Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TDI pakoputkisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TDI pakoputkisto

    Minkälaisia putkistoja täällä on porukoilla autoissaan? Simons ym? Itsellä saattaa olla takaäänenvaimentimen vaihto edessä ja alkoi kiinnostaa noi simonsin putkistot. Esim tuollainen "extra low back pressure" 042-H0 -malli. mitenköhän pelittää PSI/Lastu -viritelmän kanssa. Varmaankin viriturbojen kanssa ihan asiallinen, mutta onko kellään kokemusta boxin tai lastun kera? Vapauttaako voimakaasut miten paljon "vapaammin" ja onko kuinka tuntuva ajossa. Eli potkiiko poni kiivaammin ja miten vaikuttaa kulutukseen?

    http://www.simons.se/Katalog/PDF-katalog/AUDI.pdf

  • #2
    Tuskinpa vaikuttaa mitään.
    Mulla on Oettingerin Saksassakin yli 500€ maksava takapönttö, kyllä se kivan matalan murinan pitää eikä muuten kuin kiihdyttessä ilmoita olemassaolostaan vakioon verrattuna, mutta sen oikeat hyödyt ovat aika vähissä.Sanoi edellinen omistaja ettei tykännyt TDI:n putkenpäistä, pisti sit koko pöntön vaihtoon...
    Juu ovathan ne Tdi putket rumat, mutta on siihen halvempiakin lääkkeitä...
    Vanhaan tdi:hin tein 3" mutkaputkesta tuommoiset

    Comment


    • #3
      Juu eihän nuo TDI -käyrät kovin kauniita ole vaikka ei nyt niin hirveesti silmään pistäkään. Itse epäilen vuotoa putkessa. Toivottavasti takaosassa. Kattia ei huvita alata vaihtaan.. kallista huvia. Asia selvenee kun saa joskus aikaseks ja otettua auto pukille tai monttuun. kierrosvälillä n.1700-1900rpm putki tuntuu "ulvovan/rämisevän" ja resonoi. Varsinkin 5-vaihteella n. 80km/h lasissa. Kun alkaa kiihdyttää niin tuntuu kuin alla jyrisisi ja koko auto hieman resonoi tuolla kierrosalueella.

      Comment


      • #4
        Kattia ei huvita alata vaihtaan.
        Sisälmykset pois vaan, ei näy päästömittauksessa :)

        Comment


          #5
          Mulla on pakoputki-viritys Golffissa. Siis puuttuu koko takaänäri kun se tipahti melkeen tiehen.

          Ei mitään vaikutusta mihinkään. Äänet on samaa tasoa kuin ennenkin. Tai ei ne ainakaan ole kauhesti kasvaneet. Ajattelin siis korvata suoralla putkella tuon vaimentimen.

          Katti odottaa tyhjäystä, ei vaan millään saa motivaatiota päälle mennä auton alle.

          Comment


          • #6
            Turbo syö ääntä aika paljon, kokeilepas vapariin niin huhhuh... =D

            Comment


            • #7
              Täällä on vallalla ajatus, että tyhjäys (sikanaamari+muutama tunti) kannattaa tehdä vasta sitten, kun se oireilee: on tukossa tai rämisee. Ei liene vaikutusta kulkupuoleen jos 2,5" putkena riittää.

              Oliskohan jollain kokemusta, voiko katin puhdistaa kemiallisesti tai kosanilla/kaasuhitsillä puhtaaksi tms. puhdistuskeinoa katin elämän jatkamiseksi tai ainakin puhdistamiseksi. Yritystä laiskan ekoteoksi...

              Itse tyhjääminen on hyvä tehdä huolella, poistaa myös levitys-/supistuskartiot litteästä katista molemmista päistä, muuten voi alkaa melkoinen räminä ajan kanssa. Putki ja villat sisään. Pakokaasun haju muuttuu tyhjäämisen jälkeen pistävämmäksi, kun häkä ja hiilivedyt ei enää hapetu.

              Comment


              • #8
                sikanaamari päähän ja auton alle! :D Juu siis samaan luokkaan menee noiden vapariviritysten kanssa.. as i assumed. Itse viritys ei varsinaisesti ole mielessä vaan toi putkisto on vähän alannu oireilemaan jotain. Varmaan toi katti tukossa tai pieni reikä. siksi kysely vaihtoehtoisista putkistoista. Ei muutakun ilmafiltterit ja pöntöt pois niin siinä on vapaastivirtaava :D

                Comment


                • #9
                  Minkälaisia pönttöjä tdi q:hun on tarjolla vm. -98?
                  Itseä ei niinkään häiritse tdi-putkenpäät, mutta kun takapönttö resonoi tyhjäkäynnillä, se häiritsee. Ja pöntön kannatinkumitkin näyttävät ihan ehjiltä., ovatko helposti väsyviä osia?
                  Mikä tuommoisen tdi:n tyhjäkäyntikierrokset pitäisi olla? Itsellä 800rpm, onko ohjearvon mukainen?

                  Comment


                  • #10
                    vag-comilla kannattaa katsoa, mulla AFN:ssä muistaakseni 830rpm, mittari näyttää yli 900

                    Comment

                    Working...
                    X