Mun A4 2,5TDI hyytyi eilen Hämeenlinnantien varteen, veto loppu ja lämmöt nousi jäähdytinneste-varoituksen tullessa näyttöön. Jäähdyttelin ja laskin vähän ajan päästä painetta säiliöstä (tuli litkua ulos ja kiehua porpotti). Paisuntasäiliö on aika harmaa väriltään, läpi ei juuri näy ja litku on vähän ruosteen väristä. Ei ole kuitenkaan mennyt hyytelöksi eikä venakopan korkistakaan mitään veteen viittaavaa näy.
Jäähdyttelin ja laitoin vettä lisää. Ajaessa tuota ennen huomasin samalla että lämppäristä tulee pelkkää kylmää sisälle vaikka pyytää lämmintä. Kun annoin veden lisäyksen jälkeen kierroksia, ryöpsyttii kuplia ja vettä paisuntasäiliöstä ulos pienellä viiveellä kierrosten laskettua.
Sain ajettua himaan kun ajoin vain 50km/h ja jäähdyttelin aina ylämäkien jälkeen... tyhjäkäynnillä pysty saamaan lämmön aina takas 90 asteeseen, Veto päällä lämmöt nousi heti jos yli 50km/h tai ylämäki.
Jos on kansipahvi menny tohtiiko tehdä itte purku ja kasaus, kannethan voi tarkistuttaa /oikaista koneistamossa jos tarpeen. Olen autoja ikäni rassannu, mutten dieseliä rempannu, pari V8 konetta kylläkin. Jos ei uskalla, missä kannattais teettää Espoon nurkilla, Audicenterillä on aikaa vasta 7.7 ja hinta n. 1500?..
Jäähdyttelin ja laitoin vettä lisää. Ajaessa tuota ennen huomasin samalla että lämppäristä tulee pelkkää kylmää sisälle vaikka pyytää lämmintä. Kun annoin veden lisäyksen jälkeen kierroksia, ryöpsyttii kuplia ja vettä paisuntasäiliöstä ulos pienellä viiveellä kierrosten laskettua.
Sain ajettua himaan kun ajoin vain 50km/h ja jäähdyttelin aina ylämäkien jälkeen... tyhjäkäynnillä pysty saamaan lämmön aina takas 90 asteeseen, Veto päällä lämmöt nousi heti jos yli 50km/h tai ylämäki.
Jos on kansipahvi menny tohtiiko tehdä itte purku ja kasaus, kannethan voi tarkistuttaa /oikaista koneistamossa jos tarpeen. Olen autoja ikäni rassannu, mutten dieseliä rempannu, pari V8 konetta kylläkin. Jos ei uskalla, missä kannattais teettää Espoon nurkilla, Audicenterillä on aikaa vasta 7.7 ja hinta n. 1500?..
Comment