Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 Tdi 1992 ahdot häviää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 Tdi 1992 ahdot häviää

    No nyt ei riitä enään järki:
    Auto 100:nen 1992 vm. 2,5 turbo diesel . Ongelma-->
    Auto toimii moitteetomasti mutta kun ajat tasaista vauhtia niin "ahdin puotoaa" pelistä pois.
    Jotta saat sen ajokin jälleen vetämään niin --> kytkin pohjaan ja odota että kierrokset tippuu alle 1000rpm, sitten kytkin ylös ja yllätys yllätys....taas mentiin. kaikki toimii ja vetoa on.....

    Missä vika?

    MAPPi (kallis) anturi vaihdettu, ahtopaineventtiili vaihdettu, vikamuistit nollattu, herjaa vaan EGR-vikaa. ( on muuten tukittu) Kun vaihdettiin jarruvalokytkin niin ei ainakaan ilmoita kojetaulussa häiriötä.
    Muuten toimii normaalista MUTTA tekee yllämainittua.
    Vedot siis palaa kun käytät kierrokset alhaalla.
    Onko apuja?

    #2
    Kaverilla ainakin teki tuota EGR tukittuna, eikä muu auttanut kuin laipat pois. Ajokkina oli juuri samanlainen AAT kuin sinulla. Kokeileppa päästää EGR valloilleen, vaikka pahaa se tekee näin sanoa... :)

    Comment


      #3
      serkkupojalla oli sama ongelma.... poistui ecun vaihdolla.kokeiltiin kaikkea muuta ensin ja tultiin siihen tulokseen että ecussa vika..kokeiltiin toisella ja vika oli poissa...hajottamolta löydettiin ehyt ja nyt on mennyt toista vuotta ilman suurempia murheita...

      Comment


        #4
        Alipaine linjan takaisku venttiili jarrutehostimen alipaine linjassa, tehostimen vieressä,
        ainakin minulla aiheutti ahtojen katoamisen ja teidän muutaman auton joissa vika poistunut samalla tapaa eli vaihtamalla se takaisku venttiili!

        Kannattaa tsekata!
        Viimeksi muokannut retulainen; 10.6.2008, 07:09. Perustelu: kirotus vire

        Comment


        • #5
          Tarkista ettei ECU luule jarrupolkimen olevan painettuna. Sillä saa aikaiseksi tuollaisen efektin.

          Comment


          • #6
            Moikka ja kiitos avuista....EGR laippa otettiin pois ja edelleen herjaa edelleen EGR:ää mitä muuta voisi tuumailla ( Kuin etsiä uutta ECU a?)

            "Alipaine linjan takaisku venttiili jarrutehostimen alipaine linjassa, tehostimen vieressä,
            ainakin minulla aiheutti ahtojen katoamisen ja teidän muutaman auton joissa vika poistunut samalla tapaa eli vaihtamalla se takaisku venttiili!"
            Tämä mitataan ja tutkitaan...
            Olisko muita ehdotuksia ( kuin vaihtaa autoa) ;-))

            Comment


              #7
              sen taka-iskun vuoksi saattaa herjata myös EGR:ää ainakin näin joissakin passateissa, jos on hajalla!

              Se taka-isku, niin sitä voi joutua muutaman minuutin "imeskelee" että vika tulee ilmi jos ei ole aivan p&%kana!

              Comment


              • #8
                Eipä sitä kannata muualta vikaa etsiä kuin moottorinohjausyksiköstä. Mun 2,5tdi:ssä -91 oli juuri sama ongelma ja kaverin autosta koitettiin toista ecua jolla vika poistui. Käytetty löytyi sellaiselta hajottamolta kuin AF osatuonti ja hintaa oli 250 egeä. Kottero toiminut nyt vuoden ihan ok.

                Comment


                • #9
                  Kiitos....kai sitä on alettava uskoa että ECUssa se vika on...ja eikun aamulla etsimään uutta....Kiitos tiedoista.

                  Comment


                  • #10
                    Jokos se on vika poistunut kun auto on myynnissä Nettiauton puolella?

                    Comment


                    • #11
                      Toimii ja ei toimi....tomii ja ei....Just tulin tallilta ja vaihettiin siihen ECU. Löyty oulusta... Ei ainakaan nyt konetiellä herjannu ja 80-160 kun testailin ja välillä tasasta vauhtia välillä. Nyt tuntuu toimivat. Pitää tarkistaa vielä kaikki piuhat että on kunnolla kiinni....kun alkaa tuntua että on kiireessä voinut joku siis "joku" osa/piuha/liitin/letku ollut irti. Pitää vielä testailla. Harmittaa myydä auto kun ajomatkat tipahtaa vuodeksi....ei tarvitse diisseliä vaan farmarin...kun kolmas muksu on tuloillaan.

                      Comment


                      • #12
                        Kukahan tarviisi ikäisekseen suht rivakkaa diisseliä?

                        Comment

                        Working...
                        X