Eli pahimmillaan voi tulla jopa 5mm heitto johdesiipien asentoon? Aika holo kokoonpano saa kyllä olla siinä tapauksessa, tuo taitaa olla ns. worst case scenario jota käytännössä tuskin koskaan tapahtuu jos palikat on jotakuinkin kunnossa. En sano et noin ei voi jossain ahdimmalleissa olla, mut hieman epäilyttää että tehdas tekee esim. 9mm reiät palikkaan joka kiinnitetään 6mm pulteilla, ettei tämmösessäkin tapauksessa olisi yhdistelty osia eri ahdinmalleista..? Eli harrastajakorjaaja onkin sit ongelmissa jos joskus pitäis irrotella turbopajan välyksillä säädettyjä "hybridejä". En usko et tehtaalla kokoonpanolinjalla kukaan säätä ja mittaa pultireikien keskitykset sadasosalleen kohdalleen.
Jossain malleissa tuo kello sitä paitsi kiinnitetään asentoon jossa reikien pienellä välyksellä ei oo mitään väliä. Esim. GT2260V mallin ahtimen johdesiivet liikkuu ääriasennosta toiseen ja siipien liike rajataan stoppariruuvilla, eli kellon asennolla ei oo muuta väliä kuin vain se et se liikkuttaa siipiä koko alueen läpi, eikä tällöin pakopesän asennon millin heitollakaan oo merkitystä. Tuossa tapauksessa kuka tahansa urpo voi irrotella ja koota pesät ja vnt-mekanismit pois ilman et tarvii murehtia siipien asennosta, jos ei siis mee koskemaan stoppariruuviin. Eli on siis lähes idioottivarma rakenne. Sama taitaa koskea lähes kaikkia GTxxxxV sarjan ahtimia. Kuva. Ja taitaapi olla niin et myös tämän topikin aloituspostauksen yksilössä on sama rakenne, ainakin VNT-17 on. KKK:sta ei oo omakohtaisia kokemuksia mutta taitaa siinäkin olla samantyylinen stopparisysteemi joskin näyttää olevan irtonainen palikka joka irtoaa kun pakopesän ottaa pois, mut epäilen suuresti et kyseisessä palikassa mitään 3mm välystä olis. 3 kymppä vois olla lähempänä totuutta.
Siipimekanismien kuluneisuus toki sitten aiheuttaa omat vaivat jos on päässy pahaan malliin. Sormella liikutettaessa saattaa pelittää hienosti, mutta käytännössä jumittaa. Syynä on se et mekanismien kohtaamispinnat on kulunu vinoon ja mekanismi vain kiilaa itsensä jumiin kun sen pitäisi liikkua. Tässä tapauksessa taitaa koko ahdin olla jo ehtoopuolella ja helpointa on ehkä hommata uusi tilalle. Kyllähän noita VNT-mekanismejäkin myydään mailmalla jos nyt sattuu et haluaa kokeilla tee se itse miehen taitoja.
Eli turhaa pelottelua koko VNT-hössötys sanon minä.
Jossain malleissa tuo kello sitä paitsi kiinnitetään asentoon jossa reikien pienellä välyksellä ei oo mitään väliä. Esim. GT2260V mallin ahtimen johdesiivet liikkuu ääriasennosta toiseen ja siipien liike rajataan stoppariruuvilla, eli kellon asennolla ei oo muuta väliä kuin vain se et se liikkuttaa siipiä koko alueen läpi, eikä tällöin pakopesän asennon millin heitollakaan oo merkitystä. Tuossa tapauksessa kuka tahansa urpo voi irrotella ja koota pesät ja vnt-mekanismit pois ilman et tarvii murehtia siipien asennosta, jos ei siis mee koskemaan stoppariruuviin. Eli on siis lähes idioottivarma rakenne. Sama taitaa koskea lähes kaikkia GTxxxxV sarjan ahtimia. Kuva. Ja taitaapi olla niin et myös tämän topikin aloituspostauksen yksilössä on sama rakenne, ainakin VNT-17 on. KKK:sta ei oo omakohtaisia kokemuksia mutta taitaa siinäkin olla samantyylinen stopparisysteemi joskin näyttää olevan irtonainen palikka joka irtoaa kun pakopesän ottaa pois, mut epäilen suuresti et kyseisessä palikassa mitään 3mm välystä olis. 3 kymppä vois olla lähempänä totuutta.
Siipimekanismien kuluneisuus toki sitten aiheuttaa omat vaivat jos on päässy pahaan malliin. Sormella liikutettaessa saattaa pelittää hienosti, mutta käytännössä jumittaa. Syynä on se et mekanismien kohtaamispinnat on kulunu vinoon ja mekanismi vain kiilaa itsensä jumiin kun sen pitäisi liikkua. Tässä tapauksessa taitaa koko ahdin olla jo ehtoopuolella ja helpointa on ehkä hommata uusi tilalle. Kyllähän noita VNT-mekanismejäkin myydään mailmalla jos nyt sattuu et haluaa kokeilla tee se itse miehen taitoja.
Eli turhaa pelottelua koko VNT-hössötys sanon minä.
Comment