. Sammutin ja ilmasin sitten manuaalin mukaan seuraavasti:
          Apukuskin puoleinen paluuletku irti pumpusta ja sen tilalle pumppuun letku joka laitetaan kanisteriin tms. Siten pyöritin konetta ilmatakseni, ja eikös se hurahtanu taas käyntiin, annoin käydä minuutin, sammutin ja letkut kiinni.
          Kaikki ok!
          Tämä jäkimmäinen keino on parempi, ei sotke koko konehuonetta.

          Nyt menen mökille huilaamaan ja kirjoittelen ylös koko projektin. Laitan sen sitten kaikkien saataville, jotta siitä olisi apua muillekin joskus.

          Ja isot kiitoset kaikille auttaneille, mukaanlukien myös Miikka!

          Kun tulen mökiltä, koitan saada jonkun käymään softan ja kapelin kanssa, jotta vois tarkistaa onko kaikki ok!
          Ja kasaan sitten auton loppuun (puskuri jne.)

          Comment


            #35
            Kyllä joskus sokea kana sen jyvän löytää, vaikken mitään dieseleistä tajua, niin jostain oli jäänyt mieleen kyseisen motin "manuaali"ilmauksen tarve.

            Olit jättänyt näköjään vastaajaan viestin vielä vikakoodien katsomisesta, mutta valitettavasti oltiin jo ehditty itse tänne maalle ja kännykkä pistetty nurkkaan äänettömänä. Jos et ehdi muita saada ennenmin, niin tullaan ilmeisesti käymään pk-seudulla reilun viikon päästä. Voin silloin käväistä kaapelin kanssa.

            Comment


              #36
              Kun ei Pekka ole itse ehtinyt vastaamaan niin laitetaan päivitystä.

              Tiistai-iltana säädettiin pumpun ajoitukset kohdilleen ja putsattiin vikamuisti. Pieniä ongelmia ilmeisesti saada ahtopaineet pysymään putkissa mutta muuten auto toimii.

              Comment


              • #37
                Morjens!
                Tuota, tuota... Muutoin tuntuu olevan kaikki ok, olen jo pari päivää ajellut ja vikakoodeja ei ole tullut. OLEN OSTANUT Ross-tec hex+Can kaapelin ja kerinnyt sitä jo hiukan opiskella.
                On outo sivu-ongelma. Nyt kun olen saanut putsattua kaikki paikat (ilmanputsari, tulo- ja lähtölinjat turbolle -> turbolta imusarjoille asti, laittanut uuden ilmanputsarin, niin koneen imuääni kuuluu sisälle asti apukuskin lokasuojan alta...
                Otin sisälokkarin pois, ja siellä on putsarista tuleva muovinen kanava ja sen jatkeena pehmeä "vaimenninputki" joka tulee pehmeän styroxin kaltaisen "tiivisteen" läpi pienen tilaan sisälokkarin ja lokkarin välissä.
                Ja sieltä sitä imuäänen sihinää kuuluu kadulle metrin päähän jos laittaa 3000 varvia kelloon!
                Ajaessa ääni kuuluu abbarin puolelle selvänä imu sihinänä.
                Ja kaikki klemmarit on kirrattu niin ettei se kyllä niistä vuoda.
                Tuntuisi siltä että kaikki ei ole oikein siellä lokkarin sisällä, vaan kone joutuu imemään ilmaa jostain liian ahtaasta raosta.

                Onko kukaan avannut tuon abbarin sisälokkarin ja tietää mikä saattaisi olla vikana?

                Comment


                  #38
                  En tunne laitosta oikeastaan ollenkaan, mutta painetesti kertoo, onko systeemi varmasti tiivis.
                  Toinen vaihtoehto voisi olla ruttaantunut, esim liian jyrkästi taipunut putki. Kolmas turbon väljä laakeri, mutta se taitaa olla ihan vihon viimeinen vaihtoehto. Nuo muut lienevät todennäköisempiä.

                  Comment


                  • #39
                    Hömm, kuinkas se painetesti tehdään?
                    Huom, siis painepuoli turbon jälkeen on tiivis, tämä ääni tulee turbon imupuolelta ja se ei kuulu konehuoneessa niin selvästi kuin siellä lokkarin sisällä, mistä ilmaa imetään sen eteen menevän imuputken lisäksi.
                    Ilman imulinja on suorempi sieltä lokkarin sisältä, kuin eteen menevästä kanavasta.

                    Ongelmana on myös ollut ajan puute asian tutkimisessa, johtuen kahdesta duunista...
                    Jani myös ehdotteli että kannattaisi kokeilla kerran ilman "ilmanputsarin filtteriä", onko sama möykkä. Tosin silloinhan sen pitäis vaan imeä enemmän.

                    En tänään ehtinyt. Koitan aamulla ennen duuniin menoa.
                    Mielestäni myös keskikulutus on noussut noin 0,5litraa sadalla?
                    Taidan huomenna hommata orkkis ilmanputsarin.

                    Comment


                    • #40
                      Nonniin, REMPPA ON VIRALLISESTI VALMIS.

                      Suhina olikin puhinaa, eli apukuskin puolelta välijäähdyttimen toisen lähtöputken letkukiristin ei pitänyt.

                      Nyt on taas tehot kohdallaan ja nkulutuskin pienentyi. Tosin nyt valmiina ajattu vasta alle 100km.

                      Kiitän kaikkia kiinnostuksesta ja avusta!

                      Tulen laittamaan uutena aiheena 2,5TDI remppa, kokemukjset ja vinkit heti kun kerkiän.

                      Terv, Pekka

                      Comment

                      Working...
                      X